Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: ikke

17 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Jawel daar zijn we weer he nou nou wat is het weer lang geledeen he.
En wat is er ondertussen allemaal weer gebeurd allemmal.
Zo zijn dit tot nogtoe de beste winter Olympiade. Geweldiggggg.
Denk ik dan maar. Fijn dat heel Nederland weer aan de buis gekluistert zit.

Hier in Sukhothai hebben ze weer hele andere dingen.
Zo hebben wij dus gister de oude stad met een bezoek vereerd,
zo staat er natuuuuurlijk ook een bezoek gepland aan de nieuwe stad.
En na een fietsdag is het altijd fijn om een beetje te wandelen ja toch niet tan?
Dus sta op en wandel. Lekker langs de rivier(waar een grote muur omheen staat!!) Nou is er in de nieuwe stad niet zo heeeeel veel te bewonderen hoor.
Maartoch een leuk Sienees tempeltje (die er dan weer heel anderuit zien dan de zeg maar lokale) en natuurlijk een markt.
Daar kon im gelukig gedroogde chilie kopen (lekker pittig want ja doe mij de heetste maar!!)
Zo kan ik dus vsn de zomer ook een lekker Thais heet smaakje aan mn eten gaan geven dus dat word smullen.
En natuurlijk waren er ook lokale tempels.he.
Verder is het s middags goed aan de temperatuur maar dan is daar s avonds in een keer een verassing enwelREGEN!!!!!!!
Oke geen probleem joh want tis niet koud en je krijgt er mooie krullen van zeggen ze.

Na de nieuwe stad moesten we de volgende dag toch nog wel even ter naar de oude stad want die is toch wel veeeeel blitser hoor.
De eerste dag het hoofdkompeks gedaan en vandaag dus de West kant.
Mooi dat het daar veel rustiger is dan op het hoofd gebeuren.
Lekker rind gefietst tussen allerlij miii oude hopen steen hahahaha.
En ja nadat het gister geregend had is het nu gelukkig weer bloed heet.
Maar je moet er dan ook wat vior over hebben he om al dat moois te aanschouwen.
We hebben ze allemaal gezien hoor.
Nou niet allemaal maar wel een berg. Voor de liefhebbers: de wat Si Ton,dewat Tuk, wat Pa Ma Muang, wat Pa Sak, Wat Chedi Ngam wat Saphan Hin.
om er maar een paar te noemen he.
Na ditballes een lekker boordje Phathai gegeten(thaise gebakken noodles) en dan wel op de Sukhothaise manier en das dan met bonen en erug lekker.
Zeker als.daar dn een kip sateetje bij komt nou dan is het weer feest in de tent. Das iim bij andere dingn maar daar hebben we het nu niet over.
Nu lekker weer met de hobbelkoets richting hotel.

Ja en dan is het alweer de laatste avond in Sukhothai en moet er nog gewoongewoon lekker gegeten worden.
En verassing das gelukt!!!!
Heerlijk gele curry met rijst. Mmmmmmm was weer een toppertje.
Morgen met de bus naar Bangkok dus lekker weer een uur of 7 hobbelen maaaaaaaar das pas morgen he.
Voor nu welterusten en een dikke kus hoi hoi

• 17 Februari 2014 - 18:39

Piet En Agnes:

Hallo Marian en Martijn,
    Nou jullie benutten de vakantie goed hoor, wij zouden niet raar opkijken als in het volgende verslag zou staan dat jullie monnik zouden worden. Als die tempels, maar gelukkig ook ouden en nieuwe steden. En niet te vergeten de lokale 2,3,en 4 sterren restaurantjes. Geniet er maar lekker van . Liefs van ons xxxxxx

• 17 Februari 2014 - 19:31

Jan En Trudy:

Wat een gezellige drukte samen enne wat een tempels overal he! En jullie zullen wel super kuiten hebben van al dat fietsen leuk hoor en waarschijnlijk buiten het heerlijke eten ook wel de koude kletsen die er goed ingaan wat wil je nog meer! Voor morgen goede reis naar bangkok en tot horens weer met ons alles goed adios hasta luego!

• 20 Februari 2014 - 00:19

Rinus:

Jullie hebben heel WAT gezien en ook nog eens de namen onthouden, maar wel rap Sukhothai weer verlaten om af te reizen naar Bangkok; wel uitkijken voor schermutselingen!!
    Wil dat zeggen dat de reis er al weer bijna op zit?? dat zou betekenen dat de tijd vliegt en dat ik de reisverslagen node zal gaan missen, in ieder geval een mooie busreis naar de grote stad toegewenst en wij vernemen nog wel wat de verdere reisplannen zijn. inmiddels houd ik mij onledig met het curling kijken; een fascinerende sport!!
    Groeten: Rinus.

• 20 Februari 2014 - 00:19