Kalinga - Reisverslag uit Kalinga, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Kalinga - Reisverslag uit Kalinga, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Kalinga

Door: Tijno

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2024 | Filipijnen, Kalinga

Een hele goedendag allemaal. Het is weer even geleden, maar ja hoor daar ben ik weer. Allemaal lekker aan hrt kateren van de carnaval.

Oke daat gaat tie. We hebben Banaue verlaten en gaan opweg naar Kalinga. De reis zal gaan door de Mountainprovince en ik moet zeggen: WOW wat mooi. Van de ene berg hup naar de andere. Telkens weer nieuwe prachtige uitzichten. Rijstvelden, bergen schitterend. Na een paar uurtjes tuffen aangekomen bij een checkpoint. Checkpoi t???? Waarom??? Nou in Kalinga is het voor de locale bevolking toegestaan op bloemmetjes te roken. Maar alleen voor hun. Dus je moet opgeven wie het gebied ingaat. Nou prima joh. Wel mooi om te wetrn dat er hier toch een soort van geblowed mag worden in een land met 0 tollerence, maar goed. Op een gegeven moment de laatste eetplek die we tegen zouden komen om te lunchen?????!!!! Nou snel eten dan maar hahaha. De specialietijd is pikant rundvlees. Nou doe maar. Jammer. Op. Hmm nou doe me dan maar wat kipmeuk met rijst joh. Daarna de laatste etape met de auto. Wantttttt om bik het dorp van Apo Wang te komen moet je eerst een stukkie lolen. En wel eerst bergie af, riviertje oversteke , bergie op weer en dan ben je i het dorp Buscalan. Een soort van Asterix en Obelix dorp. De tijd heeft er gelukig nog stil gestaan. Prachtig. Nog wat door ja wat zijn het straatjes naar boven klunen, wat voor mij gevaarlijk is ivm uitstekende voorwerpen. Ik ben wat groter dan de locals. Maar goed daar zijn we dan bij de homestay. Hahaha zo mooi als de vorige was zo sober is deze. Eigenlijk een vrokt hok met wat .atrassen erin. We delen de kamer met de rest van de tourgroep. Hrt us best druk. Zeker omdat het weekend is. Een groep uit Manila zit goed te pilzen. En tsja daar kwam de vraag. Willen jullie een tattoo??? Ja natuurlijk ik wel. De tattoo word op traditionele wijze gezet met een stokkie en een doorn van kalamansit( soort klein limoentje). Ja ik wil dat wel natuurlijk hahaha. Nou das geen probleem. Ik wilde natuurlijk wat leuks, dus dat werd 2uur en30 minuten hameren hahaha. Helaas is de tattoo niet door Api zelf gezrt want die doet alleen nog masr haar handtekening zetten, masr wel door leerlingen van haar.Ondertussen drinken de Manilanezen lekker verder en zijn ze vrij roemoerig. Vroeg slapen is er niet bij. Eigenlijk weinig slapen. En net als je slaapt word de heke goegemeenschap wakker en is het pas 5 uur. Masrgoed. Lekker buiten kijken hoe alles ontwaakt. Na het ontbijt gaan we op foto sessie met de oude Apo. Wat een klein vrouwtjeeeeeee. Prachtig deze toch wel levende legende. Een tattoo van haar heb ik niet, maar wel een foto met haar.

Na deze sesie weer op naar de auto( dus hikennnnnn) want we reizen verder, enwel naar Sagada. Wederom een pracht rit. Jezus wat mooi. De reis is zo n 5 uurtjes. We gaan een grot bezoeken. Hmmmm vind ik dat leuk???? Geen idee we zien wel. Nou het was een heel geklauter en gezwoeg naar beneden. Maar zeg maar halvereege vond ik het best. De grot gids zij dat je verderop ook kon springen en zwemmen. Ha best maar niet voor mij. Heb ik ooit in een ver verleden in Gustamala in Poptun al eens gedaan. Nee tis best zo. Voor ons genoeg geglibberd. Hierna lekker nasr het slaaphuis. En douchen maar. Zs Middags nog een biertje bij de locale bierbrouwer gedronken en dat was dan het einde van deze dag.

Pfff komt goed uit want ik ben er klaar mee met dat getyp.

Voor wat er nig van over is een fijne Zondag en tot snel.


  • 11 Februari 2024 - 16:17

    Rinus Van Den Berg:

    heb net een reactie geschreven maar die is mislukt. ga morgen weer proberen.


  • 11 Februari 2024 - 17:25

    Jeanne :

    Wat een prachtige reis maken jullie, en idd een pracht vrouwtje, de tattoo is niet echt te zien. Mooie foto’s

    goede reis verder,

    groetjes ook van Jacqueline die kan niets verzenden naar jullie.


  • 11 Februari 2024 - 18:04

    Marianne:

    Wat een mooie reis maken jullie zeg, prachtig om dat te zien.

    En nu ik heb de tatto gezien van jou, proficiat zeg, dat je dat 2 en een half uur heb vol gehouden.[e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d]

    En ook Caterina heeft er 1 genomen, ik ben trots op haar. [e-1f44d][e-1f48b][e-1f48b][e-1f48b]

    Ik heb even gegoogeld naar de oude vrouw, echt te gek hoor.

    Nu morgen de laatste dag van jullie trip door de bergen. Goede reis he


  • 11 Februari 2024 - 21:34

    Boaz Andreas Van Den Berg:

    Te gek daar,,, geniet,,,,en ja poptun,dat was wat.hahaha


  • 12 Februari 2024 - 14:13

    Rinus Van Den Berg:

    Tattoo API was zeker een omweg waard en dan ook nog eens in zo'n prachtige omgeving. Van de foto's genoten. Een mooie voortzetting van de reis toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Kalinga

Filipijnen 2024

Op reis

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2024

Manila

16 Februari 2024

Boracay

12 Februari 2024

Sagada

11 Februari 2024

Kalinga

11 Februari 2024

Kalinga

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 38282

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: