Udon Thani - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Udon Thani - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Udon Thani

Door: Tijno

21 December 2017 | Thailand, Bangkok

Een buitrngewoon goedenmorgen allemaal waar julie ook zijn. Tis ooit een keer morgen en hier is dat nu.
Ik hoop dat deze Tijno goed gaat en dat uk dus geen omweg hoef te maken.

Maar goed Udon Thani, wie kent het nie.
We zijn na een korte busrit aangekomen hier. Ook deze keer weer een puik ritje mag ik zeggen. Reizen is gewoon leuk en met de bus of trein, tis gewoin altijd fijn.

We hebben een hotelletje in de buurt vsn het busstation, zelfs zo dichtbij dat de plaatsenlijke tuk tuk er niet aan wil beginnen.
Een alleraardigst meiske checkte ons in en dus na wat schrijf en betaalwerk mochten we ons nieuwe onderkomen betreden.

Snel het een en ander uitpakken en opweg dan maar. Dankzij het Thaise simkaartje en de Googlemaps al vrij snel de plaatsenlijke vvv gespot en na een bezoekje aan de bank opweg naar de locale vvv.
Nou das altijd een hele belevenis miet ik zeggen. Zeker ook als ze midden in de route een soort park hebben en dat dan weer aan het afbreken zijn. Maaaaaar wij laten ons niet voor 1 gat struikelen.
De tourist information is altijd gezellig ze hebben er altijd van alles over de omgeving. Zo ook hier. Maar wel allemaal in het Thais hahahahaha. Maar toch fijn geholpen.

Ook hier weer een soort van meertje dus lekker rond het meer wandelen en we zien wel joh.
Ik moet zeggen ze hebben het mooi aangelegd met allerlij fitnes aparaten die de Thai niet taai maar soepel moet houden.

Na een rondje neer weer naar huis aan want tis al laat in de namiddag en t word gewoon fris hier. Er waait een soort van poolwind. Kortom tis winter in de Isaan. Isaan das de streek waar we nu zijn.

Zoals Rinus al.schreef ook hier een groot shopimgmal en dus maar eens kijken(tis om de hoek van het hotel). Nou ook hier geen cuticle remover, of ze begrijpen me gewoon niet.
Wel een enorm.foodmal dus daar lekker schranzen en dan vroeg naar bed want morgen om 5.45 gaat de wekker.

Ja das gewoon vroeg he. Maar tis voor een goed doel. We gaan naar het beroemde meer waar rond deze tijd van het jaar de rode lotusen in bloei staan. Ik had dat ooit op de terugweg naar huis in het vliegtuig gelezen en wou dat ZEKERRRRR met eigen ogen zien.
We hadden een auto geregeld want het meer is zo n 45km hier vandaan.
Bij het meer aangekomen een bootje voor anderhalf uur gehuurd en op weg.
We moesten eeen zwemvest aan. Nou dat was heerlijk want zo is het gelijk wat warmer. Brrrrrr tis een graad of 9 en wat winderig dus koud. Maar.
Na een 15 minuten varen was de kou verdwenen ondanks dat het echt nog niet veel warmer was.
Echt te gek. Een roze zee van lotusen. Echt waar te gek.
Het was het vroeg opstaan meer dan waard.

Na de bootreis weer in de koets(de auto dus he dat je niet denkt dat ik in een koetsie zit, nee een echte auto een mercedes!!!!!). We gaan weer naar het hitel. Maar eerst nog een stop maken bij het Chinees Thais cultureel centrum.of zo iets. Het was me al opgevallen dat er hier en daar ook in het Chinees dingen werd aangeduid. Nou was er hier rond 1890 een soort van Chineese unvasie vanuit Bangkok. Daar waren er denk ik te veel (in China nog meer hoor) en dus gingen ze opzoek naar nieuwe oordrn en streken dus hier neer. Zo als bekend zijn dr Chinezen handelaren dus overal buisnis. Leuk om te zien. Zeker ook als je een 'gids" mee krijgt om van alles te vertellen die volgens mij de trein ofzo moet halen hahahahahaha.
Maar des al niet te plus toch leuk.

De rest van de dag wat gelanterfanterd en s avonds in het winkel centrum gegeten. Dit keer in de kelder. Daar hebben ze een soort van foodmarket. Heerlijk smullen. Je zet eerst wat geld op.een soort credit card en dan gaat het los hahajhhaa. Eerst maar een paar sateetjes nemen. Vervolgens nam.de een kip met basulleaf en rijst en ik heerlijk een soort van noodle.soup met eend en groente. Ik kan zeggen, zeker na toevoeging van wat pepertjes niet te versmaden. Zo dan heb ik ook het eten weer eens besproken.
Met een volle buik is het lekker lezen dus nog een biertje en dan dus lekker boekie lezen en slapen.

