Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Tijno

30 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Jajajajajajjaa dat gewoon op een doordeweekse ehhhh????? Vrijdag??? Geloof ik.
Hier is weer even een stukkie uit de zon zeg maar.
Lekker hoor moet ik zeggen die warme zon zo boven aan de hemel.
Maargoed sneeuw is ook fijn toch?. En dat hebben andere mensen dan weer he. Fijn dat we allemaal krijgen wat we ...........

Ondertussen hebben we Haad Salade en ok Koh Phangang verlaten. We hebben even gevaren (Een half uur ofzo), en zijn neer gestreken op Koh Samui.
Dit is het 3e grote eiland van Thailand.
We hebben een onderkomen op het Bangrak strand, en das gelukig een eindje van Chaweng beach want das te veel van het goede hahahahahaha.
Nee lekker hier hoor. Klein strandje en lekker rustig. Ik moet zeggen dat ik een beetje angstig was om het mooie Haad Salade te verlaten, maar ook hier is niks mis mee.

Tsja en waar staat dit gedeelte dan zo bekend om ??? Precies om de GROTE BUDHA.
Die ligt een uurtje lopen hiervandaan. Nou das een mooie tippel, zeker zo in de warmte hier.
Wel een leuke tempel met eromheen ongeloofenlijk veel snuisterijwinkeltjes.
Maar wel een leuk tochtje, en fijn om er weereens op uit te trekken, want met het been van Marianne gaat het gelukig met de dag beter.
Ook fijn voor haar dat ze eindelijk van de antibiotica af is en dussssssssssssssss???????????????
Jawel PILSSSSSSS. Nou dat smaakte erg goed hoor kan ik vertellen. Natuurlijk had ik tussendoor natuurlijk wel de kwalitijd gecontroleerd he want ja je weet maar nooit.

En wat is er nou mooier om t e doen als je in de buurt van zee bent?. Precies een vaartocht regelen.
Er is hier een prachtige houten zeiljacht de Red Baron.
Nou daar zijn we gister lekker mee wezen varen. Deze boot ziet er uod uit maar is pas 3 jaar uod.
Echter het schip is helemaal opgeboud uit antieke Chinese jonken.
De schipper (die eigenlijk vliegveld ingeneur is en volgens mij iewat cente teveel heeft), heeft 11 antieke boten weten te bemachtigen en daar is dit schip van gebouwd. Ik kan niet anders zeggen als dat het echt top is.
We hebben de tour naar Angthon geboekt wat een nationaal marine park is.
De tocht ernaartoe duurde ongeveer 3 uur. Heerlijk verwend worden eerst met een ontbijt aan boord, daarna fruit en alles wat je maar wil hebben.
Aangezien de groep maar uit 15 personen bestaat is er plek zat aan boord.
Aangekomen bij de archipel was er ook tijd om te snorkelen.
Oke ik heb mooiere plekken gezien deze reis, maar toch prachtig. Jammer alleen dat het de afgelopen dagen rond de archipel stormde dus niet echt een helder zicht.
Maar desalnietteplus toch wel weer tegek. Eenmaal terug aan boord geklauterd stond daar jawel de lunch klaar. Lekker gebakken rijst met groente, heerlijke gele curry met kip en aardappelen, natuurlijk de wereld beroemde Thaise mango salade( die dan weer gemaakt word van een ander soort mango en ook niet zoet is maar met chilie pepers lekker heet is hmmmmmmmmm), garnalen en lekker varkensmedallions. Kortom een heerlijke lunch kan ik u vertellen hoor.
Nu weer verder varen en wel naar het zoet/zoutwater meer.
Er is een gesloten rots formatie waarin zig een meer bevind. Dit is deels zout en deels zoetwater. Door grotten staat het in verbinding met de zee wat het zoute water verklaard, en de rest word aangevuld met regenwater. De verhouding is ongeveer 70%zout en 30 % zoet. Het meer heeft een gif groene kleur. Er mag niet in gezwommen worden want men kan door de grotten opgezogen worden en dan meters lager in zee uitgespuugd worden en wij schijnen daar niet zo heel goed tegen te kunnen hahahahahaha.
Vanaf hier weer langzaam terug varen. Helaas is het weer iets omgeslagen, en zijn er wat golven aanwezig. Jammerrrrrrrrrrrr want zo lopen we de roze dolfijnen mis.
Maar gelukig op een plek waar de schipper ze nog nooit had gezien/ dicht in de buurt alweer van het eiland, kwamen er toch nog een paar van deze roze rakkers boven. Tegek hoor roze Flippers.
Helaas komt aan alles een eind enzo ook aan onze reis met The Red Baron.
Hij is ook voor een paar dagen te charteren en wij als ook Tommie en Karen uit Australie hebben daar wel oren naar dus wie weet ooit.

Tsja en dan vandaag is dan zo n soort antiklimaks dag he. Gister de mooiste dag van de reis gehad en wat doe je dan the day after?????
Nou er is nog wel een tempel te bezoeken en wel de wat Plai Leait. Wereld beroemd om de heilige met 14 armen.
Tsja tis en blijft toch echt een soort van Eftelingland hier, maar als kind vond ik dat ook al reuze spannend dus wat dat betrefd komt het allemaal wel goed hier met mij.
Daarna nog even afpilzen in het sunset cafe holadiee.
Kortom we vermaken ons hier wel weer. Ik moet eerlijk zeggen dat we al op Koh Samui geweesd zijn 10 jaar geleden na de tsunami en toen zeiden we hier hoeven we niet meer naartoe. Maaaaaaaaaaaar nu vliegen we morgen naar Krabi en ik durf niet uit te sluiten dat het nog wel een keertje wordt vervolgd hier en als het even kan hmmmmmmmm een paar dagen op The Red Baron oeffffffffffff.

Nou mensen tis weer bijna weekend. Jullie zitten vast ingepakt enzo maar hier in deze conterijen loop ik ook s avonds nog rond in de korte broek en zwem ik heerlijk in zee zonder kwallen (hahahahahahahaha goeie reis vriend)
Ik ga me weer eens een beetje aankleden en dan maar weer een heerlijk stukkie eten.
Prettig weekend en dikke kussssssss hoi

• 30 Januari 2015 - 14:33

Annemie:

Hoi Martijn
    Wat een leuk verslag weer en wat zijn jullie weer lekker bezig.
    Kan me voorstellen dat het geweldig was op THE Red Baron.
    Ik zie jullie die tocht nog wel eens opnieuw maken!!!!
    Ben heel blij voor Marianne dat het beter gaat met haar been en dat ze weer volop kan genieten van al het lekkers.
    Maakte me best wel een beetje ongerust maar Martijn ik weet ook dat je haar goed in de gaten houd.

Geniet lekker op Krabi !

• 30 Januari 2015 - 16:37

Christine En Herman:

Hoi! Wat fijn dat het been van Marianne weer de "oude" is! Lekker weer genieten!!! Dat receptenboek wat jullie leegeten geeft ons een kwijlhongersmikkelgevoel! Lijkt ons vurukkuluk!
    Veel plezier verder en doe al die Buhdaas de groeten. *******

• 30 Januari 2015 - 17:01

Piet En Agnes:

Fijn dat er nu weer onbekommerd genoten kan worden. Marianne in haar oude doen, goed om te horen.
    De tempeltjes komen nu weer aan de orde, dus met jullie innerlijk komt ook alles weer oke . Helemaal ZEN en Jing en Jang volkomen in balans zijn jullie straks weer hier. Nog even genieten, doen we hier ook hoor van het zonnige weer. Alle kommer en kwel van Albir Place , en jawel ook van elkaar!! Liefs en tot ziens xxxxx

• 02 Februari 2015 - 22:36

Rinus:

Dank zij de minutieuze berichtgeving, hebben we het Bang Rak strand kunnen vinden op het NO van het eiland Koh Samui en wellicht is Marianne nog in het Chaweng hospitaal geweest voor een laatste controle zo mogen wij hopen en als je daar bent dan is de Wat Bunthrika niet ver meer en dan kan de grote goudkleurige boeddha in het oosten o,p z'n eigen eilandje jullie niet ontgaan zijn. Ook de Red Baron boot van Bernd en Sveta is gevonden volgens de berichtgeving 30 m. lang; 6.5 m. breed en 54 ton zwaar met een motor van 385 PK en en kruissnelheid van 6 knopen en zo hebben we jullie tocht naar het Ang Thong marine park mooi kunnen volgen, wat werd samengevat als "" a fascinating archipel"" Het is niet alleen zonnig maar ook winderig, maar van zeeziekte werd geen melding gemaakt, dus uiteindelijk is het wel meegevallen en nu gaan of zitten jullie in Krabi aan de Andaman Zee en dat is weer eens iets anders; kan Martijn mooi zijn verjaardag vieren met een tochtje naar de twee kalksteenrotsen van Khao Kanab Nam en dat bij volle maan of naar de Wat Tham Sua en er zijn mindere plekken voor het vieren van een verjaardag, dus PROFICIAT!!! en maak er een mooie dag van, wat tevens weer een reden kan zijn voor een fraai verslag. Vanaf deze plaats "" Van Harte"" en uiteraard ook de groeten aan Marianne in de hoop dat de perikelen met haar been nu tot het verleden behoort. Tot de volgende vakantiepraat. Rinus.