Nang Rong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Nang Rong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Nang Rong

Door: Tijno

13 December 2017 | Thailand, Bangkok

Zooooo daar zijn we weer. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het vandaag weer lekker warm, maar das voor jullie niet zo belangrijk.

Maar goed zoals ik al zei daar zijn we weer. We hebben Pak Chong verlaten met de trein. Jawel gewoon in 1 keer goed gegaan hahahhahaha. Nou is dat niet zo moeilijk want het dorp heeft maar 1 station dus das makenlijk.
Voor de zekerheid ook nog maar een "reisplan" bij gevraagd zodat je ongeveer weet waneer je eruit moet.
Das makenlijk he zo n reisplan, vooral als het in het Thais is hahahahaha.
Mar heeft zich de taal al goed machtig gemaakt dus die houd de stationnetjes bij.
We reizen per 2e klas en ik moet zeggen das goed joh.
Na zo n 3en half uur treinen was daar dan Buriram.
Nu met de tuk tuk naar het busstation om verder te gaan naar Nang Rong.
Nou vragen maar he. Tsja, er word hier weinig Engels gesproke en dat van Mar en de Thaise taal dat was natuurlijk maar een grapje he.
Maar goed met handen en voeten hebben we een mini bussie geregeld en gaan we weer op weg.

Nang Rong ligt zo n 50km verder dus we waren er zo. Nu weer een taxi om naar het hotel te gaan.
Nou hehe daar zijn we dan. Een mooi hotelletje. Ook hier weinig Engels dus er word even gebeld en ik kreeg een Engels sprekend iemand aan de lijn die mij kon vertellen dat we idd een kamer hadden geboekt voor 3 nachten.
In de kamer aangekomen troffen wij een lekker hard bed aan met de nadruk op hard hahahaha lekker Thais.
Het hotel is splinternieuw want je ruikt de verf nog een beetje en het plasrick zit nog op de stopcontacten.
Nou even wat opfrissen en naar buiten dan maar he.

Beneden aangekomen jawel daar was de Engels sprekende man. Die vroeg ons of we de tempels wilde bezoeken. Ja daar komen we voor om naar het Phnom Rung historical park te gaan.
Dit moet met de auto want das te ver weg. Er kon natuurlijk voor vervoer gezorgd worden dus dat regelde we gelijk.
Nou had de mijnheer van het hotel toch wel sterk het vermoeden dat 3 nachten eigenlijk wel iewat te veel was want buiten de tempels is er hier bar weinig te doen. Als we wilden konden we het bezoek beperken tot 2 nachten en hoefden dus de 3e niet te betalen, maar joh laat het me morgen maar wetrn.

Wij op pad om ergens een pils te drinken. Nou dat valt niet mee hoor. Tuurlijk in de 7/11 (de 24uurs supermarkt in Thailand die je overal tegenkomt en waar ik groot fan ban ben) maar wij willen een soort van terassie ofzo ja toch.
Nou zoek en gij zult vinden. Ook hier weer met handen en voeten duidelijk gemaakt dat we BIERRRRRRR wilde hahahaha. Lekker man.
s Avonds nog wat eten en dan vroeg naar bed want om 9uur staat de taxi te wachten.

Ondanks het bed als een plank zalig geslapen en lekker uitgerust op pad.
We hebben een prachtige pickup met chaufeur die de Engelse taal niet machtig is dus een goed gesprek zit er niet in.
Maar goed we zijn hier niet om te lulle maar te kijke.
Phnom Rung is een oud Khmer tempels om om x wat gebouwd is tussen 1000 en 1300 na Chr.
Het stamt uit de Ankor tijd en het lijkt dan ook veel op het doir ons al eerder bezochte Ankor watt. Prachtig moet ik zeggen. Het is gebouwd op een oude vulkaan, maar das niet erg he. Daar merk je trouwens ook niks van.
Het park bestaat yit twee delen, en wel eerst Prasat Phanom Rung wat van oorsprong van de Hidoes was en wel een vereeringsplek van Vishnu.
Vervolgens naar Prasat Mueang Tam . Erg mooi allemaal.
Maar tis veeeeeeeeeeel kleiner dan Ankor Wat en met een paar uur ben je klaar. Zo nou idd morgen weer verder op reis want er is niwt veel meer te beleven hier hahahaha had de man van het hotel helemaal gelijk.

Dussssssss Nang Rong gaan we morgen weer verlaten. Eerst met de mini bus naar Buriram en dan de bus naar Khong Kean. En daar horen jullie later dan wel weer meer over he.
Doet zaagmans allemaal de groetjes en dankzij de tip top info van Rinus weten jullie allemaal precies waar we uithangen.
Dikke kus en tot later hoi hoi

• 14 December 2017 - 09:30

Jeanne:

Hi luitjes, het gaat wel weer in Een snel tempo zeg, maar ik heb door dat het weer een top vakantie aan het worden is,
    Hou je een beetje rekening maar Marian?????
    Gr

• 14 December 2017 - 23:39

Rinus Van Den Berg:

Jammer dat je in Buri Ram het Khao Trading park hebt overgeslagen , want dan heb je mooi de grote Boeddha gemist of anders bekeken hij heeft jullie gemist, maar gedane zaken nemen geen keer.Gelukkig hebben jullie wel in Khon Kaen de kmer tempel bezocht ,
    maar reppen niet over de Prasat Hin Muang Tam, maar jullie waren daar al snel uitgekeken.Nu bevinden jullie zich in Khon Kaen en voor de spoorzoekers onder ons op 16.26NB en 102.50 OL alwaar de Wat Nong Wang en de Wat Thung Setthi al verlangend naar jullie bezoek uitkijken om vervolgens na een wandeling rond het meer van een mooie zonsondergang te genieten. Mocht je interesse uitgaan naar muurschilderingen dan is Wat Chai Si niet te versmaden en ook Phra Mahathat Kaen Nakhon zou een bezoekje zeer op prijs stellen.Gelukkig kan ik melden dat de overvloedige sneeuwval tot het verleden behoort en de treinen weer gewoon rijden.Boaz is vandaag weer naar Mallorca vertrokken en gaan wij ons nu het hoofd breken waar we de kerstboom moeten gaan zetten. Ook in Rotterdam dus never a dull moment.Wij zijn weer als vanouds benieuwd welke bezienswaardigheden zich in een bezoekje mogen verheugen en waarheen de reis verder voert. Groetjes