En dan komt alweer de laatste dag in Udon Thani. Eerst beneden een ontbijtje pakken, want dat hoort er bij. Lekker een soort van ja koffie, een heerlijk portie plakrijst met niet te versmaden stukjes varkensvlees on top.
Wat gaan we vandaag doen? Nou eerst maar iemand een kaartje sturen. Die hadden we de dag ervoor al gekocht maar miest nog naar het postkantoor. En dan??? Nou beetje rondslenteren en de nodigr tempeltjes in de omgeving bezoeken. De namen????? Joh weet ik echt niet meer maar ze zijn allemaal even schatig. Oke de een schtiger als de ander hahahaha.
Ook.deze dag vliegt weer voorbij. Op het moment is het zelfs al Donderdag morgen en over 20 min gaan we de deur alweer uit om de bus naar Loei te nemen wat onze volgende bestemming is. We hebben gister een buskaartje gekocht en we zullen er zo n 2 en half uur over doen. Dus ik ga snel.wat fotos erbij plakken voor jullie zodat je ook wat beeldmateriaal hebt. Fijne dag en dikke kusssssss

• 21 December 2017 - 21:45

WWV- Afdeling Pigcity.:

Wauwwwww..... die rode lotussen. Wat een fantastisch gezicht !!!

• 21 December 2017 - 22:02

Rinus:

Jullie hebben er flink de vaart in en al weer op naar de volgende locatie.. ik vroeg mij af of als je bij het busstation arriveert er nog steeds jongentjes staan die je een slaapplaats willen aanbieden en je met een visite kaartje staan op te wachten, vermoedelijk dateert dat uit de tijd dat met slechts alleen de Lonely Planet werd gereisd en van smartphone en tablet nog geen sprake was. Nu kan je zelfs met trip advisor het hele hotel bekijken en de ligging lokaliseren, wat enigszins afbreuk doet aan de charme van het reizen. Het zou mij dan ook niet verbazen dat je allang weet dat Tom Dumoulin en Daphne Schipper resp. sportman en sportvrouw van het jaar geworden zijn, wel zal bekend zijn dat hier officieel de winter is begonnen, maar vandaag was het 9 graden. Alhoewel de zon pas opkomt om 8.46 en het voor gezien houdt om 16.28 , maar vandaag hield hij het de gehele dag voor gezien en maakt dat deel uit van de traditionele donkere dagen voor kerstmis. Mooi dat de lotussen je goedkeuring konden wegdragen, maar mij viel op de verwachtte blauwe lucht ontbrak .Ook in Thailand heeft iedere zich representatief noemende stad wel een china town of op zijn minst een door de middenstand georganiseerde Chinese week en alhoewel je vroeg moest opstaan om de fraaie lotussen te bewonderen kan je er wel even tegen als je ontbijt bestaat uit rijst met varkensvlees en dan ook nog eens ruim voorzien van basillicum Thyrsiflora de Aziatische variant
    Bestaat het fenomeen post restante nog op het GPO nu een ieder kan whats-appen ik weet nog wel dat het nauw luisterde hoe de naam moest worden gespeld om misverstanden te voorkomen.

• 21 December 2017 - 22:20

Rinus:

Eerst maar even deel een verzonden , want net ging het mis en dan moet ik weer van voor af aan beginnen , dus nu maar even verder met Loei dat zelfs een universiteit bezit en met 23000 inwoners best een redelijke plaats is en als het er wat meer of minder zijn dan lig ik daar niet wakker van. In Loei zal zeker een shopping mall niet zal ontbreken zodat nagelriem olie tot de mogelijkheden behoort. . Loei gelegen op 17.29 NB en 101.44 OL ligt in het ongerepte noorden met vele nationale parken en knusse en charmante dorpjes zoals Chiang Khan waar je zelf door de rijstvelden kan fietsen of een boottochtje over de Mekong maken en op de boulevard langs de rivier kan je zelfs poffertjes eten van kokosmelk, kortom er valt daar vast ook weer een heleboel te beleven al was het maar het beklimmen van het uitzichtpunt Changwat Loei. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er nog steeds de ochtend parade van de aalmoes ophalende monniken te aanschouwen is, al moet je daar ook weer vroeg je bed voor uit , maar ik vond het altijd weer een boeiend schouwspel en zeker de moeite waard om er een foto aan te wagen, maar dat zien we wel weer in de eerstvolgende Tijno's reisavonturen rubriek. Zoals gebruikelijk ter afsluiting de groeten.

• 22 December 2017 - 17:18

WWV Afdeling Mallorca:

Was weer geweldig tijno en rinus.