Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

En jawel een buitengewoon goeden dag allemaal.
Het weekend zit er weer op en er kan/mag/moet weer gewerkt worden, althans voor een aantal dan he. Er zijn er ook bij die dat lekker niet hoeven te doen, maar ook voor hen is het Maandag.

En tsja wat is er in het weekend allemaal gebeurd voor schokkends?
Nou na de inspanmende maar leuke fietstocht van de vorige dag was er weer eens geen water! Kan gebeuren joh. Was wel al de tweede keer maar goed.
Wel jammer want we hebben ons vandaag 3 keer p gefietst en door de warmte aardig getranspidingest.
Maargoed dan morgen maar he.
Ja jammer nog geen water.
Nou dan maar verhuizen joh.
Lekker op pad om een nieuwe huisvesting te zoeken.
Eerst voor Maandag een mini bus ticket gekocht voor Mae Hong Song.
Vervolgens overal vragen.
Is best moeilijk op een Zaterdagmorgen want er zijn ook heeeeeeeel veel Thaien die Pai als weekend uitvalbasis hebben dus overal goed vol.
Maar uiteraard wat knaps gevonden. Alleen konden we waarschijnlijk pas om 14 uur inchecken.

Nu eerst een lekker ontbijt scoren. Gezond en lekker, ja ik weet klinkt raar maar tis zo.
Lekker vers fruit met musli en yoghurt en honing hmmmmmmmm vitamientjes.

Ka en dan maar wat door t dorp slenteren en brassen. Ja dat kan goed hier in het dorp hahahaha.
Een tegekke "broekrok" gekocht.
Niet zo n mooie flueelen die de lokale mannen dragen want waar ze die verkopen Joost mag het weten. Nou heb ik het aan de lokale man gevraagd, maar hun Engels is net zoals mijn Thais dusssss.
Maargoed redelijk geslaagd en men kan niet alles hebben.
Lekker nog een kommetje koffie slurpen en tis alweer bijna tijd om in te checken.
Prachtige 3 onder 1 kap huissie. Top.
Wat ook mooi is is dat er grstis fietsen ter beschikking staan voor de gasten dus na de douche de fiets maar weer eens gepakt.

Lekker weer op de fiets ga je heerlijk en het kost bijna niets.
Nou das niet helemaal waar hoor want door de warmte en het stijgen kost het energie ten top. Maar we mekkeren niet want daar doen we niet aan.

De tocht ging langs een Chinees dorp. Leuk?!
Nou nee eigenlijk niet nee. Echt Chinees nep. Te kitsch om aan te zien.
Maar goed we zijn er nou toch joh.
Een stukje verder nog een Lahu dorpje en daar zouden ze best eens van die hele mooie (althans dat vind ik dan weer de de meenigte denkt daar natuuuuurlijk weer anders over) flueelen broeken kunnen verkopen.
Nou over al weer gevraagd en iedereen erug vriendelijk maar nou nee het wordt het niet.

De terugweg was lekker makenlijk want die ging alleen maar "downhill" dus kakke zonder dauwe zegmaar.
Nu hadden we wel een pils verdiend vonden we.
En zo smaakte hij ook. Heeeeeeerlijk.
Na nog wat door het dorp te zijn geslenterd stond daar een kraampje met een Lahu vrouwtje met locale kleding. Jawel een prachtige flueelen gekocht hahahahaha.
s Avonds weer heerlijk op de markt gegeten wat ook weer erug lekker smaakte.
Kortom weer een heeeeeele fijne dag zo hier in Pai.

Tsja en Zondag is het hier de dag van de verkiezingen. Snap thuis al niks van de politiek dus hier in Thailand waag ik me er niet eens aan.
In Bangkok is het nu al 3 maanden onrustig. De gele tegen de rode! Tsja ik heb geen idee joh, volgens mij willen ze allemaal hetzelfde en das op de hoogste stoel zitten.
Iedereen verwijt dat iedereen corupt is. Nou das dan makkenlijk zou ik denken.
Maargoed hier in het Noorden merk je er niks van. Nee want dit zijn allemaal boeren en die stemmen op de rode.
Het enige wat we er hier van merken is dat er vandaag veel gesloten is en dat er GEEN alcohol verkocht mag worden want de Thai mag niet dronken zijn, omdat dat zn stemgedrag kan beïnvloeden!!!!!
Nou dat zal dan de 23e ook wel zo zijn want dan is er weer verkiezingen voor de delen die vandaag door protesten ed. niet konden stemmen.

Nou wij hebben in elk geval de dag eeeeeerg rustig doorgebracht. Mar is iewat ellendig (heeft denk ik twee dagen te inspannend werk gedaan) dus lekker relaxed een daagje rust.
Is geen straf want er is een soort van eilandje met een prieeltje en een gracht met Koi karpers erin, dus een uitstekend plekkie om te lezen. En dat hebben we dan ook gedaan vandaag.
Ook wel eens lekker een daagje niks echt Zondag dus.
Nou allemaal begin de week met een lach en tot later.
Dikke kus.

