Luang Prabang 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van tijno - WaarBenJij.nu Luang Prabang 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van tijno - WaarBenJij.nu

Luang Prabang 2

Blijf op de hoogte en volg

04 Januari 2018 | Laos, Luang Prabang

Hopaaaaaa en jawel daar is weer zo n fijn stukkie om te lezen voor jullie. Althans dat hoop ik dan he want als je het niet leuk vindt, nou dan niet hahahaha.

Zoals de titel al veraad zitten we nog steeds in Luang Prabang. We zijn ondertussen verhuisd en hebben een kammerrje met jawel balcon. Vandaar af kunnen wij jet Laotiaanse leven goed bekinken.

Gister hebben we de wandelschoenen wwer eens lekker aangetrokken en er dus weer opuit gegaan.

We besloten om het handcraft vilage te bezoeken. Dat licht aan de andere kant van de rivier. Via een bamboo brug steek je de rivier over en je bent er.

Eerst nog wven wat gezellig kkuunen en natuuuuuurlijk een tempel.bezoeken, maar dan jawel daar is dan het handcraft vilage. Er is natuurlijk van alles te koop van zelfgemaakte kaarten tot van alles wat met weeverij te maken heeft.

Natuurlijk moest er wat gebrast worden, dus maar een prachtige sjaal gekocht voor zeg maar een prachtig/ speciaal iemand. Lekker rondlopen en koekeloeren, das toch wel een van de mooiste dingen om te doen als je op reis bent. De terugweg gaat natuuuurlijk niet over dezelfde brug dusssss lekker wandelen. Bij terugkomst aan de andere kant van de rivier lekker een sappie en een snackie gedaan.

Gelukig barst het hier van de restaurantjes dus kunnen we ons hart ophalen aan de locale restauranrjes. Heerlijk .

De volgende dag gaan we weer eens lekker een stukkie varen. Luang Prabang licht aan de Mekong rivier en dus boottripjes genoeg. We gaan naar de Pak Ou grotten. Die.liggen hier zo n 2 uur varen vandaan dus das een mooi trippie.

Na het ontbijt en de opgangkoming hahahaha, rustig op pad want we hebben lekker geen haast. Je kan natuurlijk een tour boeken, maar wij kiezen ervoor om het zelf lekker te regelen. Langs de rivier bieden ze er genoeg aan. En jawel na 3 min lopen hadden we beet.

We gaan naar de grotten en het wiskhy vilage. Ze hebben voor alles een eigen soort dorp hahahahaha. De boottocht is top. Prachtig om over de Mekong te varen. Jammer van het weer. We hebben al dagen de zon niet gezien. Luang Prabang licht onder een dikke deken van wolken. Jammer maar je doet er niks an.

Maar toch de vaartocht is schiterend hoor. Eerst is dan het wiskhy dorp aan de beurt. Via een gammel plankie en een klei trap hup naar boven. Gelukig verkopen ze ook sjaals en daar kopen we er maar twee van want ja ik heb mn jas vergeten en tis iewat fris op het water. Na even rond gelopen te hebben moest het locale goedje er ook aan geloven. Het goedje of ik? Eerst de zoete variatie wat net Coeberg was bah. Vervolgens het echte spul. Brrrrrr net jenever en dus niet te haggelen. Het wordt gemaakt van rijst.

Of ik niet wat wilde kopen? Nou wat denk je zelf? Nee hoor erg vriendelijk, maar ik vindt het niet te pruimen.

Na het fijne dorpje ( we hebben immers iets warms gekocht) weer verder tuffen.

De grotten zijn ja wat zal ik zeggen. T blijven gewoon gaten in de rotsen. Ja toch. Voor de upper cave moet je dan wel even wat traptreden beklimmen. En daar staat dan een deel van de 1000 budhas. Oke wel leuk moet ik zeggen. Dan de trappen weer af en daar is dan jawel de lower cave en daar staat dan de rest van de 1000 budhas.

Ik geef het toe ik heb ze niet geteld dus of het er echt 1000 of 999 zijn geen idee, maar t was leuk.

Nu weer in de boot en de terugweg ondergaan. Die ging een stuk sneller ivm met de stroming van de rivier.

Tsja en nu zit ik dit stukkie vakantiepraat lekker op mn balkonnetje te typen. Vanavond wordt er vast wel weer ergens iets lekkers gegeten, maar das nog toekomstmuziek dus daar kan ik nog niks over verklapen.

Nou mensen mn pen is bijna leeg. Huh??? Pen????? Kan toch niet. Oke klopt. Maar t wordt donker. Hier is de Donderdag bijna gelopen, maar bij jullie komt de lunch er aan.

Ik zou zeggen eet smakenlijk en tot de volgende weer he hoi hoi en dikke kus.


  • 04 Januari 2018 - 20:23

    (R)ick:

    Leuk die grot aan de rivier. Met die Budhas doet het een beetje denken aan de kerstmarkt in de Valkenburg grotten (:

  • 04 Januari 2018 - 22:27

    Jacqueline:

    Hallo lieverds, wat hebben jullie toch een prachtige reis én met al die buda’s, kan jullie geluk niet op!!
    Nog heel veel plezier hè,
    Dikke kus X

  • 06 Januari 2018 - 10:51

    Rinus:

    Ik had Luang Prabang deel een nog niet eens uit of deel twee ligt al op de mat, uiteraard de virtuele mat , maar toch . Luang Prabang roept allerlei herinneringen op, want in 1998 was ik met Sawadee in Laos en toen stond het plaatsje net op de wereld erfgoedlijst en werden sommige hoofdstraten geasfalteerd, maar even voor de goede orde: Luang Prabang ligt op 19.53 NB en 102.8 OL en was van 1707 tot 1975 een echt koninkrijk. Toen wij er waren was het koninklijk paleis nog gesloten, dus heb ik de gouden boeddha niet gezien, wel waren er toen al leuke eetgelegenheden langs de Nam Khan rivier maar van die bamboe brug kan ik mij niets herinneren. Wel dat wij met Kippen betaalden, want de Kip was en is de heersende munteenheid . Ik ben wel benieuwd hoeveel Kippen je nu voor je Euro krijgt./ Om onze dollars om te wisselen was er altijd een indrukwekkende ceremonie bij de bank, waar heel veel papieren moesten worden ingevuld voordat je een pak kippen in ontvangst kon nemen wat toen al wel de moeite waard was om vroeg op te staan was de Tak Bat monniken processie en ook de Wat Xieng Thong en de Wat Mai waren in mijn herinnering nog kosteloos te bezoeken en ook de grot Pak Ou was te bezoeken als je zelf voor verlichting zorgde en je moest nog zelf naar boven klauteren, want van enig onderhoud was nog geen sprake en de boot wed aangedreven door een opgevoerde automotor met een lange schroefas waar in de brandstof voor de helft werd omgezet in een enorm lawaai , maar desalniettemin een leuk tochtje.. Zo was ook de wandeling naar de Phu Si heuvel de moeite waard vanwege het uitzicht, maar wij hadden toen een lekker zonnetje. Ik hoop dat die ook weer snel bij jullie zal gaan schijnen en zijn nu klaar voor Luang Prabang deel drie, want ik heb het toen ervaren als een rustig stadje met een ontspannen sfeer. Dit was het weer en tot de volgende vakantie praat .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Thailand- Laos

Weer een nieuw avontuur.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2018

Bangkok/ Albir/ Mallorca

28 Januari 2018

Koh Lanta/ Bangkok

25 Januari 2018

Koh Lanta 3

18 Januari 2018

Koh Lanta 2

16 Januari 2018

Koh Lanta

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 38170

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: