Cambodja Siem Reap - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Cambodja Siem Reap - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Cambodja Siem Reap

Door: Tijno

17 December 2014 | Thailand, Bangkok

Hahahahahahaha daar ben ik weer.
Goeiendag allemaal daar aan de andere kant van het scherm.
Lekker zo je dingetje allemaal aan het doen en hup daar kom ik er weer eens even tussendoor hannesen.

We hebben Bang saphan per trein verlaten. Nu waren er geen kapotte treinen en aangereden koeien ed.
De reis deden we nu idd in 2 uurtjes.
En daar waren we dan weer in Hua Hin.
Zo das wennen hoor na zo`n 8 dagen in een soort van afzondering. Wowwwwww wat een mensen weer. En in allerlij soorten en vooral ook maten hahahaha.
Maargoed, na ingecheked te hebben in het guesthouse weer even op pad. Want er is bijna nx leuker dan op een terassie hangen met een pils en mensen kijken. Net tv maar dan groter en in het eggie.

Na 4 dagen eenzijdig voer was het nu tijd om weer eens lekker te schranzen. Nou we weten wel een heeeeeeeeeeeeeeeeel fijn eettentje hoor.
Leker smikkelen en smullen.
sÀvonds nog wat rondlopen en op de valreep op BVN nog even boord op schoot kunnen kijken jajajaja.

De volgende dag met de bus Hua Hin weer verlaten (wat niet echt een straf is hoor want zo leuk is het er nou ook weer niet hoor). Met de vliegtuigbus naar het grote vliegveld.
Reisje van een uur of drie en half dus ook weer niks te mekkeren he.

In Bang saphan wilde Mar het raam even open (of dicht) doen. Niet zo heel erg moeilijk lijkt mij!
Maaaaaaar jammer net even het velletje tussen het schuifie gedaan.
Op zich niks ernstig maar na een dag of 3 word het toch wel erg dik en ziet het er raars uit. Nou op het vliegveld aangekomen maar even opzoek naar een dokter ofzo.
Nou die zit er wel hoor!
en ja tis geènfecteerd en moet even schoongemaakt worden en dus opengesneden.
Das minder voor Mar maar de desbetreffende zuster vondt het prima.
Aaaaaach en ook nog antibiotica en antie zwel pillen en de komende 5 dagen elke dag naar een dokter om het schoon te laten maken!!!!!!!!!!
Nou das lekker dan he.
Maargoed het is verdoofd dus no problem.
na dit snijmoment weer in de taxi en opweg naar het andere vliegveld waar ons hotel zit voor een nacht.

Prachtig hotel met zalige bedden. We zijn wel niet doorgereisd maar wel lekker zo hoor.
Als pleister op de toepassenlijke wonden lekker een biertje genomen (daarna gaat Mar aan de antibiotica en is dus alcohol vrij), met een erug lekker Satteetje hmmmmmmmmmmm. Smaakte zalig, kost wat maar dan heb je ook wat he.

Verder kan ik zeggen dat we heerlijk geslapen hebben en ons de volgende morgen te buiten zijn gegaan aan het ontbijtbuffet met alle toeters en bellen.Hierna nog maar even naar het vliegveld om de vinger van Mar te laten schoonmaken. Het vliegveld is per loopbrug te berijken dus das makenlijk he.
Daarna uitchekken en opweg naar Cambodja.

Nou daar zijn we dus nu lekker aangekomen. Siem Reap is er de laatste jaren wel wat groter op geworden (we waren hier 8 jaar geleden al om Ankor Wat te bezoeken).
Na ingecheked te zijn in het guesthouse, waar we een belachenlijke grote kamer hebben met appart een zitgedeelte, de straat op.
Heerlijk rondwalen.
De ene markt na de andere hahahahahaha.
En ja we hebben alleen maar ontbeten hahahahahaha dus word het tijd om weer te eten.
Zalig lekker Khmer food. Anders dan de Thaise keuken, minder heet. Maar zekker top.
Nou het was wer een hele riedel maar t was dan ook van een paar dagen.
Nou fijne dag allemaal en dikke kus.
Hoi

• 17 December 2014 - 16:48

Christine En Herman:

Ach en wee...wat een ellende Mar!!! Maar gelukkig ziet je vinger er niet zo uit als die satéstokjes op de foto!!! Beterschap en hou je ...ik wou bijna zeggen Thai...maar nee gewoon taaitaai! Verder is het fijn te lezen dat jullie op zovele terreinen je goed voelen, eten en drinken!!
    Liefs H&C

• 17 December 2014 - 17:01

Annemie:

Wat een beeldend verslag weer Martijn geweldig.
    Wel heel vervelend voor Mar hoop dat het snel beter gaat .
    Dat wil je niet op je vakantie maar ja het kan nu eenmaal gebeuren.

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Cambodja is alles bij elkaar toch weer een aardig tripje!!!

Geniet van alles en tot het volgende verslag.
    Annemie

• 17 December 2014 - 17:01

Annemie:

Wat een beeldend verslag weer Martijn geweldig.
    Wel heel vervelend voor Mar hoop dat het snel beter gaat .
    Dat wil je niet op je vakantie maar ja het kan nu eenmaal gebeuren.

Geniet van alles en tot het volgende verslag.
    Annemie

• 17 December 2014 - 18:01

Piet En Agnes:

Hallo Marianne en Martijn,
    Weer een hele reis ,jammer van het velletje van Marianne, goed schoonhouden en een beetje rustig aan. Jullie zijn wel lekker aan het eten hoor. Wij straks aan de zuurkool !!!!!! En nu Cambodja maar verkennen , heel veel plezier liefs van ons xxxxx

• 23 December 2014 - 21:40

Rinus:

Herkende je nog het een en ander na 8 jaar van weggeweest al zien marktjes er altijd wel min of meer hetzelfde uit. Ik hoop dat de antibiotica snel zijn werk zal gaan doen want op fijt aan de duim zit niemand te wachten Hier is het tijd voor boerenkool met worst alhoewel de temperaturen nog steeds boven het gemiddelde voor de tijd van het jaar liggen Wij duimen dat het snel beter zal gaan met Mar haar duim en zien nu al uit naar de Cambodjaanse avonturen.groetjes: Rinus.