Bang Saphan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Bang Saphan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Bang Saphan

Door: Tijno

15 December 2014 | Thailand, Bangkok

En ja hoor tis gelukig weer Maandag morgen, al zal niet iedereen daar nou zo heel blij mee zijn.

De laatste dag in Bang Krut was er weer een uit 1000. Lekker rond fietsen en volop genietten van alles.
Maar aan alles komt een eind zo ook aan ons verblijf in Bang Krut. We trekken weer verder en wel zo n 20 km hahahahaha naar jawel Bang Sapan.

In het resoort vervoer geregeld en in een Mercedes gaan we op pad.
Geinig ritje , zeker omdat de chaufeur geen idee heeft waar ons nieuwe onderkomen nou eigenlijk helemaal is.
Ik zou het even gaan vragen maar nee hij kiest ervoor om 6 keer dezelfde weg te rijden en er dan uitzijn dat het hier NIET is hahahahahaha arme man.
Maar uiteindelijk zijn we dan toch weer op de nieuwe plaats van bestemming.
En wat voor een bestemming. Een klein paradijsje moet ik zeggen.
Prachtige kleine vilas met een apparte woonkamer en een kitchenette. Echt schitterend.
Het resoort is van een Oostenrijker en zijn Thaise vrouw die alle twee alleraardigst zijn.
Echt een warm welkom.

Het resoortlicht iewat afgelegen maar dat wisten we.
s `Middags zijn we met Chris met de auto naar het dorp gegaan om naar de markt te gaan om fruit en dergelijke te kopen.
Altijd leuk een grote markt met bijna alleen maar locals.
Wel het ontbijt is binnen voor de komende dagen dus hup genietten maar nu.

Langs het strand stil en verlaten...........
Een prachtig mooi lang strand met NIEMAND!!!!!!!!
Daar kan je je wel lekker vermaken zo hoor.
Dus strandwandellingetje eno. Hierna ja waarom niet lekker aan het zwembad liggen. Het is er dus gebruikken maar he. Doen we gelijk maar een flessie pils erbij want tis vakantie joh.

Ja en er zijn in de buurt welwat restaurantjes maar tis maar net wat je in de buurt noemt he. En de straat is niet echt verlicht dussssss pikke donkert.
Maar niet getreurd een minuut of 10 lopen zit een moslim retaurantje en daar doen ze graag voor ons het ligt aan.
Engels zijn de mensen niet machtig maar ze snappen dat we willen eten.
Tsja en het menu??? Wel das makenlijk hoor. Oma licht de deksel van een pan wite rijst op en een van een pan gele rijst en een met kip.
Dus het wordt gele rijst met een kippepoot.
Smaakte als een koningsmaal. Helemal toen we af moesten rekenen. Koste voor twee personen 60 Bath, en dan is 40 Bath een Eurie.
sÀvonds nog een biertje in de zwembadresoortbar en dan lekker naar de lakenstraat.

Ondanks dat het bed lekker ouderwets Thais is en dus hard prima geslapen.
En dan lekker op de veranda zitten ontbijten hmmmmmmmm das toch wel erug luxe hoor zo.
Maargoed het is nou eenmaal niet anders hahahahahaha.
Tsja en wat valt er dan verder nog te zeggen over ons fijne verblijf hier??
We zouden naar een grot gaan die vol met Boedha beelden staat, maaaaaaaaar helaas. Door de wind die er de afgelopen dagen goed waaide is er een reus van een boom omgevllen en heeft de electrische lijding meegenomen en dus geen licht in de grot en jammer maar helaas geen bezoekje mogenlijk.

Dus de moraal van dit verhaal is: we moetten gewoon nog maar eens een keer terug komen hier. Want je kan er ook lekker snorkkelen bij het eilandje Koh Talu, maar door de enorme wind is ook dat niet mogenlijk op het moment. Dus volgende keer maar wat later naar dit toch wel Goddenlijke oord.

Nou en nu is het dus Maandag, helaas weer een dag van vertrek. Om 14.07 uur pakken we weer de trein die ons als alles mee zit in een kleine 2 uur weer naar Hua Hin zal brengen. Als het mee zit he want de heenreis duurde ook al wat langer hahahahahaha. In Hua Hin blijven we slechts 1 nacht om dan door te reizen naar de stad der engelen Bangkok voor wederom ook maar 1 nacht. En dan pakken we het vliegtuig Woensdag naar Siem Reap en das dan weer in Cambodja.