  • 03 Februari 2014 - 08:52

    Jeanne:

    Goedzo een dagje rust, dacht al, ik zou het niet trekken, voor Marian helemaal goed, hoorde dat ze ook nog was gevallen!
    Wanneer komt de foto met jou in die broekrok en de fluwelen?
    Nog veel genieten van al het leuks en moois dat jullie zien, het optimisme spat eraf,
    Geweldig

  • 03 Februari 2014 - 09:46

    Rob:

    Nou Jeanne, ik ben het helemaal met je eens. Ik wil die broekrok ook wel eens zien. Kom op Martijn, laat zien dat ding. Morgen lijkt me een goede gelegenheid, want volgens mij ben je dan jarig!! Alvast gefeliciteerd man, want het is bij jullie veel eerder 4 februari dan bij ons. En Mar, luister naar je jongste broertje....je bent geen 50 meer, dus slow en nice!!!

    Veel plezier en ik blijf je volgen.

    Rob

  • 03 Februari 2014 - 19:18

    Piet En Agnes:

    Nou de foto van de broekrok is echt geweldig. En zo handig hij raakt kant nog wal zeggen ze in het Westland.
    Goed voor het gereedschap zal ik maar zeggen.
    En nog een rustdag er achter aan, het kan niet op.
    Maar morgen weer in de benen hoor RUST ROEST !!!!!!
    Wij zijn zaterdag aan de wandel gegaan met de heeeeeeeele club en daarna met bijne de heeeele club lekker gegeten bij Oasis (zullen jullie wel kennen) Het was Supergezellig .Liefs van ons plus dikke kus!!!!!


  • 03 Februari 2014 - 20:10

    Rinus:

    Ach zo'n fluwelen broek lijkt mij ook wel wat en nu was ik al van plan er een voor je verjaardag te kopen, maar je bent me weer mooi voor geweest. De boomerang kaart moet je nu ook al missen, maar wat blijft zijn de welgemeende felicitaties voor deze toch heuglijke dag en daar doet zo'n broek zeker geen afbreuk aan; in tegendeel zou ik zeggen, hij draagt vast en zeker bij tot de feestvreugde, dus vanaf deze plaats een welgemeend hieperdepiep en nog vele jaren, waarbij wij oudjes er steevast aan toevoegen"" in goede gezondheid"" en met die gezondheid zal het wel loslopen, want aan fruit ontbreekt het jullie niet en daarin zitten de vitamientjes verstopt en buitenlucht, al dan niet fris, is er genoeg voorhanden en om je eens te wijden aan de zondagsrust kan ook geen kwaad, want daar krijg je karma punten voor en dat is nooit weg.
    Ik hoop dat op je nieuwe locatie het water uit de kraan zal blijven stromen.
    Uiteraard is het wachten op de foto in de nieuw verworven outfit , want daar zijn de thuisblijver hooglijk in geïnteresseerd, dus voor straks lekker slapen en morgen opstaan als een jarige jet.
    Maak er een mooie dag van en doe de groeten aan Marianne en zie er op toe dat zij niet te veel hooi op de spreekwoordelijke vork neemt.
    Martijn "" have a nice day"" en blijf je verslagen in de wereld sturen.
    Tot slot een driewerf HIEPERDEPIEP !!!!
    Rinus.

  • 03 Februari 2014 - 22:12

    Annemie:

    Hallo reizigers
    Wat een activiteiten allemaal geweldig maar zo zie je wel heel veel.
    En dat is ook de bedoeling toch!!

    Ja en af en toe moet je even bijkomen en heerlijk relaxen en genieten van het mooie weer en het lekkere eten.

    Martijn nou wordt ik ook heel benieuwd naar je nieuwe broek !!!!!
    Staat je vast geweldig ik zie het zo voor me.

    Martijn van harte met je verjaardag maak er morgen een feestelijke dag van

  • 04 Februari 2014 - 09:36

    Els Van Meerten:

    Lieve Martijn,Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,ook voor Marianne natuurlijk.Heerlijk om dat in Thailand te vieren.Blijf lekker genieten en een dikke kus voor jullie allebei.Els

  • 04 Februari 2014 - 10:05

    Bep Van Kessel:

    Hoi Martijn en Marianne,

    Ik lees net dat je jarig bent dus van harte Martijn.
    Ik geniet elke keer weer van je reisverslag en vind het fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Hier alles zijn gangetje erg druk met de verbouwing van het huis van mijn moeder.
    Volgende week woensdag vertrekken we gelukkig naar Albir.
    Zal blij zijn als ik jullie weer zie.Maar geniet nog maar lekker en we zien elkaar in Albir.
    Heel veel liefs van Bep en Willem

  • 04 Februari 2014 - 16:40

    Gerrie & Anita:

    Joehoe lieve Tijn, van harte daar in het verre Thailand vast en zeker hebben jullie een geweldige verjaardag samen met good food en good weather.
    Liefs en dikke kussen van ons xx Gerrie & Anita

  • 05 Februari 2014 - 20:28

    Rinus:

    Wij wachten met smart op je verslag ""Hoe ik mijn verjaardag vierde""

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2014

Nou daar gaan we dan weer eens. Tis alweer een poosje geleden maar we gaan het weer eens proberen.

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2014

Ao Nang 2

02 Maart 2014

Ao Nang

28 Februari 2014

Khao lak

23 Februari 2014

Khao Sok

17 Februari 2014

Sukhothai

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 38082

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: