Bolinao - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Bolinao - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Bolinao

04 Februari 2024 | Filipijnen, Bolinao

Heeeey hallo allemaal. Jajajaja daar ben ik dan weer eens. Wat een prachtige dag hebben we gehad vandaag zeg wow. Maar goed ik loop op de zaken vooruit. We vertrokken dus uit Baguio. Pfffff dat was ouderwets reizen. Oh ja??? Ja.

De bus vertrok om 7 uur en je moest er een uur van te voren zijn om een kaartje te kooen. Niu denken veel van jullie dan koop je toch een andere dag een kaartje? Ja dat zou fijn zijn en dan om 6.55 uur aan komen kakken. Maaaaaaaar dat kan dus niet he. Geen voor verkoop. Nou dan maar lekker vroeg op en hupsakee oo weg. Om 7 uur stipt vertrok deze grote brullende beschuitbus. De reis zou zo n 7 uur duren. Nou lekker zitten en naar buiten koekeloeren maar. Het eerste uur afdalen uit de bergen. Daarna lekker door het land crossen. Prachtig om te zien allemaal. Ik blijf het leuk vinden. De reis verliep vlot en zo n 6 uur waren we al in Bolinau. Ik had gevraagd of ze ons konden ophalen van de bus want tis best een aardog eindje weg daar waar we zitten. Nou hadden ze gevraagd of ik een foto wilde sturen. Tuuuuiuuurlijk, maar ik ben makenlijk te herkennen hoor de enige niet Azieaat en ik heb een baard hahaha. En ja hoor daar stonden ze ons op te wachten met een echte oude rammelbak jeep. Perfect. Bij het hotel aangekomen een hartelijk ontvangst. Nu snel uitpakken en dan opweg naar een supermarkt ofzo. Want ja je kan wel een Jezus grote koelkast hebben,maar als die leeg is dan heb je er ook niks an. De vraag van het personeel was waar we naartoe gaan?? Supermarkt. Maar das veeëeeeel te ver weg joh. Nou dachten ze dan lopen we lekker mee. Nou gezellig is dat. Onder een soort van escorte op pad. Nou zo ver was de supermarkt niet hoor. Ome tis een buurt super, maar wat we wilde hebben dat hadden ze. Een flessie of wat San Mig appel wat chips, kortom alles voor een feestje. Toen we terug kwamen stond daar in eens een echte Kareoke maschine. Of ik niet even een stukkie wou zingen?? Nou wat denk je zelf? We hebben wel een flesje bier gekocht maar niet zoveel dat ik zo dronken word dat ik ga zingen dus nee. Doe dat ding heel gauw dicht haha. S avonds heerlijk kip adobo gegetrn en rond 21.15 uur lekker gaan slapen.

En dan TADADATATADAAAA dan lieve mensen is het Zondag. Een nieuwe dag staat weer voor de deur. En wat voor een dag. Vandaag gaan we op pad met de rammel jeep. Top. We hebben besloten om er een stranddag van te gaan maken. Lekker toch? Vinden wij ook. Dus na het ontbijt spullen pakken en op paf. We gaan eerst naar de watervallen want die heb je hier ook. Prachtig. Normaal als ik in bijv Thailand naar watervallen ga is er geen water, dry season. Maar hier waarempel.er stroomt water. Ome het zijn niet de Niagara falls maar wel top. Vervolgens lekker naar het strand. Tis Zondag dusssssss lekker druk. Er was nog een kubo( hutje, hutje hutje op de hei) vrij dus lekker schaduw. Tsja en wat kan ik hier nog meer over zeggen dan beetje zwemmen, biertje drinken, relaxen. Kortom t was top. Rond 15.30 uur weer in de Jeep gestapt en laten we ond lekker thuis brengen. Nu douchen, biertje drinken en heeeeeeerlijk eten. Tjap choi met bbq spies. Zalig nooit meer naar huis.

Daarna jawel lekker rond 21.30 uir slapen. Morgen( straks dus) weer op pad en wel naar de 100 islands( wat er maar 99 zijn geloof ik). Nou ik ga kijken of ik het laatste stuk kan verzenden want ik heb gehoord dat het verslag niet goed is weggegaan. Vandasr dat ik nu heerlijk onder de opkomende zon weer zit te typen voor jullie. Tis Maandag, nieuwe week nieuwe ronden.

• 04 Februari 2024 - 14:34

Marianne:

Wat jammer nu, dat je verslag er niet helenmaal op staat, ben wel nieuwschierig naar de rrst hoor

• 04 Februari 2024 - 15:02

Boaz Andreas Van Den Berg:

Van harte gefeliciteerd tijno met je verjaardag.... Hieperdepiep...... ook jij Marianne met je zoon .....enne ja.....zijn ze nu opgehaald of wat?

Spannend.......

• 04 Februari 2024 - 23:51

Marianne:

Jaaaa gelukt hoor[e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d]was weer een gezellig verhaal. Nu veel plezier vandaag bij de honderd eilanden[e-1f603][e-1f48b][e-1f603][e-1f48b]

• 05 Februari 2024 - 20:45

Rinus Van Den Berg:

Vakantie is leuk, maar je moet er wel vroeg voor op staan, gelukkig wordt dat weer altijd gecompenseerd door een lekker biertje en een met liefde bereidde maaltijd, watervallen doen het overal goed zeker als er ook echt water in zit en de plaatjes lieten zien dat je waar voor je geld kreeg, jammer dar het Wilhelmus niet heeft geklonken want ik ben er bijna zeker van dat dat veel indruk had gemaakt. het aardige van terug lezen is dat je al een beetje op de gebeurtenissen kan vooruit lopen nu al kan ik concluderen dat er veel te beleven valt en dat jij ons daar op een vermakelijke manier deelgenoot van maakt, dus snel naar de vorige aflevering.