Bangkok/ Albir/ Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Bangkok/ Albir/ Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Bangkok/ Albir/ Mallorca

03 Februari 2018 | Spanje, Palma de Mallorca

Jahahahahaha jawel hoor mensen daar is er dan weer een he. Een echte onvervalste Tiino. Ik kom weer eens lekker het weekend binnen knallen. Julie dachte he? Is het nou alweer afgelopen??? Ja de koek is zeg maar op. Maar natuurlijk wil ik jullie de laatste perikelen niet onthouden dus ik klim weer eens in de pen.

De laatste dag Bangkok. Jammer het is weer voorbij gevlogen. Nog snel even de laatste koopjes doen. Nog 1 keer Bankok in ons opnemen. De geur de drukte alles eigenlijk. Dan nog even lekker aan het zwembad liggen en tsja dan is het tijd om de korte broek te ruilen voor de lange spijkerbroek enzo.

Op naar het vliegveld en richting huis.

Oepsssss das jammer, een vertraging van zo n 4 uur!!!! Das minder, maar gelukig werdt ons verteld dat we de aansluiting in Aman gewoon zouden halen dus axh of je nu in Bangkok wacht of in Aman? Ja toch. Ook kregen we een etensbonnetje voor het ongemak. Etensbonnetje, want er moest gewoon bij betaald worden hoor hahahaha. Tsja en de 4 uur vertaging liep op tot zon ruime 5 en half uur. En of het vlieftuig zo lang wacht???? Geen idee. Maar goed tegen 6 en gingen we dan eindelijk weg en kon de chaufeur ons zeggen dat de vlucht zo n 10 uur zou duren en dat het fris en mistig was in Aman. Nou prima toch. In het vliegtuig was het donker en warm dus hup we gaan.

En ja dan komt toch het weerpraatje van de chaufeur weer boven want ivm de dichte mist boven het vliegveld in Aman kon er niet worden geland. Er werd een soort van touristische vlucht gemaakt boven Jordanie. Pfffgg lekker dan. Nou de mist ging niet voor ons op de loop en er moet toch een keer geland worden je want aaltijd boven blijven kan niet.

Nou Israel bood ons de oplossing. Er kon op Telavief geland worden. Ja mooi. Dat werd door een hoop mensen met gejuich ontvangen, want die waren gelijk thuis en hoefden dus niet meer verder. Maar ook voor een hoop mensen was dit geen eindbestemming. En dat waren wij dus ook. En wij mochten dus het vliegtuig niet uit!!!!! Nee wij mochten wachten tot de mist vertrokken was. Zonder wat te drinken of te eten te krijgen hebben we zo n 5 uur op het vliefveld in het vliegtuig gezeten.

Tsja en toen we eindelijk wel konden vertrekken was de tijd van de bemaning om. En die mocht dus niet meer verder vliegen. Er moest een nieuwe crew uit Aman komen en dat duurde ook weer ruim een uur.

En ja zolang bleef het andere vliegtuig uiteraard niet wachten dussssssssssss jawel een oveenachting in Aman. Maar omdat het halve vliegtuig zn conectie had gemist moest er eerst een berg omboekingen gedaan worden en dat duurde dan ook weer zo n 2 uur. Maar dan konden we eindelijk richting hotel. Gelukig was dat na ons laatste bezoek 3 jaar geleden , veerbouwd en ik moet zeggen het was er beter op geworden. Dan de volgende dag om 11 uur zouden we richting Madrid vliefen. Oke werd 12 uur maar wat is een uur he hahaha. Rond 16 uur waren we dan eindelijk in Spanje. Nu nog wachten tot 22.30 uur om de laatste vlucht van Madrid naar Alicante te doen.

En dan eindelijk waren we Woensdag om 01.00 uur weer in Albir.

Tering wat een reis. Maandag rond 14 uur Spaanse tijd het hotel verlaten en dus Woensdag om 01.00 uur in Albir.