Nou jullie zijn weer even op de hoogte van het een en ander. Ik zou zeggen maak er een mooie week van en ik meld me waarschijnlijk pas weer vanuit Cambodja want de komende dagen zal er niet zo heeeeeeeel veel te melden zijn.
En zij die op reis gaan een heeeeeeeeeeeeeele goede reis.
Tot de volgende keer.
Dikke kussssssssss

• 15 December 2014 - 12:26

Piet En Agnes:

Lieve Marianne en Martijn,
    Wat eten jullie toch ontzettend duur , wat een decadente toestand!!!!!. Maar ook wel fijn voor ons hier, we hoeven geen inzameling te houden om jullie weer veilig terug te krijgen in ALBIR!!!!!
    Wat hebben jullie al veel gezien en genoten. Je krijgt toch wat je verdient ik geloof daar heilig in. ( maar ben zelf nog steeds wachtende)
    Nee hoor ook in Albir is het prima, al regent het nu vanaf gisterenavond rond half zeven. maar zeer knusjes in het appartementje met een kerststal van keukenpapier 2 mini mini kerststerren een kerst boeketje en heel heel heel veel kaarsjes warme kachel en genoeg te bikken.
    Vorige week heerlijk weer gehad lekkere etentjes met Mathieu Marjo en Wim en Eveline bij Gourmet ook een aanrader onverwacht maar super gezellig.
    Zaterdag de stadswandeling in La Nucia heel leuk met een flinke groep lekker weer en na afloop bij Oase met z'n allen eten.
    Gisteren met onze vriendin Joke (rose) naar de antiek markt en daarna in de namiddag maar weer naar Gourmet voor een lekker diner, Gezellig voor ons en ook voor Joke , die blij was, alleen is maar alleen .
    Nu moet het even pas op de plaats zijn voor onze KNIP en voor onze , maar vooral voor mijn buik.Mijn gebitje is mooi en past goed , kan er alles mee eten , ik had stilletjes gehoopt dat dit moeizaam zou gaan , en ik spontaan 3 kilo af zou vallen maar niets van dat alles.
    De sportschool is nog een optie, maar ik word al moe bij de gedachte , en ik heb al verkering en een verloofde als reserve dus waarom zou ik.
    Genieten jullie fijn verder wij doen dit ook op onze manier heel veel liefs van ons XXXXXXXXXXXX

• 15 December 2014 - 14:09

Christine En Herman:

Zozo dat is weer een heel verhaal! Een Thaise thriller! Tijn, je bent beslist je roeping (haha) misgelopen! In ieder geval maar weer bedankt voor het kijkje in jullie reiskeuken. Die rijst met kippeding lijkt me wel heeeel errug lekker...kwijlkwijl! Ga zo door!
    Heel veel (griepig) liefs...jaja we zijn allebei geveld en brengen onze dagen door, rillend en grijpend naar Strepsils, zakdoek en hoestpastilles :-((( Dus veelveel leifs..ojee heb ik nu al ook nog schrijfkoorts...liefs van H&C

• 15 December 2014 - 22:15

Marjo:

Dit is werkelijk smullen van dat reisverslag van jullie. En dan denken wij dat het hier goedkoop is.
    Geniet van jullie verdere reis, we lezen het wel weer. VEEL PLEZIER !!!
    Groetjes van Marjo en Mathieu.

• 16 December 2014 - 09:52

Simoneee:

Haaaaai Prinss,
    Wat een mooie verhalen allemaal. Jullie genieten er goed van zo te lezen. Heel veel plezier in Cambodja! Ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen daar. Groetjes de prinsesssss

• 23 December 2014 - 21:23

Rinus:

Dat is toch wel de kwaliteit van een groot verteller ook als er relatief weinig te melden valt volgt toch weer een geweldig verhaal van paradijselijke stranden en eenvoudige doch voedzame maaltijden die het predicaat koningsmaal verdienen. Waar heb ik dat woord toch meer gehoord? Jammer dat de verlichting in de Tum Marong grot was uitgevallen, want grotten vol met boeddha's hebben vind ik een grote charme, maar het is in ieder geval een reden om terug te keren en dan kan er ook nog gesnorkeld worden bij Koh Talu eiland, maar dan moet het niet waaien, want dan is het water te troebel en vallen de papegaai vissen nauwelijks waar te nemen en kan je een kusje met de maan lipvis wel schudden. Nu op naar Cambodja en we zien je verslagen van dat toch wel heel andere land met belangstelling tegemoet
    Goede reis.