Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Ao Nang

12 Januari 2018 | Thailand, Ao Nang

Geen zorgen mensen ik vergeet jullie "honger" naar de vakantie praat echt niet hoor. Soms kimt er iedere dag een Tijno op de " mat" en soms ja soms duurd het gewoon wat langer he. Nou en nu is het de tijd van het wat langer duren.

Maar goed daar bent ik weer eens.

We hebben Luang Prabang en ook Laos weer verlaten. We zijn naar Bankok gevlogen alwaar we 1 nacht in een lekker kuxe hotel haden geboekt. Lekkwr kuxe , grote balzaal kamer, lekker avond buffet ennnnnnnnn jawel een zalig ontbijtbuffet zo groot als morgen de gehele dag. Fijn weer lekker nasi enzo als ontbijt. Het was maar 1 nachtje want de volgende dag zijn we weer door gevlogen naar Krabi en dan door naar Ao Nang.

Daar zijn we al een paar keer geweesd en kennen het dus redelijk. Lekker strandje, bootje naar Railey beach. Kortom een zonnig plekkie. Hmmm ja normaal gesproken wel ja. Maar ja niks is meer normaal en dus ook de weergoden niet.

Wat dan wel leuk is als je aankomt en er zijn nog steeds mensen die je kennen. Zoals het onwijs leuke strandtentje Rickys buisnes bar, waar we de vorige keer ongeveer iedere dag kwamen(dit ivm met de nasleep van een busongeluk in Cambodja), en ook de tatooerder die me met bamboostokken telijf is gegaan en zn vrouw die ondertussen bevallen is van een meisje of een jongen ik weet het niet hoor maar een van de twee zal het vast wel wezen hahahaaha.

Maargoed de weergoden hebben denk ik vakantie, want ondanks dat het hier nu GEEN regenseizoen is valt er toch genoeg van die natte zooi naar beneden op mn knar. Gister zelfs zoveel dat het ontbijt wat we gekocht hadden om s morgens op het balkonnetje op te peuzelen, dienst heeft gedaan als diner. Nou dat wil wat zeggen als ik niet naar buiten wil om te eten. Ik kan best aardig zwemmen( oke kan het nog niet zo heel lang), maar dat stond gelijk aan zelfmoord om met dat weer naar buiten te gaan.

Nou hoeft de trouwe lezer ook weer niet een actie op touw te zetten om ons terug te halen want tis wel gewoon lekker warm. En dus tussen de buien door zijn wij gewoon op het strand te vinden, alwaar ondanks de wolken ik toch aardig in een soort van indiaan aan het veranderen ben hahahaha. Eerst mooi rood ( mooi rood is niet lelijk, maar lelijk rood is nog steeds niet mooi he)en dan hopenlijk bruin. Hopenlijk want de weergoden hebben geloof ik hun vakantie iewat verlengd.

Morgen gaan we Ao Nang weer verlaten en pakken we de boot naar Koh Lanta om daar de laatste dagen hopenlijk van de zon te genieten en lekker te snorkkelen. Maar als ik de weerapp moet geloven ?????!!!!!!

Nou mense tis geloof ik Vrijdag dus op naar het weekend. Dikke kus en tot de volgende Tijno zou ik zeggen want er komen er vast nog een paar.

• 13 Januari 2018 - 10:21

Rinus:

Jullie zijn inmiddels in zuid Thailand neergestreken om van een zonnige en onbezorgde strandvakantie te gaan genieten en dan zal je altijd zien dat de droge moesson net iets minder droog is dan dat er in de schoolboekjes staat .Gelukkig is de streek jullie inmiddels zo bekend dat je zelfs praatjes kan gaan maken met oude bekenden en eventuele vetes bijleggen omdat die inmiddels verjaard zijn . Ao Nang kon zich slechts in een kort bezoekje verheugen maar jullie hadden Poda Eiland en de Phra Nang cove beach vast al reeds eerder bezocht, dus nu Koh Lanta, een eiland van 6 km. breed en 30 km. lang ( meet maar na ) op 7.62 NB en 99.07 OL waar je onder meer lekkere red snapper kan eten en bij Koh Rok eiland kan je naar verluid prima snorkelen en dat is toch net even wat anders dan al die Wats bezoeken. Dus dat de zon zich weer snel mag laten zien en tot de volgende vakantie praat . Tot slot kan ik je nog melden dat de populairste baby namen van 2017 resp. Noah, Sem, en Lucas voor de jongens zijn en Emma, Tess en Sophie voor de meisjes en dan moet je zelf maar even opzoeken hoe het met de Thaise namen gesteld is. Groeten aan alle bekenden en onbekenden .