Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

16 Januari 2018 | Thailand, Ko Lanta

Zooooo is dat wat. Liggen jullie allemaal lekker nog een knap uurtje te slapen ( oke somige zijn al weer een poosje waker), zit ik alweer heerlijk een stukkie te typen.

We hebben Ao Nang ondertussen weer achter ons gelaten en zijn beland op onze laatste bestemming en wel Ko Lanta.

De rijs ernaartoe duurde ongeveer 2 uur. De reis ja maar met wachten erbij komt het op een uur of 4 hahahahaha.

Maargoed het was dus 2 uur varen. Ko Lanta is een eiland, maar kan ook per mini van worden berijkt want er ligt een brug. Maar wij zijn lekker gaan varen. Lekker? Ja eigenlijk wel. Alleen mocht de boot plotsklaps een ongeluk krijgen, dan denk ik dat je er nooit meer uitkomt. Vroeger deed ik dat nooit kijken hoe ik ergens uut kon komen, maar na een busongeluk in Cambodja doe ik dat wel. Maar goed de boot komt veilig aan dus geen probleem hoor geen zorgen.

We hadden geregeld dat ze ons vanuit het hotel zouden komen ophalen van de boot. Tuurlijk allemaal " vriendelijke" taxi mannetjes en vrouwtjes die je voor veeeeeeel minder brengrn. Als of ze weten wat we betalen hahahahah. Ook komt het hotel je niet ophalen dus kies mij. Nou ze waren er wel dus jammerrrrr.

We hebben een leuk bungalowtje met uitzicht op de tuun. Eigenlijk is de tuin een vierkant grasveld met daaromheen de huisjes. Lekker relaxed. Om het strand te berijken moetten we een weg omhoog klunen en dan oversteken en dan zijn we er. Leuk klein baaitje. Gezellig eigenlijk.

Daarachter ligt nog een strand van zo n 3 km. Op de strandjes een aantal barretjes en restaurantjes. Lekker man met je voetjes in het zand eten. En natuurlijk drinken. We zullen zien wat het weer doet, maar als dat mee werkt dan zit je hier niet verkeerd. De eerste dag alleen wat gezeten en een pils gedronken, we zijn pas eind van de middag aangekomen dus iewat laat.

Maargoed tis niet altijd laat dus na een heerlijk ontbijt maar eens wat langs het strand wandelen. Lekker een beetje kleuren. Oke de zon is er niet maar goed.

Naa een klein uurtje neer gestreken op een strandstoel. Lekker een aardbijensmoothy lurken. Prachtig mooie rotsen in het water. Jammer mn snorkeltje in het hutje gelaten, dan morgen maar.

Tsja en wat moet een mens nou zo he. Nou gewoon lekker genieten joh ja tog is tog lekker man.

Zeker als je dan terug op het jleine strandje bent en daar de mojitos tussen 16 uur en 19 uur maar 100 bath kosten. Nou das feest toch. 100 Bath is iets meer als 2.5€ dus daar val je geen buil aan. Lekker muziekie op de achtergrond regea muziek dus ja vrij relaxed hahahaha.

Aan het strand zit ook een groot luxe resoort waar ze s avonds een bruiloft hadden met als afsluiting een " groot" vuurwerk. Nou ken ik het gelukige echtpaar niet maar we hebben wel lekker naar hun vuurwerkie gekeken.

Tsja en de volgende dag eigenlijk zo n beetje hetzelfde maar dan met snorkeltje mee. Lekker op het strand hangen, stukkie snirkelen wat toch altijd leuk is he vissies kijken. Oke geen prachtig koraal maar wel leuk. Ennnnn gewoon zo hup voor de deur.

Nou en ik kan zeggen dat het weer zo zo is. De regen valt mee( tot nog toe) en de zon laat zich heeeeeel af en toe zien. Maar dan ook heeeel af en toe want het meest schijnt hij achter een dikke laag wolken. Maar goed we kunne nou eenmaal niet alles hebben.

En zo gaat het hier dan een beetje. Nu op het moment van schrijven zit ik te denken wat de sint mij zou gaan schenken. Oh nee das een ander boek hahaha. Nee zit ik te denken wat we vandaag zullen gaan doen. Naar het zuiden en daar kijken op het strand, of naar de old town gaan en daar wat rond hangen of gewoon zoals gister en eergister???? Je weet het niet he, althans ik nu nog even niet. Eerst maar eens kijken of er water is om te douchen, want dat is hier altijd een verassing. Zo is er water en zo..... Jammerrrrrrrr water weg.

Maar goed ik houd julkie op de hoogte van het wel en wee hier aan het strand.

Ik wens jullie een fijne dag en op naar het weekend. Dikke kus

• 16 Januari 2018 - 09:18

Jackie:

Hallo lieve buurtjes! Wel vol te houden hè, dit leventje?!
    Nou gewoon lekker genieten hoor, met die mojito en de voetjes in het zand, maakt een beetje zon meer of minder, toch niks meer uit ;) xxx

• 16 Januari 2018 - 22:06

Jeanne:

Hoi, wat kun jij toch optimistisch schrijven, al valt de regen met bakken uit de lucht, kun je niet verder, hangt er de hele dag bewolking, het blijft leuk om te lezen, want jullie genieten ondanks alles geweldig.
    Maar jullie maken natuurlijk toch een geweldige reis daar in Verweggistan!
    De foto’s spreken voor zich. Genieten jullie nog maar even lekker door hoor met dat lekkere eten de drankjes en de ets,
    Groet,

• 17 Januari 2018 - 13:18

Rinus:

Waar kan je liggen in het zand, totdat je hele lijf verbrand. Terwijl je kalm een krantje leest, zo is het iedere dag weer feest. Je springt eens lekker uit de band, kan allemaal hier op het strand. Je wandelt op je gemak er heen, en ligt dan plat tot kwart voor een, Dan pas krijg je een goed idee, om te gaan zwemmen in de zee. En 's avonds op het stille strand, is er van alles aan de hand.. Je bent getuige van een feest, zoals er zelden is geweest. En ga je veel te laat naar bed, morgen begint opnieuw de pret, Daarin heb je nu al zin, een mojito gaat er altijd in. In Koh Lanta zit je goed, je komt tot rust omdat niets moet. Met dank aan Boudewijn de Groot en groetjes uit een koel en winderig Rotterdam.

• 17 Januari 2018 - 17:59

WWV Afdeling Mallorca :

Oh oh tijn...het is niet altijd zonneschijn.
    Hier op Mallorca veel zon,maar een beetje hogere temperaturen als dat kon.
    Wens je een fijne voortzetting op het strand,met een mojito in de.......
    Laten we het dichten maar aan rinus over,,,groeten aan marianne