Baguio - Reisverslag uit Baguio, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Baguio - Reisverslag uit Baguio, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Baguio

Door: Tijno

31 Januari 2024 | Filipijnen, Baguio

Goedenmorgen allemaal, daar ben ik weer hoor. We hebben op dit moment allemaal 1 ding gemeen. We liggen allemaal lekker onder de warme dekens.

Nadat we Maandag weer in de trycicle zijn gestapt, en eruit getrokken hahaha, kon Caterina wat bankzaken doen, moet ook gebeuren zo eens in de 4 jaar. Na de bankzaken boodschaplen doen. De koffers die vol hier aankwamen moeten natuurlijk ook vol mee terug he hahaha. De trycicle is nu bepakt met een ladekast boodschapen en mensen, maaaaaaar het gaat.

s Avonds tijd om in te pakken want we gaan op reis en wel richting Baguio.

Dinsdagmorgen rond 9 uur wederom in de trycicle en opweg naar Tarlac om de bus te pakken. Nou is Tarlac zo n 20 minuten hobbelen. Na zo n 5 minuten een hoop gwtoeter van onze kant. Aangezien het bakkie waar we inzitten niet zo groot is zie ik geen pest van wat er buiten gebeurd. Dit kan dus betekenen dat er een ongeluk aanlomt offffffff..... de bus naar Baguio. Die moest stoppen zodat wij in konden stappen hahaha. Makenlijk toch. Nou we gaan dus opweg naar Baguio, de koudste stad hier. Koud????? Ja de stad licht op 1520 meter en is dus in de bergen. De reis gaat eerst via rijst,mais suikerrietvelden en dan langzaam door de bergen. Heerlijk reizen. Prachtige plaatjes krijg je te zien terwijl je olweg bent naar de volgende bestemming. Na zo n 4 uurtjes bussen was daar dan Baguio. Nu naar het hotel. Das " makenlijk" te vinden dankzij de moderne hulp van mama Google. Het hotel is prima, dus dat heb ik goed geregeld hahahaha. Na wat geralxed te hebbem was het tijd om er op uitte trekke . Maar waar naartoe???? Nou eerst maar naar het wereldberoemde park hier. Zoek zelf op google voor de naam hahaha. En nu??? Nou Caterina had wat gevonden dus de route getypet ol google en op weg naar ?????? Geen idee. Ik had gemist waar we heen gaan. Het is een aardige tippel pfdfff. Bergie op bergie af. Tijnstrainings camp is echt bezig hahaha. En dannnnnnn jaaaaa daar zijn we dan bij de Lourdes grotto. Nu mog wat trappies op en dan????? Hahaa mag je niet verder. Das jammer. Maar wel leuk. Gelukig zit er naast de grotto een drinktentje en dat lust ik wel. Een mango sappie uit een blikje en een ube ( of hoe je dat ook schrijft) broodje. Ube is een paarse pasta achtige meuk. Zletig en daar was ons broodje mee gevuld. Na deze versnapering wat te doen??? Nou er zit een heritage tuin naast de grot. We hebben niks te doen dus hup. Nou heeft het een voordeel als je niwt weet wat je gaat doen, dan kan het ook niet tegenvallen. Maaaaar dit viel niet twgen. Het is een soort botanische tuin met op allerlij hoogtes leuke zitjes met doorkijkjes vior leuke fotos. Was eigenlijk gewoon leuk. En dat op de eerste dag. Nu weer terug tippelen. Pffff een aardige wandeling weer. Na dat we een ontbijt voor morgen hadden gescored waren we eindelijk weer in het hotel. Men best vermoeiend. Lekker op ned liggen en even bijkomen. Maarja er miet nog gegeten worden he. Dussssss de lange broek maar aangetrokken en opweg naar de nightmarket. Die is zo n 15 minuten hiervandaan. Wel weer up and down. Aangezien we best moe zijn, eigenlijk bij de eerste stal gebleven. Lekker gebakken rinst met varkens vlees balletjes. Zelf dan chilie saus erover heen. Wooooww das heeeeeet hahaha. Maar wel lekker. Na deze schranspartij weer naar huis, want we zijn best moe. En dan is het in eens 7 uur smorgens hahaha. Eigenlijk gelijk in slaap gevallen. Dus vandaar dat we nu allemaal lekker onder de dekens liggen. Uiteraard heb ik me meisie verwend met een ontbijtje op bed. Ik moet me toch van mn goede kant laten zien he.

Nou word het tijd om te douchen en er langzaam op uit te trekken. Waarheen??? Ik weet het maar ik ga dat nog niet vertellen he hahah dat komt later.

Oke mensen maak er een fijne dag van. Jaqeliene sorry ik ben geloof ik te laat, maar van harte gefeliciteerd he dikke kussssss

• 31 Januari 2024 - 09:57

Marianne:

Nu dat is dus een pittig wandeldagje geweesd. Bravisimo hoor. Ja daar is vakantie voor he veel dingen gaan zien.

Nu op naar het volgende evenement, fijne dag hoor.

• 31 Januari 2024 - 12:37

Iris De Boer:

Fijne dag!! Leuk jullie zo te volgend[e-1f601]!

• 31 Januari 2024 - 16:34

Lien Groenen:

Wat een leuke avonturen!! Geniet ervan!![e-1f603]

• 01 Februari 2024 - 12:46

Boaz Andreas Van Den Berg:

Soort van mittagspitze wandeling.... lekkerrrrr

Geniet de dag

• 05 Februari 2024 - 17:23

Jacqueline:

Hallo lieverds, bedankt voor de felicitaties, precies op tijd, ondanks het tijdsverschil [e-1f601]

• 05 Februari 2024 - 21:05

Rinus Van Den Berg:

een van de aardigste dingen op reis is je neus achterna lopen en dan maar zien waar je uitkomt en dan heb je geluk dat er overal wel stalletjes zijn waar je iets kan eten dan wel drinken en dan is het maar goed dat er ter compensatie veel gewandeld word. prachtige omgeving en leuke foto's en altijd wel nostalgisch vervoer want dat maakt de verhalen extra authentiek, dus weer snel door naar het vorige verhaal