Lampang - Reisverslag uit Lampang, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Lampang - Reisverslag uit Lampang, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Lampang

28 December 2017 | Thailand, Lampang

Zoo en ja hoor. Jullie zijn nu vast alkemaal een beetje bijgekomen van de kerstdagen dus hup daar ben ik dan weer even he op de valreep in dit jaar.

We hebben Phitsanulok verlaten per wederom riante bus. Prima busrit. Prachtige uitzichten onderweg. Na zo n 4 uur bussen aangekomen in Lampang. Nu met de locale taxi naar het hotel.

Hahahaha ja we hebben een guesthius direct aan de nightmarket dus das gezellig. Thevens bevind tegenover ons de Wat Chiang Rai dus tis feest.

Nou idd feest dat kan je wel zeggen. Ivm nieuwjaar de hele stad versierd met lampies en allerlij gliterzooi. Kortom gezellie.

Aangezien we vrij laat aangekomen zijn deze dag niet veel meer gedaan dus lekker na het eten over de nightmarket zwalken en dan lekker slapen en morgen nieuwe avonturen.

Heerlijk geslapen. Lekker waker worden ook van het gekleter van de regen. Jawel de weergoden laten ons iewat in de steek. Nou hadden we het al gezien op het internet, dus was het verassingselement een beetje weg zeg maar.

Maar goed toch maar naar buiten. Eerst nog even een kaartje op de post doen voor een heeeeeel speciaal iemand. En dan hup op pad. Eerst richting de wat Sri Rang Muang. Een prachtige tempel. Gebouwd zo n 100 jaar geleden. Het is een Birmaanse tempel want er zijn in die periode best wat mensen aan de wandel en in Thailand terecht gekomen en die willen ook hun eigen gebedshuisie he.

Maar foed een prachtige tempel dat moet gezecht worden.

Ja en jammer daar komt dat water weer uit de lucht zetten dus dan maar wat te eten kopen bij de buurt super en naar het hotel om te schuilen. Lekker een snicker gekocht. Lekker ja maar het ding trok wel mn kroon met pin en al uit me kaak dussssss niu naar de tandarts dan maar. Die heeft het druk dus pas om 18 uur een gaatje.

Natuurlijk gaan we niet bij de pakke neer zitten dus als het droog is weer op pad.

Nu richting Kad Kong Ta. Das een heel leuk pitoresk straatje. In de straat staan nog allerlij outhentieke huizen. De meeste zijn zo n 100 jaar oud en ook weer doir buitenlanders gebouwd en wel de Chinezen. Jaja allerlij imigranten hier. Leuk dat de huizen nog zo mooi intact zijn. Natuurlijk kan je ook hier je geld kwijt aan allerlij soevenirs. Kortom een puike steeg zeg maar hahahaha.

We vervolgden onze wandelroute naar de wat Goa Wan Igaran. Ook hier weer een schiterende wat.

En dan moet er weer terug richting dorp gegaan worden want ik moet naar de tandendokter. Is een hele heisa want je moet allerlij vragrn invullen en je bloedruk word opgemeten. Nou de eerste keer te hoog, maar na 10 minuten prima. De tandarts heeft mn kiesje er weer prachtig ingelijmd en dus kan ik weer smilen hahabaha. Ja en heelaas door de regen vandaag geen festifitijten dus lekker vroeg te bed.

Ja en dan de volgende morgen weer regen. Das kut. Kan er wel wat anders van maken maar tis nou eenmaal zo. Maar gelukig wirdt het dan toch weer even droog en gaan we op pad.

Eerst naar het treinstation voir de volgende besteming morgen. Nee kan vandaag geen kaartje kopen kan gwewoon op de dag van vertrek. We moeten om 9 uur op het station zijn dan komt het allemaal goed. Ome en nu?

Nou eerst terug naar het centrum en een bakkie kiffie dan maar. Vervolgens de paden op de lanen in. We gaan vandaag een wandelroute doen.

We hebben verschillende tempels op het oog en die hebben we wonder boven wonder allemaal gebezocht. Waar onder de wat wat Pang Sanook, met de enorme ligende Budha, de wat Praturh Honepeung en de wat phrakae Wallantao. Allemaal lekker te voet bezocht. De wandeling zal zo n kleine 8 km zijn dus lekker bezig. Onderweg een heerlijke crispy noodle soep met varkensvlees genutigd. Nou zal je denken zijn er in Lampang alleen maar tempels?? Is er niks anders te doen?? Jawel!!!! Lampang staat bekend als de enige stad in Thailand waar je nog met paard en wagen een ritje kan maken. Nou wil Marianne dat al heeeeeeel lang dus oke wat let ons. Niemand kent ons dus hup in die kar jahahahaha. Pret voor 10. Kortom Lampang vanuit alle hoeken gezien. Vervolgens richting hotel want pfffff best wel vermoeiend.

s Avonds nog de wat Chiang Rai bezocht die net als zn broer of zus de witte tempel in jawel Chiang Rai, glitterd en blinkt. Ook deze tempel is wit zoals daar. Een mooie afsluiter van geweldig Lampang.

Jammer van de regen want dan hadden we nog meer kunnen zien maar we kunnen nou eenmaal niet alles hebben.

De volgende dag (das vandaag) met de trein naar Chiang Mai. Hier blijven we maar 1 nachtje want morgen vliegen we naar Laos en wel naar Luang Prabang.

Maar das morgen he dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.

Nou mensen julkie hebben weer genoeg gelezen dus rust maar lekker uut. Een fijne dag en tot de volgende keer.

Dikke kus.

• 30 December 2017 - 12:33

Rinus:

Lampang op 18.13 NB en 99.23 OL aan de Wang rivier, gekend om haar vele historische tempels en oude teakhouten huizen en een soort van paardentram en ja hoor het wordt allemaal door jouw bevestigd en jullie laten je niet weerhouden door een beetje regen zodat Wat Phra That Lapang Luang en Wat Phra Kaeo Don Tao en misschien wel de Wat Chedi Sao Lang allemaal bezocht zouden kunnen zijn al dan niet gebruikmakend met samlor, maar het elefant conservation center heeft het zonder jullie moeten doen want je moest nog naar het postkantoor om een VIP te verrassen met een fraaie kaart en nu zijn onze vermoedens toch wel tot het uiterste gespannen . Maar ook hier hebben wij onze handen vol met het olympisch kwalificatie toernooi en de jaarlijkse oliebollen test en dan heb je voor je het weet alweer de oudejaarsconference en dat zijn dan weer problemen waar jullie geen weet van hebben, alhoewel het ook hier voortdurend regent. Ik wacht nu je avonturen in Laos rustig af en het doet mij goed dat je naar Luang Prabang gaat, want aan mijn reis naar Laos en Cambodja bewaar ik nog steeds goede herinneringen en gelukkig hebben we de foto's nog maar in die tussentijd zal er wel veel veranderd zijn maar andere zaken gelukkig niet. Als nauw verbonden met Rotterdam is het wellicht leuk te vernemen dat bakkerij Klootwijk dit jaar eerste is geworden in de fameuze AD oliebollentest. Nu reeds een spetterende jaarwisseling toegewenst ter land, ter zee of in de lucht en we schrijven elkaar volgend jaar wel weer met geheel nieuwe reisverslagen. HAPPY NEW YEAR !!!