Update - Reisverslag uit Moalboal, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Moalboal, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Update

Door: Tijno

17 Maart 2020 | Filipijnen, Moalboal

En ja hoor daar is dan weer eens een lekkere gezellige Tijno.
De meeste mensen zitten binnen,wel of achter de geraniums. Dus wat is er dan leuker om een leuk stukkie post binnen te krijgen????

Nou leuker kan ik het niet maken en zeker niet makenlijker pffffff. Mense mense wat een toestand allemaal.

We hebben natuurlijk heerlijk een paar dagen geleden nog op Moalboal met de schildpadden gezwommen, maar dat lijkt allemaal al weer zooooooo lang geleden.

Ook hier natuurlijk is het Corona virus het gesprek van de dag. En ja wat moetten wij nou doen???? We moetten binnenkort terug richting Europa, gelukig wel ons visum al verlengd. Dat je het nog maar even weet hahahahaha.
We hebben geluk gehad dat we Donderdag terug zijn gevlogen want Vrijdag de meeste nationale vluchten gecanceld.
Ook hier komt een vorm.van lockdown.

Nou was onze vlucht al verplaatst van Maandag naar Dinsdag. Maar ook die is weer verplaatst naar Donderdag. En dan niet met Quatar maar met Lufthanza en via Frankfurt verplicht naar Milaan. Dar is immers het vertrek en eind punt van de reis.
Nou Milaan zien we niet zitten. We kunnen eventueel uitstappen in Frankfurt maar dan alleen met handbagage reizen. Dan moetten we zelf maar richting verder komen. Ja dag dat is niks. En onze spullen dan???
Kortom een hoop stress.

Nou dan weet je wat , dan blijven we gewonn zeg maar 2 weken hier bij Caterina dr zus en gaan we gewoon later.
Strak plan toch. Nou vonden wij ook. Lekker nog zo tot 3 of 5 April hier. Elke dag een beetje wandelen ach joh we koen de tijd wel door.
Rust in de tent en iedereen tevreden.
Maar net als je denkt dat je alles voor elkaar hebt verandert alles weer.
Wat dan ????? Nou ook hier komt een lock down. Tot en met Vrijdag kan je het land nog verlaten, en daarna pas op zijn vroegst 17 April!!!!!!
Pfffffff das wel heel lang. Oke het is prima hier hoor maar echt veel te doen is er niet. Het hoogtepunt is een wandelingetje door het dorp en af en toe naar de supermarkt. Ik weet in Spanje is dat niet mogenlijk.
Maar ook hier komt nu een avondklok. En mischien later ook wel een dagklok.
Dus dangaan we Donderdag maar richting Franfurt.
Volgende probleem. Marianne en ik zijn resident in Spanje, maar Caterina niet. En we willen wel bij elkaar blijven.
Hoe gaan we dat nou regelen. Nou hier en daar navraag doen he. Gelukig hebben we internet.
En dan kan je overal terecht. En dus gelukig ook bij de Spaanse conculs enzo.
Spanje heeft idd zijn grenzen gesloten. Maar dat geld voor over de weg. Het luchtruim is nog geopend en dat geld voor residenten en niet residenten.
Oke dat kan natuurlijk veranderen.

Dus de moraal van dit verhaal is. We gaan Donderdag om 19 uur( das dan hier he) opweg naar Frankfurt. Daar zullen we om 06.40 uur op Vrijdag aankomen en dan om 10.45 uur een vlucht naar Alicante nemen( via Madrid) en daar zullen we dan om 16 uur ongeveer zijn.
Dan nog in Albir zien te komen en dan met zn 3 in quarantaire/slapen.
Ik weet het is niet de meest fijne oplossing maar wij denken wel de beste. Hier blijven heeft ook weinig jolijt.

Nou dat was het weer voor vandaag. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. Ondertussen klingelen hier de klokken en betekwnd dat dat we binnen moetten blijven.

Dikke kus en tot de volgende

• 17 Maart 2020 - 13:57

Patricia:

Veel succes met de ingewikkelde reis! x

• 17 Maart 2020 - 14:20

Bowiemall@yahoo.co.uk :

Succe

• 17 Maart 2020 - 16:32

Hans Vt Veer:

Ik wens jullie een goede,voorspoedige reis

• 17 Maart 2020 - 18:33

Herman De Jong:

Hallo globetrotters, wat een actie om naar huis terug te kunnen!
    Gelukkig voelen jullie je goed en sterk om deze problemen het hoofd te bieden.
    En nu maar hopen dat deze corona-heisa van voorbijgaande aard zal zijn.
    Wij gaan het meemaken met z'n allen.

Hou je haaks en een extra kus voor Marianne.

• 17 Maart 2020 - 19:12

Anita & Gerrie:

Long journey ahead met bijzondere herinneringen aan jullie mooie reis samen. Pas op elkaar, stay safe xx uit Zuid Afrika

• 18 Maart 2020 - 13:43

Christine:

Nou nou een reis om nooit meer te vergeten! Ook op een positieve manier!! Heel veel succes en wel thuis alvast!!

• 18 Maart 2020 - 18:17

Bep:

Kwam er vandaag achter dat al je berichten in mijn ongewenste mail zijn binnengekomen.
    Wat een toestand allemaal. Hier in Spanje is het heel erg je mag de steaat niet op zonder reden alleen supermarkt en apotheek.
    Ik hoop echt dat het jullie lukt om terug te vliegen maar het zal zeker nog een hele tijd duren voordat we elkaar weer kunnen zien
    Goede reis en veel sterkte
    Dikke kus van ons (zo mag het nog)

• 20 Maart 2020 - 13:26

Rinus:

Als je de berichtgeving kan terugkijken zie je pas hoe chaotische een en ander verloopt met steeds andere informatiestromen. wie verre reizen maakt kan veel verhalen zeggen ze wel maar de slotfase van jullie reis is weer een verhaal apart benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal gat.