Baguio2 - Reisverslag uit Baguio, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Baguio2 - Reisverslag uit Baguio, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Baguio2

Door: Tijno

02 Februari 2024 | Filipijnen, Baguio

Ja hoor gelukig daar ploft weer een Tijno op het scherm. Dat moet toch een fijn gevoel geven zo vlak voor het weekend.

Eens even nadenken want wat moet ik jullie allemaal gaan vertellen? Waar was ik gebleven.?? Oh ja Woensdag daar was ik gebleven. Woensdag hebben we besloten om lekker uit te slapen. Heerlijk lekker rustig aan de dag beginnen. Ontbijtje maken voor me meisie( en voor mezelf)., lekker douchen en dannnnn klop klop houdekeeping. Of ze de kamer konden schoonmaken. Natuurlijk, maar nu even niet hahahaha we hebben een trage start. Maar goed eindelijk toch zover gekomen en hup op pad. Vandaag naar de botanische tuin. Je kan een taxi nemen of een jeepnie, maar nee ik ben van de wandel( Caterina gelukig ook hoor), en dus de benenwagen pakken. Tis een 3 kwartier lopen. Jaja, bergie op en af. Maar toch redelijk binnen de tijd die mama google zei aangekomen. Kaartje kopen 100 pesos( 1 euro 50) en jaaaaaa we zijn binnen. Gezien het tijdstip is het best warm dus eerst maar wat drinken en een lekker koekie erbij. Ik dacht aan koude witte chocolademelk maar dat was net alleen maar melk. De beter ingelichte hier weten dat ik dat NIET drink. Bah. Gelukig had Caterina warme chocomelk en werd er lekker gewisseld. Wat moet je met deze info??? Geen idee ik pen ook maar wat. Goed nu lekker door de botanische tuin wandelen. Hmmm oke best leuk maar weinig blommekes. Wel veel groen en ik moet zeggen tis wel mooi aangelegd. Lekker rond struinen.

Hiwrna richting huis. Eerst nog bij een tour buro geweesd om info te vragen voor een meerdaagse trip later.

Na dit wandel gebeuren een heerlijk blikie San Miguel appel. s Avonds naar de night market en daar echt HEEEEEEEEEERLIJK gegetrn. We waren wat vroeg( 20.30 uur) en er mag pas verkocht worden van af 21 uur. Maar goed wat rondlopen en beslissen wat er gebikt gaat.worden straks. Nou ik nam kip curry en Bakareta, dat laatste is een rundvlees stoofpotje. Daarbij zit dan natuurlijk rijs en als je wilt nog een koppie soep(bouljon). Dit alles kost je dan 90 pesos en das 1 euro 50. Ik moet zeggen menig restaurant levert deze heerlijke kwalitijd niet, super lekker echt. Daarna lekker naar huis en pitte.

Dan Donderdag. Vandaag ( gister) besloten om een rustdag te houden. Na al dat gewandel is dat wel fijn. Helemaal niks gedaan??? Jawel, gekeken waar en hoelaat de bus Zaterdag naar Bolinao gaat( 7 uur s morgens 1 uur van te voren aanwezig zijn!!!!¡!), de SM shopping mall bezocht. Das wel grappig de meeste malls in Azie zijn door de enorme aircos koud maar doordat het hier oo 1500 meter hoogte wat kouder is, hebben ze geen ramen in de mall waardoor er konstant een natuurlijk briesje is,en das fijn. Op de 6e verdieping prachtig uitzicht over Baguio. Vervolgens de tour voor volgende week betalen en wat geld wisselen. S middags lekker op de kamer. Daar zikn we dan ook gebleven, geen zin om weer naar beneden enaar boven te wandelen. Dussssss beetje tv kijken en slapen maar.

Dan jawel vandaag Vrijdag.

We gaan weer aan de wandel. En wel naar de mine vieuw point. Een tippel van ruim een uur. Gelukig went het wandelen dus lekker snel aangekomen bij het vieuw point. Toen Caterina hier eeeeh 20 jaar geleden was, was er niks. Nu???? En hele grote toeristen bijeenkomst. Stalletjes met souveniers( waarvan je je echt afvraagt wat mot ik ermee). Dan natuurlijk kan je kleding huren van de oorspronkenlijke stammen die hier woonden(Igorot heten die). Tsja als je er van houd. Wat ik dan weer prachtig vind is om dat allemaal te aanschouwen hahahaha. Ik moet wel zeggen dat de uitzichten super mooi zijn. Toen langzaam aan terug naar huis. Langzaam he want er zijn wel wat leuke plekkies om even te kijken. Vervolgens nog naar het park gegaan om op de markt voor souveniers te kijken maar nee joh. En dan eindelijk lekker naar huis. We vertokken om 9.30 uur( heerlijk loempiatjes gekocht bij een oma op de hoek. Loempias met kip groente en banaan super lekker) en we kwamn om 16 uur weer thuis. Genoeg gewandeld. Genoeg??? Nee vanavond moetten we nog naar de nightmarket om te eten. Dan vroeg slapen want om 6 uur Zaterdag moeten we bij de bus zijn. Nou mensen prettig weekend allemaal en hoi hoi

• 02 Februari 2024 - 10:49

Marianne:

Haha weer een mooi verslag hoor.

Ja wandelen he dat doen wij graag[e-1f44d][e-1f44d][e-1f603][e-1f603][e-1f603][e-1f603]maar dan zie je ook veel he.

Nu lekker uit rusten, ennnnn morgen op naar een andere plaats.

• 02 Februari 2024 - 12:51

Boaz Andreas Van Den Berg:

Heerlijk weer.....topie

• 02 Februari 2024 - 12:52

Boaz Andreas Van Den Berg:

Doe jullie goed.....lekker aan de wandel....geniet ervan.....

• 02 Februari 2024 - 13:29

Hans Vt Veer:

Sm shopping mall hii

• 02 Februari 2024 - 14:31

Vincent:

Leuk om te lezen Tijn !

• 03 Februari 2024 - 04:31

Evert:

Gefeliciteerd alvast[e-1f600] Te vroeg he?

• 05 Februari 2024 - 20:56

Rinus Van Den Berg:

mooie bloemen, maar dat kan je verwachten in een botanische tuin, nu zag ik ook dat je een bril draagt en ik zak niet zeggen dat dat het begin van het einde is, maar wel een begin wederom vroeg opgestaan en de nacht markt is duidelijk voor nachtbrakers. toch had ik je graag in een inheems kostuum aanschouwd want det Sijtje Boes effect draagt toch altijd wel bij aan de feestvreugde en nu blijven wij daarvan verstoken wat niet wegneemt dat het weer een schitterend verhaal was en nog belangrijker dat er veel te beleven valt op de filepijnen tegen aanvaardbare kosten iets om over na te denken als ik een beetje knappies reïncarneer.