Siargao - Reisverslag uit Siargao Islands, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Siargao - Reisverslag uit Siargao Islands, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Siargao

22 Februari 2020 | Filipijnen, Siargao Islands

Jaaaaaaaa en hoppaaa daar is dan weer een digitaal krabbeltje van mij.

Zo moet je er haast 10 dagen op wachten, en zo krijg je er gewoon 2 achter elkaar.

Ik ga nu alvast verklappen het word niet zo n lange als gister.

Gister hebben we helaas afscheid genomen van Wella en Antonio. Doordat haar moeder niet echt tof ishebben zij ervoor gekozen om een paar dagen eerder naar huis te gaan.

Ons hotel lag een best wel beetje achter af. Zeg maar in de middle of nowhere. Met de auto geen probleem, maar zonder de koets niet te doen. Zeker omdat de weg naar het dorp zeg maar een soort van cross baan is en het ook nog rwgelmatig hard regent( gelukig vaak snachts), en geen verlichting aanwezig is. En Marianne eigenlijk rijp voor een Zonnebloem vakantie is hahahahaha nee hoor geintje. Maar tis vrij lastig om ergens te komen. Dusssssssss maar een ander hotel gezocht voor de laatste 2 dagen hier op Sirgao.

Nou t was even zoeken maar we hebben dan eindelijk wat gevonden en geboekt via booking punt com.

Geboekt ja, maar niet betaald. En aangezien we s morgens met zn allen op het strand zijn beland bij een fijn resoort , toch maar besloten om een ander resoort te pakken.

We hebben een klein kamertje voor 2 dagen, maar wel aan een lekker strandje.

Kortom heerlijk toch.

Nadat we met zn alleen nog een keer gelunched heben bij mama s grill afscheid genomen van Wellaa en Antonio. Nu inchekken ennnnnnnnnn??????? Ja naar het strand gaan hahahahaha. Lekker hoor tis heerlijk zo. Je hoort in de verte het buldren van de golven. Voor de deur ligt zeg mar een rots plateux, en an het eind breken de toch wel enorme golven. Een heerlijk geluid. Verder hoor je niks.

Tsja en zo gaat het hier dan zo een beetje. Nou er is eigenlijk nog meer . Zeg maar een soort van kers op de taart. Er staat in het water heel leuk een soort van schommel en daaromheen krioelt het van de visjes. Dusssssssss ik heb vandaag maar even de snorkeltjes uit het vet gehaald. Hahhahahahahaaa jaaaaaaa das echt de kers op de taart. Prachtig. Het was denk ik ooit van een resoort of restaurant. Maar dat doet niks meer. Dus de natuur neemt het langzaam over. Nou ik kan zeggen prachtig snorkelen. Allerlij soorten en maten van vis. Gelukig ook clowns visjes( die leuke Nemo ). En ik kon ze niet tellen maar zeker wel zo n 25 a30 stuks bij elkaar. Prachtig. Een stuk uf 15 Baracuda(tjes) die lekker rondjes zwemmen. Echt te gek. En dat gewoon voor de deur. En geen andere mensen!!!!!!!!! Het was zelfs zo top dat Caterina het zowaar ook nog heeft geprobeerd, maar ivm met de waterangst en dus niet kunnen zwemmen was dat voor haar GEEN sucses. Sneu.

Nou dat wilde ik jullie gewoon op deze Zaterdag nog even vertellen.

Morgen zit het er hier voor ons open vliegen we naar Cebu.

Ook daar zal ik julie natuuuuuuuurlijk van op de hoogte houden.

Voor nu fijme dag en dikke kus

• 22 Februari 2020 - 13:50

Rinus:

Ben ik ook eens een keertje op tijd. Ik las dat Siargao het mooiste eiland van de Filipijnen wordt genoemd met kokospalmbomen en rijstvelden en zelfs mangrovebossen en het eiland 8 gemeentes telt.Ik vond het op 9.54 NB en 126.4 OL dus dat kan niet missen. Ik hoop dat jullie ook nog even naar cloud 9 pier toe kunnen om de zonsondergang te bewonderen en een vorkje mee prikken bij Kermit Place dan wel Bravo. maar wellicht is er ook gewoon een Mc. Donalds. Volgens overlevering kan je er met de habal-habal heen. Nog een mooi verblijf toegewenst en in de Magpupungko pool schijnt het ook te wemelen van de gekleurde visjes. en dan wachten we de berichten uit Cebu gewoon af. Veel plezier en groetjes aan Marianne en Carina.

• 22 Februari 2020 - 13:52

Rinus:

Sorry. CATERINA, iets te snel willen typen en dat eindigt in tranen zoals wij allen weten.

• 22 Februari 2020 - 13:54

Hans Vt Veer:

Gelezen leuk avontuurlijk

• 22 Februari 2020 - 13:57

Rinus:

Vet Cool dat gezien de foto Marianne ook aan het snorkelen is geslagen, zo zegt een foto vaak meer dan 10 woorden.

• 23 Februari 2020 - 17:37

Jeanne:

Hoi Tijno,
    Super reis en heel anders dan waar wij nu mee bezig zijn.
    Marianne ook erg naar haar zin begrijp ik, doe de groetjes aan haar, doei