Koh Lanta 2 - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Koh Lanta 2 - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Koh Lanta 2

18 Januari 2018 | Thailand, Ko Lanta

Wilde stormen mogen woeden. Zooooooo Nederland het gaat tekeer geloof ik bij jullie. Hier een tropische regenbui maar dat geeft niet.

Wat leuk om te zien dat somige trouwe lezers nog steeds in de Sinterklaasstemming zijn, en dus hun reactie in digtvorm doen. Top.

Maar goed we zitten dus nog steeds op Ko Lanta, en ik moet zeggen dat het hier TOP is. Op een enkele regenbui na ( en das dan s avonds) prachtig weer. Wat willen we nou nog meer.

Om nou niet elke dag hetzelfde te doen hadden we besloten om een tuk tuk te nemen naar het zuider strandje Bamboo beach. Want daar moest het wel zo allerjezus mooi zijn.

Zo gezegd zo gedaan. Onze veilige hut verlaten en opweg.

De tuk hadden we zo gescoored. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het hier om kleine motortjes gaat met een soort van zijspan he, niet een echte tuk tuk zoals bijv in Bangkok want die zijn zooooooooo gers.

Maargoed in de tuk tuk. Ja hij bracht ons wel en zou ons ook weer terug brengen.

Nou vond ik het wel gezellie maar Marianne dacht daar toch echt wat anders over. Die zag allerlij doemscenarios hahahaha. Soms moest ik van plaats verwisselen en achterop bij de chaufeur gaan zitten anders kon hij de heuvel niet nemen.

Na een poosje vond Marianne het genoeg en zei ik ga eruit. Prima. Hier was namenlijk ook een prachtig strand en wel het Ba Kan Tieng Bay. Ik moet zeggen niet slecht. Super rustig. Een kleine baai met enorm luxe en dure resoorts . Leuk om even te zien en wat rond te hangen. Maar eigenlijk vinden we ons eigen Klong Nim Beach veeeeeeeel leukerder. Dus lekker terug naar de tuk die zou wachten.

Ja jammerrrrrrrr weg tuk. Nou had de goede man nog geen cent gekregen maar das toch sneu.

Gelukig werden we uit de brand(ende zon) geholpen door een reclame wagen voor het Thai boxen. Die wilde ons wel brengen, ze moetten toch dr hele dag rijden en komen er langs. Mooi toch. Nu weer lekker op ons eigenste strandje en lekker in het zonnetje zitten ( ja onder een parasol hoor) en lekker snorkelen. Kortom weer een top dag.

s Avonds heerlijk wezen eten in een restaurantje waar je heeeeeerlijk kan eten voor weinig. Zeker als de prikzen op de kaart veeeeeeel hoger liggen dan bij het afrekenen hahahaa.

Gelukig wel.de tuk mijnheer nog gezien en dus wel zn heenritje betaald. Is beter voor ons karma he.

En dan de volgende dag op excursie. Een snorkel excursie wel te verstaan want er moet toch veeeeeeel meer moois te zien zijn.

Om 8.40 zouden we worden opgehaald en wonder bovrn wonder om 8.50 waren ze er. Volle bak in de pick up dus lekker voorin mogen zitten.

We zouden met een longtailboot gaan. Tis alleen wel wat druk dus werdt het een iewat grotere verzie daarvan. Maar goed dat mag de pret niet drukken. We hebben voor de 4 islands tour gekozen dus dat wordt feest. Het eerst eiland is Koh Cuek. Hier plonsden we met zn allen in het water. Met zn allen is een man of 35!!!!! plus de boten die er al liggen. Maar goed snorkelen maar. Ik moet zeggen ik heb mooier gezien.

Vervolgens op naar Koh Maa. Zou het hier dan mooier zijn????? Nou oke iets, er is wat mooi koraal en dat vindt uk altijd zo mooi. Iets he niet te veel natuurlijk. Maar foed er komt nog meer.

No gaan we naar Koh Mook om daar de emerald cave te gaan bezoeken. Je kan hier slechts komen door door een tunel van een meter of 85 te zwemmen. Deze natuurlijke tunel is onder de rotsen en tis er pikke donker. De gids heeft wel een lampie maar die zie je niet overal dus op sommige plekken zie je echt geen hand voor ogen. Marianne had een touwtje van mn zwemvest vastgepakt want die was bang om me kwijt te raken. Maar dan. Dan komt er licht aan het eind van de tunnel en sta je op een strandje midden in het eiland.

Ik moet zeggen ik had hier weinig van voorgesteld, maar tis prachtig. In de ouwe tijd gebruikte piraten deze plek om de geroofde buit te bewaren . Later weden er veelal zwaluwnestjes geroofd of gepakt hoe je het noemen wilt. Nee echt top.

Nu weer door de " enge" tunel zwemmen en op naar het licht. Ik ben zeg maar opnieuw geboren hahahhahaha. Vervolgens op naar Koh Ngai voor de lunch. Heerlijk. Ik moet zeggen dat het eten altijd top is in Thailand bij een excursie. We konden hier nog wat relaxen en op het strand hangen.

Tsja en aan alles komt een eind. Dus zo ook aan deze dag. De dag was top hoor. Het snorkelen wat minder maar alles bij elkaar toch een ruime 7,5 wat dan weer een 8 wordt he.

Straks weer heerlijk eten bij het vertrouwde restaurantje en dan is er hier ook weer een dag voorbij.

Mensen een fijne dag nog en dikke kus.

• 18 Januari 2018 - 14:52

Jackie:

Bedankt weer voor dit geweldige verslag! Wat een ontzettend leuke én spannende onderneming, dat snorkelen in die Emerald Cave, knap gedaan Marianne! Benieuwd naar jullie volgende avontuur! Veel plezier, dikke kus XXX

• 18 Januari 2018 - 17:26

WWV Afdeling Mallorca :

Topie!!!!

• 21 Januari 2018 - 23:06

Rinus:

85 meter onder water om in de emerald cave te komen dwingt respect af en daar kan onze storm nauwelijks tegen op, alhoewel de wind zo hard was dat de sneeuwklokjes een oorverdovend lawaai produceerden . Marianne verdient hiervoor zeker een oorkonde, want ik vind dit in hoge mate stoer . wel heb ik begrepen dat het massa toerisme ook bij het snorkelen heeft toegeslagen en dan hoop ik maar dat je 's avonds rust kan vinden op je eigen Klong Nim strandje. . Vanuit hier valt weinig te melden, alhoewel Ajax van 010 gewonnen heeft, wat in menig huiskamer is geëindigd in tranen en ook dat Kira Dekker uit de Voice of Holland is, maar dit valt meer onder klein leed, maar er is ook positief nieuws en dat is dat er een nieuwe tekening van Van Gogh is ontdekt en om die te aanschouwen moeten we massaal naar het Singer museum in Laren . Na de stormschade zijn wij ter nauwer nood ontsnapt aan twee TU 160 Black Jacks Russische bommenwerpers, die bij de Waddeneilanden zijn onderschept en vervolgens het hazenpad kozen, zodat we met de schrik zijn vrijgekomen . ik zal het hierbij laten, want voor je het weet ga ik de krant citeren en met je smart Phone heb je het nieuws nog eerder dan ik, want jullie lopen wel 6 uur op ons voor, dus daar is geen beginnen aan. Groetjes!! en vergeet niet Marianne de spreekwoordelijke pluim ter bestemder plaatse te steken .