Sagada - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Sagada - Reisverslag uit Sagada, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Sagada

Door: Tijno

12 Februari 2024 | Filipijnen, Sagada

En daar komt er dan weer 1 hoor. Een verslag van vandaag. Ik heb het er maar druk mee hahaha. Vanacht prima geslapen moet ik zeggen. Lekker vroeg weer en dus vroeg wakker hahaaha. Vandaag dan helaas de laatste dag van dit tripje. Maar we gaan nog wel wst doen. Dus hier gaat ik. We zouden gaan ontbijtrn bij het joghurt house. Lekker lijkt me dat. Ging om 8 uur open. Oke we waren 2 minuten te vroeg. Stukkie doorlopen dan maar. Helaas later nog steeds dicht. Op Maandag zeker geen joghurt meer ofzo. Jammer maaaaaaar niet getreurd er is nog meer. Beland bij een alleraardigst restaurantje. Mijn keuze voor vandaag heeeeeeeerlijk pan cakes met fruit. Haha dat was een d

Feeeeeeest. Heerlijk zo kan je de dag wel beginnen. Na het ontbint op pad. We gaan de hanging cofins bezoeken. De Spanjaarden hebben dit deel nooit echt berijkt( ja vind je dat gek, nu via de weg is het al een hele tour) en dus zijn de mensrn pas veel later door de Amerikanen over gehaald naar het Katholieken geloof. Waar bemoeien wij ons allemaal mee. Laat iedereen gewoon lekker geloven en doen wst ze willen. Maar goed daar gaat het nu niet over hahaa. Tot de Amerikanen kwamen waren ze nog gewoon lekker heidens. En dus begroeven ze hun doden niet onder de frond maar erboven. Ze hi gen ze dan in kisten aan de bergwand. Hun geloof was dat na het overlijden de ziel verder leeft en zo dus eruit kon. Rond 1905 zijn ze daar een beetje mee gestopt en zijn ze begonnen met onder de grind te begraven. Maar nooit alleen. Er is altijd een plek, zodat de partner ernaast komt te liggen. Het huwenlijk is voor hen tot de dood en daarna. Mooi vind ik dat. Je ziet dus een graf, met daarnaast een open plek waar de ander komt. Tot op heden mogrn ze nog aan de muur worden begraven, maar het komt niet veel meer voor. Tis een heel karwij nl. Nou is dit niet alleen super intersant, maar ook de wandeling door het gebied. Natuuuuuuuuuurlijk naar beneden en naar boven klauteren, wat door de miezerregen wat moeilijker is want het word glad. Maar Jezus mina allememagies Adriaantje wat is het mooi hier. De " trektocht" ging ook nog door een soort van koffie plantage dus weer van alles te zien. Toen we weee veilig op de veeharde weg stonden nog snel even bij een weeverij kijken. En dat was het laatste stukkie van dit tripje. Nu alleen nog de teeugreis naaaaaaaaaar jawel Baguio hahaha. Se terug reis was zo nog mooier dan de heen reis. Wow prachtig door de bergen door de wolken, super. Ja gaat van de ene berg naar de andere berg. Ik denk dat de chaufeur de afgelopen dag wel een miljoen haarspeld bochten heeft genomen.

En nu zijn we wwer terug in Baguio. Daar blijven we maar 1 nachtje. Morgen met de bus naar Tarlac en een paar daagjes weee bij Caterina dr zus langs. Familie bezoek altijd fijn. Nou dat was het voor vandaag. De Maandag is volop bezig bij jullie. Hier al lekker zo goed als wat voorbij. Tijd om te gaan douchen en mn rotzooi een beerje gaan herpakken want een puinhoop heb ik er van gemaakt.

• 12 Februari 2024 - 13:26

Marianne:

Wat weer een leuk verslag. En wT hebben jullie veel gezien, dn vooral gelopen. Petje af hoor, ook voor Caterina[e-1f48b][e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d]

Nu lekker een nachtje slapen en dan morgen op naar Terlac.

Goede terugreis hoor.[e-2764]️[e-1f64f][e-1f44d][e-1f48b][e-1f64f][e-1f64f]

• 12 Februari 2024 - 14:01

Rinus Van Den Berg:

Zo'n hanging cofin lijkt mij wel wat, zeker met een mooi uitzicht.Wat een interessante trip. Ik ga even kijken waar het gisteren mis ging.

• 12 Februari 2024 - 19:34

Ink:

heel mooi daar zeg! en wat bijzonder die hangende bakkies. lijkt me een zware wandeling, goed bezig jullie. rijden die chauffeurs een beetje normaal ? leuik vooruitzicht naar je schoonzus hoor.

• 13 Februari 2024 - 01:31

Mona:

Toppertjes ,wil ook wel zo'n hangkissie voor later. .kunnen jullie reserveren??? [e-1f92a]

• 14 Februari 2024 - 10:29

Nikki :