Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: Tijno

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

En jaaaaaaaaaaa het heeft weer even geduurd, maar hier is dan weer het oooooooh zo fijne vakantiepraatje.
En wat hebben jullie er weer lang op moeten wachten he. Ik zou zelf zo ongeveer de draad alweer helemaal kwijt zijn van waar ik gebleven was. Nou is dat niet zo heel moeilijk want ik maak de reis zelf en maak het dus zelf allemaal mee he.

Goed dus we zijn weer bij de les. We hebben Koh Tao verlaten (snik snik). En nu dus weer op een ander eiland beland enwel op Koh Phangang. Dit eiland is wereld beroemd om de full moon parties. Vanuit alle windstreken in de wereld komt men hier naartoe om de volle maan te aanschouwen. Naar het schijnt kan je vanaf hier het beste de volle maan zien. Oke maar de eerste volle maan is op 3 februari en dan zijn we er dus lekker niet meer.
We zijn beland in Haad Salad, wat betekent piraten strand. Vroeger was dit een heerlijke plek voor zeerovers boeven en ander soort rapalje.
Nu staan er verschillende resoorts en is het hier gewoon heerlijk.
Die ouwe piraten wisten wel waar ze aan moesten meren moet ik zeggen.

Bij aankomst en uitpakkerij, de taxi maar even terug genomen naar ``de stad`` om een dokter te bezoeken voor Marianne dr been.
De antibiotica doet nog niet erg zn best en t ziet er raar uit nog steeds.
Fijne vriendelijke dokter gevonden en die heeft ons weer goed op weg geholpen. Een tabletje per dag erbij en de wond 2 keer per dag schoonmaken en ook antibioticazalf erop smeren en over 2 dagen even terug komen.
Nou zijn we weer lekker bezig zo. De wond van Marianne loopt als een rode draad door de vakantie heen zeg maar hahahahahaha.

Oke en ja wat kan ik over dit mooie eiland nou allemaal vertellen. Dat je hier ook prachtig kan snorkelen? ja dat kan, en wel vanaf het strand en ook met een excursie.
Marianne blijft liever met de beentjes op het droge dus ga ik met Petra op een dagtripje.
Nou dat viel dan weer iewat tegen, want we hebben minstens de helft van de tijd op strandjes gelegen, ik moet wel zeggen hele mooie hoor, en de mooiste snorkelplek was bij ons voor de deur!!!!!!!
Maargoed toch even lekker eruit geweesd he.

Verder kan je ook met een auto het eiland over en naar mooie tempeltjes gaan. Een hele mooie Chineee tempel. Ook nog een tempel bezocht waar men de heilige Boedha met oregineel Heineken bewierookte.
Nee ik kan zeggen dat het hier best fijn is en dan druk ik me toch wel erg zacht uit hoor.

Na 4 dagen zouden we gaan verhuizen naar een andere baai.
Maar omdat Marianne niet echt van de watersport kan genieten, en daar waar we nu naartoe zouden gaan is niet heel veel te beleven, hebben we maar besloten om naar de buren te verhuizen(waar Petra ook bivakeert), en daar nog maar 4 daagjes te verblijven.
Is ook makenlijk want op 10 meter afstand zit een zusterpost en das makenlijk ivm met de wond van Marianne.
Nu we het daar toch over hebben, ik kan zeggen dat de pillen de werk goed doen en nu na weer een paar daagjes ziet het er alweer een stuk beter uit. Mischien heeft het er wel nog niet zo goed uitgezien!!!!!
Zo is maar weerbewezen dat rust reinheid en.......... goed is voor een mens.

Ja en zo slijten we dan onze dagen hier he. Stukkie lopen lekker snorkelen een masage enzo kortom lekker vakantie.
Vakantie ja geen reizen. Tis weer allemaal wat anders gelopen dit jaar, maargoed we vermaken ons wel.

Nou straks gaan we met de boot naar Koh Samui waar we weer een dag of 4 zullen zijn.
Nog maar een paar plekken en de reis is gedaan.
Nou mensen een fijne dag allemaal en kijk uit op straat het kan glad zijn ofzo.
Dikke kus entot de volgende praat maar weer he hoi hoi

  • 27 Januari 2015 - 10:42

    Piet En Agnes:

    Hallo Lievies,
    Nog maar een paar weekjes en jullie zijn weer hier. Ik moet zeggen dat ik jullie vakantiepret heeeeeel erg gun. maar dat ik het toch heel fijn zou vinden als ik Marianne weer in levende lijve bij haar eigen huisarts zie zitten in Albir.Zo dat is eruit!!!!!!
    Verder genieten jullie nog steeds en het snorkelen lijkt me ook wel wat. Gezellig voor je Martijn dat je een maatje hebt gevonden, als je op mij moet wachten kan je hopelijk nog heel lang wachten, omdat ik toch nog steeds met Piet zit, die zich niet aan de kant laat schuiven!!!!!!!
    Geniet lekker verder en snuif alle cultuur maar goed op . dat is voor veel plaatsen maar eenmalig.
    Hier gaat alles zijn gangetje, in Albir place , volgens ons gebeurd er niets schokkends hier. wel zo rustig.
    Heel veel liefs van ons dikke kus voor Marianne en een flinke knuffel van mij voor Martijn . Oude liefde roest niet nietwaar xxxxxxxx

