Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Pai

Door: ikke

31 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Ja hallo dan allemaal. Daarzijn we weer hoor. Tis alweer een dag of wat geleden he. En er zijn weer zooooooo veel dingen gebeurd.
Nou ga ik die natuurlijk niet allemaal oppennen maar toch ga ik weer een poging wagen.

We zijn dus in Pai aangekomen en dat word door een aantal mensen de "CostaBrava" van Thailand genoemd.
Ik vind dat iewat overdreven maar tis wel druk hier hahahaha.
Kan al die mensen geen ongelijk geven hoor want tis bier best lekker vertoeven moet ik zeggen.

Gister een soort van ontdekkingsdag gehouden. Een lopende ontdekingsdag.
Lekker een beetje tussen de straatjes enzo door slenteren.
Doordat er veel toeristen zijn,zijn er ook veel eetstalletjes enzo hmmm.
Dus lekker snaaien enzo.
Overal oom wat informatie opgedaan wat er allemaal in de buurt te doen is.
Nou best veel, maar allemaal me excursie enzo en daar hebben we eigenlijk geen zin an. We zijn ljever eigen baas.

s Middags lekker naar de tempel gelopen. Deze ligt natuurlijk weer op een heuvel. Waarom moettende interesante tempels altijd hoog liggen???? Ben je dan dichter bij de hemel ofzo???
Was weer een kluun maaaaaaar we werden beloont met een schiterend uitzicht.
En om het dan nog toffer te maken kan je nog hoger klauteren naar een reuze Boeda beeld. Moest er dan ook maar van komen en ookdat was weer top.
Tsja dan is het zo rond pak hem beet 16.30 uur en dus jawel Singha tijd.
En das pas echt lekker met een sateetje hmmmmm smullen maar.
Daarna lekker uitbuiken in de kamer en nog lekker lezen want Dan Brown zn nieuwste boek doed het wel lekker maar t schiet nog niet op hahahaha.
s Avonds heerlijk op de markt gegeten voor ietsiepietsie meer als een appel en een ei maar wel erug lekker.
Daarna nog lekker een rottie met banaan en chocola en dan met een vol buikje lekker richting de lakenstraat.

Aangezien we in een dorp zitten hebben ze natuurlijk kippen en dus ook hanen. Na gister onwijs vroeg te zijn gewekt door die mormels vannacht lekker de oordoppen ingedaan en nergens last van gehad.
Vandaag een fietsdag.
Eerst lekker ontben ergens in het dorp. Onderweg onze " vrienden"uit Granada weer ontmoet die we van de reis vanaf Madrid kennen. Gezellig met zn 4 gehapt en besloten om met zn 4 op de pedalen te gaan staan.
Nou dat werd een mooie rit. De omgeving is hier ook weer prachtig met bergen en dalen!!!!! En dat met een graad of 32. Best afzien so af entoe. De fietsen hebben geen versnelling dus af en toe (best wel regelmatig hoor) afgestapt en verder gelopen met de fiets aan de hand.
Lekker langs de verschillende olifantenkampen gefietst en ook mooi over de ww2 memorial brug gefietst.
Die MOET je toch gezien hebben he. Nou dat hebben we dusssssss. Liep zelfs nog een Japanse soldaat rond maar denk dat die nep was want hij was iewat jeugdig, maar tis moeilijk leeftijd schatten hier in Azie dus heeeeeel mischien was hij nog steeds in de oorlog.

Nu konden we ook nog naar een waterval fietsen maar uit het ligaam kwamen al genoeg watervallen en je kan ook overdrijven he en daar houden we naatuurlijk niet van. Bovendien kwam de doorst ook aardig op en dus tijd om jawel...... Pilzen.
Oef dat ging erin als of het engelewater was.
Nou daarna bijkomen op het kamertje en opmaken voor het diner. Waar??? Nou op het moment van schrijven kan ik dat nog niet vertellen maar t zal vast wel weer heeeeeeeel lekker zijn.
Ja mensen tis hier nu Vrijdag 19.15 uur dus kan ik alleen nog zeggen prettig
weekend allemaal.

• 31 Januari 2014 - 15:53

Piet En Agnes:

Hallo Marian en Martijn,
    Het was weer leuk om te lezen jullie belevenissen . Ik krijg alleen spontaan enorme trek als ik uitgelezen ben, bedenk dan wat hebben we in huis, om vervolgens enorm te snaaien in willekeurige volgorde!!!!!!!!! Echt jullie schuld dat ik aan het uitdijen ben. Nou ja een dikke verloofde is toch ook goed???????
    We gaan straks op een paar fietsen af die aangeboden werden in "de week" zo zie je maar alles werkt aanstekelijk wat jullie ons voorschotelen . Maar blijf het doen , t.is erg gezellig en na 3 jeu de boule spelletjes te hebben verloren kon ik het wel gebruiken. (piet is in de winning mood) liefs van ons plus die dikke kus X

• 31 Januari 2014 - 17:09

Els Van Meerten:

Hallo reizigers,of moet ik zeggen vreters.Je mag wel heel wat tempels bekijken en heel veel fietstochten maken om dat er allemaal af te krijgen.Je ziet het,ik ben helemaaal niet jaloers.Als ik de foto´s van de markt zie met die lieve meisjes,denk ik dat je hier niet meer terugkomt.Zal het er dan toch van komen?
    Blijf genieten en verslagen sturen,ik reis een beetje met jullie mee.
    Gr.en liefs Els

• 31 Januari 2014 - 18:56

Jan En Trudy:

Beste buufjes, muy goed zo te lezen, lekker actief. Wij zijn ondertussen weer in Albir en Trudy haar jongste broertje met zijn vrouw op visite uit Holanda, erg gezellig en gelukkig hier ook prachtig weer, vanmorgen 32 gr. C op ons dakterras. Comprovetsje voor strakkies , hebben jullie de gebakken sprinkhanen al geprobeerd? Jammie jammie, zeker een keer doen ! en voor morgen - weer-een gezellige ondernemende dag toegewenst.

• 31 Januari 2014 - 21:57

Jacqueline:

Hallo lieverds, wat een leuk verslag weer, en dat eten en drinken, ongelofelijk! Ik heb gisteren een heel leuk feest gevierd met 14 personen bij Mastrioani, supergezellig, jullie hadden er eigenlijk ook bij moeten zijn! Ik zou zeggen, ga zo lekker door daar in het verre oosten!
    Dikke kus Jackie

• 01 Februari 2014 - 11:44

Jeanne:

Als ik dat allemaal lees! Jeetje wat een tempo, wij reizen ook heel wat af maar volgens mij een stuk rustiger, maar wat een gave reis en allemaal in eigen hand, super. En ja ook bij mij loopt het water in de mond,
    We hebben een heel leuk feestje gehad zoals Jack schrijft. Ik kijk weer uit naar jullie volgende mail enne Tijn, gr aan Marian

• 03 Februari 2014 - 20:28

Rinus:

Leuk die tolwachter op de memorial brug, doet ook een beetje aan de brug over de river Kwai denken en heeft nu een hoog Efteling gehalte, maar voor de Tha,i die de Efteling niet kennen, heeft het vast een geheel andere betekenis, net als het Thaise spreekwoord "" met een fiets aan de hand kom je door het ganse land "" maar het is geen overbodige luxe om zo nu en dan een rustdag te plannen want anders kom je aan Dan Brown helemaal niet toe.
    Blijf ons verrassen met je avonturen en stuur ook eens een recept mee, want van al jullie verhalen krijgt een mens ook lekkere trek al hoewel boerenkool niet te versmaden is.
    Groeten: Rinus.