Maar goed dat hoort er allemaal bij. En nu is de reis weer voorbij. Lang naar uit geken en voorbij gevlogen. Ondwetussen heb ik Albir alweer verlaten en ben ik alweer op Mallorca. Weer even gevlogen hahaha. Tsja en zo komt er een eind aan deze serie van Tijno. Ik vond het leuk om te schrijven en wil iedereen bedanken voor de gezellige reacties. Het boekje gaat weer even dicht.

Dan heb ik nog een soort van slot woord. En dat is speciaal voor Marianne. Natuurlijk mag de rest het ook lezen he hahaha. Marianne we hebben zo vanaf 2000 een heleboel mooie reizen gemaakt, en daar ook een heleboel gezien en meegemaakt. Van mooie stranden, oude tempels( hoop met oude stenen), tot een tsunami en busongeluk aan toe. Jij hangt nu de zogenaamde reistas aan de wilgen. Je gaat met pensioen.

Ik wilde je bedanken voor de tegekke reizen. Ik heb er onwijs van genoten en daarvoor dankjewel. Dikke kus

• 03 Februari 2018 - 17:57

Mona:

Lieverds Welkom thuis ❤️ Was weer genieten ( op de tergreis na dan) ,en Marianne, ook al ga je met reispensioen, de ervaringen zitten fijn in je rugzakje en daar kun je zo vaak als je wilt aan terugdenken ❣️Tijno fijne laatste weekjes vrij met je vriendin en dan weer op naar het volgende seizoen.... centjes sparen voor een volgend avontuur

• 03 Februari 2018 - 18:13

Rob En Renate:

Tsjonge, tsjonge, wat een terugreis. Petje af, maar ja jullie konden ook niet anders. En Martijn, wat een lieve woorden aan het adres van je moeder. Hardstikke lief!

• 03 Februari 2018 - 20:18

Jeanne:

Hoi Martijn en Marianne,
    Goe h wat een mooie en bijzondere reis hebben jullie gemaakt, top van jullie wat je allemaal hebt bezocht en gedaan.
    En ja Martijn aan alles komt een eind. O ook het reizen met Je moeder.
    Wie maakt dat nou mee zoveel reizen gemaakt samen, mooi dat jullie sta hebben gehad.
    Marianne ik wens je een fijne tijd en wie weet gaat het kriebelen sta jullie toch nog eens samen weggaan?

Veel liefs samen, Jeanne

• 03 Februari 2018 - 20:28

Gerrie & Anita:

Wat een feest weer om jullie verslag van avond(uren) te lezen.Heerlijke en dierbare memories voor jullie twee. Op naar jullie volgende reis, ieder reis ver of dichtbij is speciaal en heerlijk om te lezen dat jullie die samen ervaren! xx

• 04 Februari 2018 - 13:11

Rinus:

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we komen nog wel terug op de samenvatting van je reis, want wij moeten nu naar een verjaardag en dat is dan niet die van jouw, maar desalniettemin PROFICIAT!!!!

• 05 Februari 2018 - 14:52

Rinus:

Even was ik nog bang dat het einde van de reis minder spectaculair zou verlopen en als een nachtkaars uit zou gaan , maar nee er kwam nog een mooi slot dat weer goed was voor een prachtig verhaal, want je weet, wie lange reizen maakt kan veel verhalen en dat is wel gebleken de afgelopen maanden, maar zoals gezegd aan alles komt een einde en dan is de koek op maar de reiservaringen zijn nooit op en jullie kunnen terugzien op vele bijzondere reizen wat Martijn zo mooi in zijn slotwoord memoreerde . Wij zullen deze rubriek node missen, maar danken jullie voor het leesplezier en teven dank aan de dames die de loten verkocht hebben . Wellicht op een andere tijd vanaf een andere plaats, want op de Zaak zal vast ook wel eens wat memorabels gebeuren en het feit dat je je op vrijersvoeten bevindt mag toch eigenlijk ook niet ongemerkt voorbij gaan, dus denk aan Valentijn op 14 febr. Het gaa jullie beiden goed!!! en dank voor het gebodene.