  • 27 Januari 2015 - 11:10

    Joke Blok:


    Hola globetrotters,

    Wel jammer dat het voor jullie toch een beetje anders verloopt maar ja, kan gebeuren.
    Zoals je beschrijft hoe jullie nu vertoeven is natuurlijk ook niet verkeerd!
    Ik sluit mij aan bij Agnes, met dat been van Marianne kun je maar beter bij je eigen dokter zijn.
    Ik hoop dat het genezingroces nu goed doorzet, maar zulke dingen moet je in de gaten houden.
    Genieten jullie nog maar lekker van zon zee en mooie strandjes, het is hier ook nietverkeerd maar het weer bij jullie is toch de k ik iets aangenamer.
    We missen jullie wel met wandelen hoor!

    Lieve groetjes Frans en Joke xxx

  • 27 Januari 2015 - 11:39

    Els Van Meerten:

    Hola amigos,
    Ik wil niet flauw doen,maar toch,zondag een eind gelopen in Benidorm.Strak blauwe lucht,mensen op het strand en in de zee.Heus het is niet erg om hier weer te zijn.We hebben de mooiste winter gehad sinds tijden.
    Maar geniet nog maar van ergens anders zijn op de wereld en vooral Marianne moet heeeel erg verwend worden,denk erom niet stoer doen en je flink houden,gooi er maar een flinke portie drama in,zal je zien wat er gebeurd.
    Bedankt voor je mailtje Marianne,het zal fijn zijn om eens heel lang bij te klessebessen.
    Liefs voor jullie beidjes, Els



  • 27 Januari 2015 - 20:40

    Jeanne:

    O wat fijn dat het met marianne wat beter gaat, ik vindt dat toch zorgelijk hoor.
    Maar dit bericht is positief vwb haar been.
    Jullie genieten echt he? Doorgaan zo,

  • 29 Januari 2015 - 16:03

    Rinus:

    We hebben even gegoogled en het Haad Salad strand aan de westkust op Koh Phangan wordt beschreven als een ongerept stukje strand, maar het volgende doel en ik had daar al zo'n vermoeden van, is Koh Samur met wederom prachtige baaien en spectaculaire zonsondergangen, maar misschien uitgerekend op je verjaardag een schitterende volle maan, zodat je zelf je Full Moon feest gestalte kunt geven en indien verkrijgbaar met een echter en onvervalste Heineken, waarvan je het flesje dan weer aan de Boeddha kan doneren, want volgens je foto is hij daar ook niet vies van en geef hem eens ongelijk. Dus nu maar vast een welgemeend PROFICIAT!!!! ter gelegenheid van je komende verjaardag en nu we dan toch aan het wensen zijn, dan duimen wij tevens voor het voorspoedig herstel van Marianne's been en daar kan ik dan nog een advies van mijn tante Klazien uit Zalk aan toevoegen:"" Heerlijk rusten met zon en zee, maar denk aan vitamine C""; sla haar advies niet in de wind, want in het verleden had zij het vaak bij het rechte eind. Ook op Koh Samui valt vast weer veel te genieten en te snorkelen er zou zelfs sprake zijn van roze dolfijnen ( weer eens iets anders dan roze olifanten ) alsmede sponzen en anemonen op het koraalrif, met een beetje geluk maan-vlinder en juffervissen, dus een ideale plek om te genieten en helemaal tot rust te komen. Het Chaweng en Lamai strand schijnt nogal druk te zijn omdat alle georganiseerde reizen dit eiland aandoen en het zelfs een eigen luchthaven heeft, maar in Bo Phut heerst ( nog ) een relatief relaxte sfeer en een rustig strand en je kan zelfs met een songthaew jeep een tochtje naar de Laem Saw tempel te kunnen maken, maar pin mij daarop niet vast. Tot besluit een heel prettige verjaardag toegewenst en uiteraard een voorspoedig herstel voor Mar en bovendien veel inspiratie voor de volgende vakantiepraat. Groeten :Rinus.

  • 30 Januari 2015 - 15:54

    Linda:

    He Tijn & Marianne, Ik heb de laatste tijd weinig tijd aan de computer besteed. Tja sorry, andere dingen kregen voorrang . Dus wat doe ik op deze vrije middag ?, reis verslag van Tijn lezen.
    Maar dat been van Marianne is inderdaad een rode draad in deze vakantie geworden. Wel erg vervelend ! Ik hoop dat het nu eens snel geneest !
    Mooie foto's !! ( sommige ook voor mij herinneringen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand/ cambodja

Weer een fijn reisje

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2015

Bangkok Madrid Albir

07 Februari 2015

Ao Nang

30 Januari 2015

Koh Samui

27 Januari 2015

Koh Phangan

18 Januari 2015

Koh Tao

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 37913

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: