Khon Kean - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Khon Kean - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Khon Kean

Door: Tijno

Blijf op de hoogte en volg

17 December 2017 | Thailand, Bangkok

Zo mensen tis weer eens Zondagavond (althans hier dan he). Ik dacht kom ik klim weer eens in de zeg maar pen. Natuurlijk is het niet echt een pen he maar dat snappen jullie wel.

We zijn ondertussen alweer wat dagen in Khong Kean. Vanuit Nang Rong hebben we eerst een taxi genomen naar het mini van statiin om ons per mini van naar Buriram te laten transporteren.
Daar aangekomen werdt ons verteld dat we 2 uur moesten wachten want de bus had vertraging. Ja dat kan wel wezen, maar ik had een paar dagen daarvoor al de timetabele gezien en nee joh niks ervan.
Tuurlijk had de bus van deze man vertraging, maar er gaan meer wegen naar Rome, en dus ook meer bussen naar Khong Kean.
Omdat we iets vroeger op het busstation waren gekomen konden we de bus van 9.10 uur nemen.
Nou waren we ietsjes gespannen want het zou de eerste busrit in Azie worden na het busongeluk in Cambodja de vorige reis.
Nou ik kan zeggen dat na de treinreizen ook de busreis prima verliep.
We hadden een prima bus, en na zo n 4 uurtjes bussen aangekomen in Khong Kean.
Nu een taxi scoren en hup opweg naar ons nieuwe ondtellende, dus
We zouden iets later komen dusssss we moesten even wachten.
Ik moet zeggen geen probleem. Het is een iewat luxe resoort en beneden in de lobby hebben ze heeeeeeeerlijke koffie, dus koffie dan maar.

We hebben een appartament. Nou nee dat is het niet hoor hahahha. Maar wel mooi, op de 11e etage met prachtig uitzicht over het "meer". Nou hier vermaken we ons wel.
In de badkamer bevint zig zelfs een bad met bubbels dussssss.
Na de tassen tr hebben neer gepleiert lekker naar byiten. Rondje om het meer? Prima joh mooi man. Rond het meer verschillende tempels dus dat wordt feest hahahahaha.
Reizen is vermoeiend dus s avonds op het balkon nog een Chang biertje en lekker vroeg naar bed.

Na een prima nachtrust op voor ontbijt. Nou ik denk nasi dan maar he , heerlijk .
Vandaag gaan we de stad in want er moet een cuticle remover gekocht worden. Ik zou daarnaar kijken dus waar kan je dat beter doen dan in een winkelcentrum. Ik kan natuurlijk uitleggen wat cuticle remover is, maaaaar voor de onwetende onder ons , dat zoek je zelf op hajajaja.
Eerste winkelcentrum te voet berijkt. Top maar is niet het grote centrum. Dan met de tuk tuk naar de volgende. Ook dit was niet het gewenste centrum. Dan maar weer ouderwets met de benenwagen verder na eerst een bezoek aan het postkantoor te hebben gebracht. Nee wees niet bang/blij, er is geen post onderweg. Maar niet iedereen krijgt Tijno post he hahahha.
Jeeeee dit laatste centrum is denk ik 2 keer zo groot als Zuidplein. Waneer was ik daar voor het laatst en hoe ziet dat er nu uit????

Na dit centrumbezoek weer terug naar t huis. Maar niet lopend want we hebben genoeg gewandeld dus de tuk tuk genomen.
De rest van de dag niet veel meer uitgespookt. s Avonds nog een stukkie van de Thaise Voicr gezien. Anouk stuurde twee kanidaten weg hoorde ik, nou hier laten ze gewoon iemand waar niet voor gedraaid is nog een keer zingen. Ja wat je met deze info moet ik weet het niet hoor.

De volgende dag tempel bezoekdag. Er liggen er verschillende langs het meer dussssss de wandel schoenen aan en hup op pad.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alle namen nog weet maar we hebben lekker gewandeld en mooie tempels gezien. Ook de 9 verdiepingen tellende Phra Mhahthat wat natuurlijk een prachtig dingetje is. Leuk met allerlij belletjes zodat de goden weten dat we er aankomen. Natuurlijk hebben we ook de wat That Wat Klang bezocht en de That tempel. Allemaal blij met ons bezoek. Halverwege een heerlijke aardbeiensoothy met passievruchten cake genomen want tis vakntie.
Bij " thuiskiomst" bij de Cinese bazar gelukig een foto tasje kenne scoren want dat hebben ze niet in de luxe shopimgmalls.

En zo vliegen we door de tijd heen en zijn we ondertussen aangekomen bij Zondag en jawel.das vandaag.
Er is nog een mooie tempel.hier in de buurt, maar die is even wat verder weg. Das de wat Thungsetti. Nou dan maar met de taxi ernaar toe.
De xhaufeur wilde niet wachten, maar zei joh als je klaar bent bel je gewoon voor een taxi en dan komen ze. Ome wat jij wilt.
Eerst de tempel maar bezoeken. De tempel bestaat uit 3 "delen". En wel de aarde, hemel en jawel de hel. De aarde zit heel raar onder de grond en daar wordt het een en ander uutgelegd over het boedisme. Vervolgens daarboven de hemel alwaar een reusachtige zwarte Boedha je verwelkomt. Zwart? Waarom zwart? Geen idee maar t was mooi. Ook op de gezandstraalde ramen is de onlangs overleden koning op vwrschillende plekken te zien. Hij zal wel in de hemel zijn dan denk ik?!

Maar waar is dan de hel????? Nou even buiten af. Een tegekke verzameling van beelden. Met teksten erbij dat waneer je bepaalde dingen (geneugtes) doet nou dan kom je daar. Ik zal maar vast een plekkie reserveren want ik zag toch dingen die ik best wel gedaan heb dussssss.
Almetal wel een grappige vertoning moet ik zeggen.

Nou moetten we weer terug ook natuurlijk. Geen probleem. Ze zijn zo behulpzaam hier dat er altijd wel iemand stipt die je tegen een kleine vergoeding wel wil helpen.
Taxi gebeld en hup babbelen met de mevrouw van de hulpdienst.
Toen de taxi ariveerde afschijt genomen en weer lekker naar het meer terug.
Lekker wat fruit kopen en nog een rondje lopen.
Nou en zo veeloopt Khong Kean vrij relaxed moet ik zeggen.
Morgen weer een reisdag, dan gaan we met de bus naar Udon Thani om het rode lotussen meer te bezoeken. Maar dat is pas vior de volgende keer.
Voor nu is het tas inpakken en zoals me opa zou zeggen nig een bussie bier drinken.
Mensen fijne Zondag, ik heb vernomen dat me cluppie gelukig weer riant gewonne heb dus mijn Zondag is gered, maar ook bina voorbij.
Dikke kus en tot de volgende keer hoi hoi

  • 17 December 2017 - 16:52

    Boaz Andreas Van Den Berg:

    Na een omweg toch bij dit prachtige tijno verslag gekommen.
    Was weer genieten,maar wat is nou een cutigle remover...moet je dat voor je meisie kopen?

  • 20 December 2017 - 23:11

    Rinus:

    Heb net een heel bericht getypt staat het er niet op mooi pech dus, morgen maar opnieuw proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand- Laos

Weer een nieuw avontuur.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2018

Bangkok/ Albir/ Mallorca

28 Januari 2018

Koh Lanta/ Bangkok

25 Januari 2018

Koh Lanta 3

18 Januari 2018

Koh Lanta 2

16 Januari 2018

Koh Lanta

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 37840

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: