Ao Nang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Ao Nang

Door: Tijno

07 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Zo u heeft er even op moetten wachten maar daar is dan wer eens een lekker vakantiepraatje. Jajajajajaja het is bijna afgelopen de reis helaas, maar het mooie van weggaan is thuiskomen (en weer weg gaan natuurlijk hahahahaha).

Maargoed we hebben het eiland hoppen gehad en zijn weer gevlogen van koh Samui naar Krabi. Ik moet nog wel vermelden dat Koh samui een of mischien wel HET leukste vliegveld heeft waar ik geweesd ben. Maar dit is dan weer informatie waar niemand dan weer op zit te wachten, maar toch moet ik het gewoon even kwijt.
Oke krabi dus. Ook Petra vliegt met ons mee, alleen schijden hier onze wegen weer. Zij blijft in Krabi stad en wij vertrekken nog een klein stukkie verder enwel naar Ao Nang.
Hier zijn we al twee keer eerder geweesd, maar tis leuk om hier af te sluiten. Ao Nang opzig is niet zo heel leuk moet ik eerlijk zeggen. Toen we er voor het eerst kwamen in 2006 was het een gemoedelijk dorpje, maar toen we er vorig jaar terug kwamen was het er een stuk drukker en voller geworden. Geeft niks t blijft leuk. Ook het hotel is een fijn bekend plekkie dus geen stress.

Ook dit jaar weer de nodige veranderingen. Er word nog steeds lekker doorgebouwd aan allerlij resoorts. Ook is ondertussen de moskee klaar. Een prachtig gebouw. De laatste jaren hebben veel moslims uit het diepe zuiden de kuierlatten genomen naar iets noorderlijke delen. In het diepe zuiden is het nog al eens hommeles met de extreme moslims die het liefst van Thailand geschijden willen worden en bij Malijsiee willen horen wat een moslim land is.
Nou niet iedereen wil in een moslimland wonen, zou ik ook niet willen liever in een Boedhisties land zoals thailand.
Mooi om te zien dat hier iedereen lekker met elkaar samenleeft en geen probleem heeft met de andere geloofsovertuiging.
Maargoed we maken er geen politiek stukkie van want daar moet je niet over praten dat moetten de hoge heren en dames maar doen die er verstand van hebben!

Tsja en wat moetten we hier nou allemaal gaan doen he????
Nou daar kan ik dan weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeel kort over zijn en wel NIETS NAKKO NADA dus.
Gewoon lekker relaxen op het strand enzo. lekker stukkie lopen, koppie koffie later nog iet of wat van een sappie en natuurlijk lekker ETEN, want das belangrijk he.
Nou hadden we nog wel een aantal plannetjes hoor moet ik eerlijk zeggen, maar nee. Aangezien veel van die plannetjes ook door het water zouden moetten gaan, en het met marianne dr been net lekker gaat hebben wij dit gewoon tot nader te bepalen tijdstip in de koelkast gezet. Dr been is dicht maar ze is als de dood om er mee in het water te gaan en dan weer een ontsteking op te lopen.
Dus gewoon lekker luieren.

En ja dan verjaarde ik ook nog zo he hier in dit fijne pitoreske land. Allemaal hartelijk dank voor de leuke berichtjes hoor.
En wat geef je iemand nou die al zo veel heeft????.
Nou daar wist ik wel een oplossing voor. Ik wilde een tattoo laten zetten van de tsunami waar we 10 jaar geleden in zaten. Nu had ik zo in gedachte om dat hier in Thailand te laten doen enwel op de traditionele manier. En das dan met bamboo en dus helemaal met de hand.
Nou zitten er hier in het dorp genoeg van die prikkelateurs dusssssssssss.
Een fijn winkeltje eruitgezocht en het hele plan voorgelegd. Nou geen probleem hoor. Alleen op mn verjaardag zat de goede man vol, maar de dag erna (op Rick zn heugenlijke dag dus) had hij wel een gaatje.
Nou dat was een hele onderneming hoor hahahahahahaha.
Eerst moet het bamboo geslepen worden, dan naaldjes eraan gemaakt, vervolgens de tekening helemaal op maat en de goede plek zetten en dan beginnen met prikken. Bij deze wijze van tatoeeren (wat de oudste vorm is en al zo n 3000 jaar gedaan wordt), moeten er altijd twee mensen zijn om dit te doen. De ene houd de huid strak en de tweede de artiest prikt de verf in je vel.
Ging lekker moet ik zeggen, het is een tijdrovend karwijtje maar het resultaat mag er zijn vind ikzelf.

Nou ja en dan is nu het einde van de reis toch echt in zicht. Marianne heeft dr tas al ingepakd en daar ga ik dan zo ook maar eens aan beginnen.
Morgen om 12.30 uur vliegen we naar Bangkok, en dan Dinsdag om 00.30 (dus eigenlijk nog Maandag hoor vind ik want de dag is dan net een half uurtje oud zeg kom op), vliegen we weer naar Madrid waar we dan omeen uur of 8 s morgens weer zullen aankomen.

Nou mensen tis weer Zaterdag dus weekend enzo. Maak er wat moois van dat doen wij ook dussssssss.
Fijne dag en dikke kus hoi

• 07 Februari 2015 - 16:20

Els Van Meerten:

Fijn dat jullie weer terugkomen,hele goede reis en tot gauw.
    Nog van harte gefeliciteerd Martijn,we drinken er nog een paar op.
    Liefs,Els

• 07 Februari 2015 - 17:02

Piet En Agnes:

Fijn hoor nog een paar nachtjes slapen. Marian naar Dr Henk als ze daar van terug is ben ik pas gerust. En Lievie nog gefeliciteerd weer een jaartje wijzer ouder mooier enz. We komen hier nog op terug!!!!!!!
    Goede reis tot gauw XXXXXXXXXXXXXX

• 08 Februari 2015 - 08:46

Linda Roos:

Oke vakantie zit er dus weer bijna op, tja aan alles komt een eind :-)
    Heerlijke fotos weer !!!
    En je tattoo verhaal, heb ik al enkele keren door verteld hihi
    Geniet nog even, en fijne ( veilige ) terug reis voor zo.
    Groetjes Lin

• 09 Februari 2015 - 12:37

Jan En Trudy:

Hoi Tijn en Marianne,
    FF een snel bericht hoop dat jullie een goede reis mogen hebben of al gehad hebben, en alvast een welkom thuis wensen. Hopelijk bevalt dat ook weer.
    En weer een leuke herinnering erbij, en ook een minder leuke herinnering maar jullie zijn er gelukkig goed vanaf gekomen.
    Vorige week is er een stel uit nederland in thailand omgekomen op een scooter die kunnen het helaas niet meer navertellen.

Oke lieverds Tot snel xxx

• 15 Februari 2015 - 20:36

Rinus:

Soms loop ik een beetje achter en dat zal je niet onbekend voorkomen , maar ik wil toch even reageren op de ze vakantiepraat, want twee zaken blijven knagen; ten eerste wat was er nu zo leuk aan het vliegveld van Koh Samui wij bl,ijven in het ongewisse; ten tweede zijn wij uiteraard heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van de tsunami tatoo en hopelijk kunnen wij daar op de een of andere manier t.z.t. kennis van nemen. Hadden jullie nog tijd of gelegenheid het Railay eiland te bezoeken en de Pranang grot of kenden jullie die al van een voorgaande keer. Wat wel steeds een vast punt zal zijn geweest zijn de fraaie zonsondergangen, geniet nog even met volle teugen van de finale en we wensen jouw en Marianne een behouden thuiskomst.