Milaan 5 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Milaan 5 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Milaan 5

Door: Tijno

01 Februari 2019 | Spanje, Palma de Mallorca

Met het weekend voor de deur mag een fijne vakantiepraat toch niet ontbreken he.
Nou dat vind ik dus ook, dus hup daar gaan we.

Op het moment is het triest weer in Milaan. Bewolk en dan ook nog regensneeuw. Kortom echt winters weer. Althans voor mij dan.

Wat is er allemaal gebeurt de afgelooen dagen. Eens even denken. Hmmmmmm. De laatste Tijno ging over Como.
De dag daarna weer op pad enwel naar Torino of zoals in Nederland Turijn. De reis ging per superdeluxe trein. Dezelfde als de AVE en das dan een hogesnelheidstrein.
Binnen een uur en beetje sta je vanaf Milaan Centraal( wat overigens een prachtig station is wat gebouwd is door???? Jawel Musolini)in Torino.
Torino is bij ons Nederlanders natuuuuuurlijk bekend van de Olimpische Spelen een jaar of tig terug. Hier haalden" onze "helden hun sucsesen. Alrhans dat denk ik hahaha. En natuurlijk vanwege Juventus de voetbalclub. Rsja en verder??? Nou is het moeilijk te overtreffen als je eerst Verona en daarna Como hebt gezien, want Torino is volgens mij voornamenlijk een industrie stad. Tuurlijk ook leuke en mooie dingen te zien he dat wel. Maar om nou te zeggen echt speciaal? Nou nee . We hebben ons wel prima vermaakt hoor, en ik kan het afvinken van mijn to do lijst.

Na deze voornamenlijk wandeldagen is het de volgende dag tijd om ons super de luxe te pamperen. En waar kan je dat beter doen dan in eën spa welness.
In San Pelegrino( bekend van het water), wat zo n beetje onder aan de voet van de Alpen ligt heb je QC Thermen. In een echt prachtige omgeving, die mij in gedachten mee terug nam naar de jaarlijkse vakanties naar Oostenrijk Tsjagguns. De spa is gevestig in een oud monumentaal gebouw wat aan het begin van 1900 is gebouwd en toendertijd dienst deed als Casino.
Maargoed nu een welness dus.
Bij binnenkomst krijg je een handoek en badjas en slippers, waarna je je kunt omkleden( jawel badpak verplicht) en je je gaat overgeven aan de heeeeeeerlijke verwenning. Natuurlijk is er een buitenbad met allerlij bubbels ook, zodat je kan genieten van de prachtige omgeving de bergen dus. Ik heb ooit eens in een warmwaterbron gezeten in Nepal tijdens de Anapurna trecking wat net wel even iets mooier was qwa omgeving, maar dit is echt ook waanzinnig. Als jedenkt dat je alleen buiten kan genieten van de omgeving heb je hetmis. Er is een soort van wand van glas, dus bijna overal( ook in de sauna dus) kan je lekker naar buiten koekeloeren. Nee echt waar is top. Er is van alles, Turkse stoombaden, saunas, verschillende hydrobaden relax ruimtes top. En dan als klap op de vuurpijl om 18.30 uur is er een buffet. Jawel eten en drinken, wat ik ook zooooo graag doe. Je kan rode,witte,rose,bubbel wijn pakken. Sappies. En dan natuurlijk allerlij lekkers zoals brood met Parma ham,salami droog brood, witte en bruine broodjes, allerlij soorten kaas waaronder een berg Parma kaas, allerlij soorten fruit,groentes. Alles wel iewat gezomd maar je bent in een spa he.
Nee echt top. Ze hebben er een stuk of 6 van dit merk in Italie, en ik heb voorgesteld om over 2 jaar een tour de Spa te doen. Dit werd door onderandere Caterina( me meisie) Wella ( haar nicht) ontvangen met een volmondig ja hahahaha.
Dus als je ooit in de buurt bent, en ik raad de omgeving echt aan, ga naar de QC Thermen. Kost wat, maar je hebt ook wat.

Tsja en na deze fantastische dagen zal het moeilijk worden om dit te overtreffen, maar ik houd jullie op de hoogte.
Alvast een prettig weekend en tot de volgende keer.
Hoi hoi