2009 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu 2009 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2009 | Spanje, Palma de Mallorca

EEn heel gelukig 2009 allemaal. Hier is het alweer een poosje 2009 maar bij jullie zullen net pas weer de ogen open zijn gegaan.
Leuk he en dan gelijk een berichtje van mij de vakantievierder.

Ik hoop dat het ouwejaar daar beter is verlopen dan hier want ik heb er gister lekker niks van mee gekregen.
Er waren een heleboel festivietijten, maar helaas heb ik er aan geen een deelgenomen.
Niks voor mij zou je zo zeggen, want ik ben altijd wel in voor een feestje, maar ja..........
Zoals al een paar keer deze reis:REGEN!!!!!!

Ja het heeft de afgelopen 48 uur aan een stuk door geregend.
En niet zo'n klein beetje ook zeg tering wat een water.
Ik denk dat het nu wel bijna op is hoor boven.
Daarom lekker op de kamer een beetje tv kijken en gewoon lekker rond 23.00 uur gaan slapen.

Maar goed das dan de jaarwisseling he.

We zitten nog steeds in Hoian, wat trouwens geen 350km maar zo'n 150km onder Hue ligt maar dat is maar een kleinigheid en een kniesoor die daar dan weer op let he.
Hoian is buiten de regen een heeeeeeel leuk dorpje\sradje.
Gelukig aan de Amerikaanse oorlog goed ontsnapt want de rivier waar het aan ligt is vrij ja wispelturig, en dus af en toe ook vrij ondiep en zo.
Dus durfden de Amerikanen hier niet naartoe met de boot.
Gelukig maar.Het dorp is dus nog voorzien van genoeg oer nee euwen ouden huisjes. Heel pietoresk dus eienlijk.

We hebben het geluk gehad dat van de 6 dagen, hebben we toch wel zeker zo'n anderhalve dag geen regen gehad hier. Dus das weer boffen he. Wat hebben we dan gedaan die kostbaren momenten????
Nou ten eerste het dorp lekker bezocht. Tempeltjes en winkeltjes en zowaar ook nog een museumpje en als klap op de nu toepasenlijke vuurpijl een folklore huppel en zang voorstelling bijgewoond.
Je ziet het is echt leuk hier als het maar niet regend he.
Ja dat doed het nu nog steeds hoor.
Ook hebben we een keer een fiets gepakd, nou ja fiets????
Ik ben ooit eens nog niet zo heel lang geleden in het bezit geweesd van een vervoermiddel dat eigenlijk niet echt meer de naam fiets waard was, maar hier sloeg het werkenlijk alles.
Eerst dacht ik dat me achterspatboord los zat, maar nee hoor het was gewoon het wiel.

We zijn lekker naar het strand gefietst, wat maar zo'n 6 km hiervandaan is maar met mijn voertuig is dat al knap spannend kan ik zeggen. Ook op het strand trieste bedoeling want hoewel het droog was (op dat moment dan) was het ook geen echt strand weer hoor.

Dan hebben we ook nog de tempelplaat My Son met een bezoekje vereerd, maar dat was dan wel weer in de stromende regen, echt tot op de bilnaad nat en dat terwijl ik toch echt een regenjasje en een ponsjow en een paraplu in mijn bezit had.

Maar goed, als alles meezit word het beter. Morgen om 20.00uur pakken we lekker het vliegtuig naar HCMC of Saigon, daar blijven we maar kort want de volgende morgen om 07.00uur zit ik weer in het vliegtuig en dan naar Phu Quoc.
Daar moet het beter weer zijn in iedergeval, want ik word het weer wel een klein beetje zat hoor.
Ben nu een maand weg en heb zeggen en tellen 5 dagen mooi weer gehad.

Maar goed je weet weer genoeg zou ik zeggen dus neem nog een overgebleven oliebol of nog een glaasie sjampie.
Ik zeg de groeten en tot mails en een dikke kus.
Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 01 Januari 2009 - 11:19

    Arie:

    heeeeee ben net wakker het allerbeste voor het nieuwe jaar voor jouw en je moeder, datteme maar veel moge lache dit jaar. loop jullie steeds mis met msn wat is het tijdverschil??? snap er niks van. plu op en een fijne dag arie en marcel

  • 01 Januari 2009 - 13:15

    Hans En De Rest:

    Jij ook een geliukkig nieuwjaar


  • 01 Januari 2009 - 13:45

    Boaz:

    zoals jezelf al zij,na regen komt zonneschijn.blijf daar zeker in geloven in het nieuwe jaar,hoop dat het in het zuiden beter is,ahoi

  • 01 Januari 2009 - 14:08

    Lidy En Coen:

    Als er toch eens geen internet was... dan konden wij jullie geen gelukkig (en nu droog)nieuwjaaar wensen. Leuk al die berichten!

  • 02 Januari 2009 - 19:37

    Prinsesssssss:

    Heeeeeeeej Prins en Mama,

    fijn te lezen dat alles goed gaat, behalve het slechten weer natuurlijk. Maar ja in Nederland of Mallorca is t momenteel ook niet beter.
    Geniet maar heerlijk van de vrije tijd voor je het weet sta je weer biertjes te tappen in de Zaak. Met Simonee in de Schnee nog alles prima.....dikke kus en tot snel weer op de msn or something!
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Januari 2009 - 15:51

    Rinus:

    Je paraplu kwijt in de regentijd, daarvan heb je nog jaren spijt.
    Ja ik weet de boel wel op te fleuren.
    Als de regen blijft druppelen ,kan je maar beter huppelen en zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan; maar hier is het drie koningen en een strakke blauwe lucht wel min 5 graden ,maar geen wind.
    Ik heb net gelezen dat je het pitoreske Hoi- An door overvloedige regenval hebt verlaten, maar je kan toch ook een waterfiets huren, daar zijn die dingen voor. In mijn gids staat en ik citeer "this is one spot worth lingering in " en laat het een troost zijn dat in 1964 het nog natter was, toen stond het water van de Thu- Bon rivier tot aan de daken van de zo pitoreske houten huisjes.
    Bovendien kon je schuilen onder de overdekte Japanse brug en ik vrees dat je de Chuc Thank pagode uit 1454 links hebt laten liggen en gedane zaken nemen geen keer.
    Nu maar hopen dat het in Phu Quoc beter is.
    Als je op een heuvel klimt, bij helder weer uiteraard ,dan moet je Cambodja kunnen zien liggen.
    Als Thien Hau, de godin van de zee je welgezind is, valt er wellicht nog wat te zwemmen en anders neem je een neut in de Rainbow Bar.
    Volgens welingelichte bron is het strand aan Bai Khem het mooist, maar het kan nog militair terrein zijn; in ieder geval heb je vanaf het Cau kasteel een fraai uitzicht over de haven van Duong Dong .
    Wist je trouwens dat het strand van Mui- Ne bekend staat om zijn geringe hoeveelheid neerslag!!! altijd goed om te weten.
    Wat ook goed om te weten is, dat wij Rotterdammers een nieuwe burgemeester hebben; Ahmed Aboutaleb; onthoud die naam.
    Wat ik ook nog met jullie wil delen is de toespraak van de majesteit, die de aandacht vroeg voor de vergrijzing van de samenleving ;volgens de majesteit worden er te weinig kinderen geboren en verschijnt er teveel grijs op straat ,zodat de verhoudingen onder druk worden gezet; hang ouderen en rollator bejaarden versperren het winkelend publiek ,die juist meer moeten consumeren om de economie op pijl te houden.
    De jeugd heeft de toekomst, sprak zij, maar de rijksvoorlichtingsdienst ontkende dat ze daarmee haar zoon Alex bedoelde. Oude knarren weigeren hardnekkig om bejaard te worden en ontkennen daarmee de waarde van levenservaring en wijsheid, maar zo sprak de majesteit ,de jongeren van nu zijn de ouderen van straks en zo is het maar net.
    Ook paus Benedictus deed met zijn Urbi en Orbi een duit in het zakje ;hij vond dat het maar eens afgelopen moest zijn met haat en geweld en ik sluit mij daar gaarne bij aan.
    Dit ter overdenking voor het nieuwe jaar, waarin ik jullie nog veel zonnige dagen toewens en bedenk dat achter de wolken de zon altijd schijnt.
    Zo kan'ie wel weer , tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2009

laatste

14 Februari 2009

ja waar waren we

02 Februari 2009

waar waren we ook alweer

20 Januari 2009

Saigon

09 Januari 2009

en dan is er...........

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 38233

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: