Thaton 2 dan he - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Thaton 2 dan he - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Thaton 2 dan he

Door: ikzelf

25 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Een buitengewoon goedendag daar allemaal aan de andere kant van het scherm. Daar kom ik toch weer even wat tijd pikken met nasr mijn idee een leuk verhaal, maar ieder zo zn eigen mening he.

We zitten nog steeds in het fijne Thaton.
Gister een wandeldag gehouden en wel naar de tempel van Thaton.
Die bestaat uit 9 delen en zoals altijd moetten ze die op een berg ofzo plaatsen. Ben je zeker dichter bij de hemel of zo.
Wel na het ontbijt enzo op weg.
Nog een aangenaam temperatuurtje dus hoplakee.
De eerste "verdiepingen" zijn zo te berijken maar zoals overal zit het fenijn hem in de staart. Je hebt bergen en dalen enzo ook hier he.
Maar we worden dan wel verwend met prachtige uitzichten op de mooie groene heuvels van zowel Thailand als Birma wat hier vlakbij ligt.
Echt in een woord FANTASTISCH.

Normaal gesproken doe je over de hele tocht een 3 uur allen tsja wij die overal even gaan zitten (we hebben de tijd he) doen er ongeveer de hele dag over.
Bij terugkomst op de begane grond even wat eten maar wat? Nou zit er een fijn koffiehuisje met natuurlijk koffie maar ook andere dingen zpals.een aarebije smooty. Jam jam jam. En wat willen we daar bij eten??? Nou chocolade taartje hahahaha. Niet echt Thais, maar wel rete lekker.
Hierna lekker uitbuiken op het zonneteras en genieten.
s Avonds nog wat gegeten voor het belachenlijke bedrag van zo €3 met zn twee!!!!!

Tsja en zou de volgende dag dan weer zo spectaculair worden??? Jaaaaaaaaaaaaaa.
Na het ontbijt met deze keer wel roombotert op stap.
Na de wandeldag weer een fietsdag. Jawel afwisselende dagen zo.
Met de ijzeren pony s (want rossen durf ik het niet te noemen hahaha) op pad.
Eerst naar een sinasappelplantage. Huh die hebben wij in Albir ook, maar hier kan je met een trametje doorheen gaan en.das LACHEEEEE.
Verder ook prachtige planten en bloemen overal kortom top.

Vervolgen weer op de pedalen en verder. Nog een stukkie rechtdoor en dan naar rechts door het platteland terug.
Nou hebben we eenvoudige fietsjes en geen mounten bikes, die we eigenlijk wel nodig hebben hier.
Maar toch prachtige tour zo door het platte land.
Af entoe wat terug naar de weg en dan weer op de paden. De omgeving is echt te gek ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar dan gelukig rond 15.00uur is daar weer het dorp en dus maar een soort van happie doen want we vertrokken vanmorgen rond 10 uur. Lekker een springrolletje en gefrituurde uien ringen want dat kon wel na de trapsessie.

Thuis aangekomen was het tijd voor PILSSSSSS en dat smaakte vortreffenlijk.
Kortom de afgelopen dagen zijn weer prima verlopen en het zal nog wel even zo doorgaan denk ik.
Vanavond nog een overheerlijke maaltijd ergens in het dorp en dan op naar de Zondag en nou weet ik al wat we een beetje gaan doen maar daarover later weer meer.
Groetjes en een dikke kus.

• 25 Januari 2014 - 14:00

Jan En Trudy:

Mooie verhalen hoor Martijn, nu weet je alles nog tenminste.. Wij hebben het museum van Dubai bezichtigd , de oude markten en een heritage village met ouderwetse ambachten gerund door bedoeinen. Morgen gaan we eens een stranddag inlassen want het weer is hier ook prachtig, niet te heet. Adios amigos.

• 25 Januari 2014 - 15:16

Rob:

Het zijn toch weer enerverende dagen. Pas je een beetje op je lijf Mar, de reis is nog lang. Leuk dat je er een paar foto's bij hebt gedaan. Dat mag van mij blijven hoor, kunnen wij ook meegenieten van jullie prachtige reis. Nou, goed eten en slapen en verder maar weer.

Rob

• 25 Januari 2014 - 17:27

Jacqueline:

Wat hebben jullie het toch heerlijk met z'n tweetjes! Ik heb heel erg genoten van jullie foto's en filmpjes, zo waan ik me ook af en toe in Thailand, bedankt!
    Ga vooral zo door, ik kijk alweer uit naar jullie volgende avontuur.
    Liefs Jack X

• 25 Januari 2014 - 17:34

Piet En Agnes:

Hallo M en M, heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, blijf dit doen!!!!!!! En lekker eten en drinken geweldig. Gelukkig ook wandelen en fietsen zo blijven jullie een beetje in evenwicht en gewicht.!!!!!!!! Alle mooie dingen slaan jullie op en wij kunnen meegenieten, we kijken op de kaart waar jullie zijn. Leuk om te volgen en ook wij hebben er de tijd voor.
    Vandaag met een hele club richting Cirles om te wandelen en prachtige tocht, ik was moe , we hadden tot half drie uur gewandeld best een pittig traject.Na afloop wat drinken met z.n allen super gezellig . Geen tempels gezien en ook geen eethuisjes maar wel bomen en vergezichten ook mooi. En verschil moet er zijn niet waar.
    Blijven jullie maar genieten tot horens en een dikke kus voor allebei. liefs van ons

• 26 Januari 2014 - 14:04

Joke En Frans Blok:

Hola martijn en marianne,

Jullie maken wel wat mee zeg, wat een avontuur!
    Gelukkig dat jullie het eten daar lekker vinden zou niets voor mij zijn.
    Ontmoeten jullie meerdere europeanen onderweg?

Hier is het niet zo spannend maar gisteren wel heerlijk gewandeld, was wel een lange tocht, we hebben ca 4 uur gelopen!
    We waren wel een beetje moe maar dan heb je ook wat , we liepen met ca 25 man en daarna lekker aan de koffie.

We zijn weer met spaans begonnen, hebben een week vrij genomen daar hedwig skien was.
    Maar nu weer aan de studie om een verhaaltje in elkaar te zetten.
    Met conversatie gaan we dan alle verhaaltjes bespreken!!!!!!!!!

Liefs frans en joke xxxxxx

• 26 Januari 2014 - 15:53

Rinus:

Gelukkig staan er in Thailand voldoende tempels dus je hebt altijd wel een doel om naartoe te gaan en in de rustpauze kan je dan mooi een verslagje doen van de belevenissen en daar kunnen wij dan weer van genieten dus vooral doorgaan
    groeten Rinus