Milaan 4 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Milaan 4 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Milaan 4

Door: Tijno

29 Januari 2019 | Spanje, Palma de Mallorca

Jawel hoor daar ben ik dan weer even he. Zo net voor het midden van de week kom ik weer even langs waaien.

Ik had gezegd dat we Zondag naar Como zouden gaan. Nou dat hebben we ook gedaan, alleen kwam onderweg ook koning winter langs met wat sneeuw. Niet heel veel hoor wees niet bezorg. Maar het ging wel gepaard met een hoop wolken en dus niet interesant.

Geen probleem, gaan we van de week gewoon even met detrein een daagje uit.

Maandag was een relaxdag. Niet echt veel gedaan. Maar als we de weersberichten moetten geloven, is het Dinsdag echt te gek weer om terug te gaan naar Como dusssssssss.

Vandaag ging de wekker vroeg. Althans voor ons dan, want voor menig iemand is 6.45 uur een normale tijd. Pfffffff das toch gen tijd joh.
Maar goed we willen de trein van 9 uur hebben dus lekker koffietje en een sappie en douchen en rond 8 uur op pad.

De zon schijnt en tis nog wat fris maaaaaar t word een mooie dag.
De trein doet er zo n uurtje over en dus rond 10 uur staan we in Como Norte Lago. Das aan het meer.
Tis nu al mooier dan Zondag.
Eerst maar de " kabellift" naar boven nemen. Een ritje van zo n 10 min. Boven aangekomen was het brrr brrrrrr fris. Slechts 2 graden. Maaaaaaaaaar prachtg uitzicht op de besneeuwde bergen. Prachtig echt waar.
Nu wat nu???? Nou een stukkie lopen natuurlijk. Er zijn een diversietijd aan leuke dingen te zien. Nou ben ik niet echt in gezelschap van een klimgeit, maar we gaan toch op pad.
Er is een pad naar de oude vuurtoren en dat wordt ons doel.
Nou het is een prachtig pad, maar Caterina vind het wel zwaar hahaha. Maar na even doorbikkelen komen we toch bijna bij de lichtpaal. We- bijna. Het laatste stuk moet ik alleen doen want het meisie ziet ijs, sneeuw en allerlij enge dingen. Oke er ligt wat van dat spul. Maar boven aangekomen was het uitzicht fenomenaal.
Blij dat het winter is want het is nu niet druk, maar in de zomer denk des te meer.

Na het mooie ujtzicht weer naar beneden wandelen naar de lift. Jammer die gaat net weg. Zonder ons. Nou dan maar een kop warme chocade. Mmmmmm heerlijk. Als de lift er weer is weer naar beneden.
Nu richting de kerk van Como. Enwel de jawel de Kathedraal van Como. Is een mooi stulpje. Zondag waren we ook al even binnen en toen was de heilige mis aan de gang. Dat betekend dat het orgel aan was en de lampen.
Nu vandaag geen heilige mis en dus geen feest met verlichting en orgelspel maar wel mooi rond gekeken.

En denken jullie dat ik geen honger krijg???? Tuuuuuuuurlijk wel dus we gasn iets lichts eten. De afgelopen dagen gaat het weeer nergens over met het eten, dus vandaag dieet dag hahahaha.
Bij een bakker wat pizzafocasia gehaald met een eigen gebrouwd biertje. Ik had een Smoky beer en idd het smaakte rokerig. Heerlijk buiten in het zonnetje bij de kerk van genoten.

Na deze lichte schrans partij weer verder. Lekker om het meer lopen. Niet helemaal rond natuurlijk want das teveel van het goede. Wel de locale luchthaven gezien van Como, en jawel die heeft de start en landingsbaan op het meer. Mooi gezicht. Verder liggen er rond het meer prachtige vilas uit oude tijden. Man man man wat een mooie optrekjes. Als laatste hebben we vila Olmes of zoiets gezien. Weet niet meer precies hoe die heet maar zoiets was het.
Na dit huissie weer terug gestekkerd naar het station. De zon gaat langzaam onder achter de bergen en daardoor wordt het wat koud.
Geen probleem, om 16.15 uur gaat de trein terug naar Milaan.
Nu lig ik heerlijk uit te buiken van een Filipijnse maaltijd en wel Chiken Adobo. Heb net gehoord dat morgen de trein naar Torino om 9.30uur gaat, en die gaan we nemen. Dus morgen gaat detour de Italiegewoon door. Voor straks welterusten, ennnnnnnn jawel buuf voor morgen van harte gefeliciteerd want morgen ben je jarig en wederom ben ik er niet bij. Geniet in de spa( gaan wij Donderdag doen).
Dikke kus en tot de volgende keer hoi hoi