Mae Hong Song - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Mae Hong Song - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Mae Hong Song

Door: ikke

06 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

En ja hoor daar komen weer allerlij lettertjes op het scherm.
En die heb ik dan allemaal maar mooi getypet he!!

En dat moetten jullie nou allemaal gaan lezen pffffff.

Maar goed we zijn dus lekker uit Pai vertrokken met de mini van. Was weer een hele belevenis. We moesten er 10 minuten voor vertrek zijn en dat was dus 11.20uur.
Nou blijven we Hollanders dus lekker op tijd aanwezig.
Er waren van allerlij mini bussies maar geeneen ging er richting Mae Hong Song. Nou dan wachten we toch gewoon.
Rond 12 uur kwam dan ons bussie( waarom we dan wat vroeger er moesten zijn is een raadsel).

De rit was weer prachtig. Een slingerdeslang weg met een heeeeeeeleboel haarspeldbochten.

Net de serpetineweg in Mallorca maar dan tig keer zo lang en mooier.
We werden bij het "meer" afgezet en dat was handig, want daar zat ons nieuwe onderkomen.
Meer, nou wisten we van 12 jaar geleden dat het eigenlijk een veredelde vijver is hoor.

We hebben weer een reuze mooi onderkomen. Een bungalowtje met zwembad.
Ziet er reuze uit.

Mae Hong Song is in de jaren wat veranderd hoor. Van slaapdorp naar een redelijk dorp met stoplichten enzo. Heel apart hahaha.
Verder zijn er geen nieuwe bezienswaardigheden bijgekomen dusssss zullen we lekker wat aan de pool gaan liggen.

Wel natuurlijk de tempel bezocht op de heuvel (weer naar boven klunen). Schitterende uitzichten.
Tsja eigenlijk is het een soort vsn vakantie hier en niet reizen. Super relaxed.
Onze buren, die ook met ons in het mini busje zaten waren hier 16 jaar geleden geweesd en vonden hetzelfde. Lekker even vakantie.
Wat dan betekent dat je samen lekker aan de Sang Son gaat. Dit is de nieuwe Mekhong wiskey. Om onverklaarbare reden is dat namenlijk uit de handel genomen!!!!!! Maargoed Sang Son is ook lekker hoor met een beetje cola.

Tsja en nu zitten we nog even lekker op het terassie voor onze hut. We zullen straks weer verder gaan ( met het vliegtuigggggg) naar Chiang Mai alwaar de vakantie dan weer zal overgaan in reizen.
Ook wil ik natuuuuurlijk iedereen bedanken voor de felicitaties die ik heb gekregen.

Nou mensen een fijne dag en tot snel weer he hoi hoi.

• 06 Februari 2014 - 10:05

Piet En Agnes:

Hallo Marian en Martijn,
    Allereerst van het harte gefeliciteerd met je verjaardag Martijn. Wat weet ik toch nog weinig van mijn verloofde niet eens zijn verjaardag!!!!!! Maar ja daar is tenslotte ook de verlovingstijd voor!!!!!! Genoeg hierover. Jullie zijn weer een stapje (bussie) verder, op bekend terrein begrijpen we. Nou een paar dagen echt uitrusten is ook niet verkeerd, dus genieten van het het eten drinken en lezen!!!!! Hier in Albir een koortsachtige sfeer in verband met het Jeu de Boule toernooi aanstaande zondag. Er wordt geoefend en de strategie wordt bepaald. Het weer zal mooi zijn dus daar kan het niet aan liggen!!!!! we zullen jullie de uitslag bekend maken. Maar eerst gaan we vandaag met Hugo en Elly de bloesemtocht rijden en misschien als het lukt ook nog een stukje lopen. Het weer is heerlijk.
    Liefs van ons , en natuurlijk de dikke knuffel

• 06 Februari 2014 - 11:41

Jan En Trudy:

Beste buurtjes, prachtig verslag hoor, klinkt super allemaal. Fijne vlucht en vervolg van jullie vakantie. Hartelijke groetjes van ons beiden.

• 06 Februari 2014 - 16:25

Christine En Herman:

Hallo daar in verweggiestan,
    Dus lekker aan de zwierderij gegaan met die serpetinessen. Niet zeeziek geworden? Taaitaai is een voor ons onbekend land maar zo te lezen voor jullie helemaal OK. Veel plezier in Chaing Mai (lijkt wel een hapje bij de chinees).
    Liefs van H&C

• 06 Februari 2014 - 20:29

Rinus:

Om te beginnen die geweldige foto van de nu al fameuze broek, ik kan niet anders zeggen dat die je geweldig staat en mooi slank afkleed, nu al een object waar met jaloerse blikken naar wordt gekeken.
    Ook in Thailand schrijdt de beschaving voort, maar zelfs verkeerslichten is toch wel een hele stap en zo moest ik denken aan de uitspraak van Herman Finkers: Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in het fraaie Mae Hong Song is altijd wat te doen.
    Nu even tot rust komen voordat Chiang Mai wordt bezocht en een uurtje wachten op een bus is alleszins schappelijk, menigeen wacht in Utrecht zo lang op aansluiting bij het overstappen.
    Nog een lekkere Sang Son met cola op een voorspoedige voortzetting van de reis en groeten aan Marianne en jou.
    Rinus.

• 08 Februari 2014 - 10:21

Fonger Huitema :

Hallo Marian en Martijn,

Eindelijk de tijd gemaakt om al jullie verslagen te lezen
    Man oh man dit is toch wel,een hele belevenis
    Je proeft uit de verhalen dat het een heel andere wereld is dan de onze
    En met proeven loot het water je in de mond van alle lekkere dingen die jullie beschrijven
    Ik denk dat ik voor de smaak beleving van het eten zeker een reis moet boeken naar Thailand

Zeg nog veel plezier en veel koele biertjes erbij

Kusjes en groetjes

Fonger