Milaan 1 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Milaan 1 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Milaan 1

Door: Tijno

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2019 | Spanje, Palma de Mallorca

Een buitengewoon goedenmorgen vanuit een iewat fris Milaan. Fris of koud? De 1 zegt het is 1 graad, de ander zegt -4. Geen idee wat het is maar voor mij is het koud.

De eerste dag ( gister ) goed begonnen. Na een kort nachtje weer vroeg op. De wekker ging om 7 uur. Zoooooo das vroeg tering. Maargoed we gaan op pad vandaag. Antonio ( de man van Wella, en das de nicht van Caterina) is bevorded tot brigadier bij de Garebinerie ( de Italiaanse Maresoesee) en moet zn eed afleggen. Wij zijn als buitenlandse gasten natuuuuuuurlijk van harte welkom.
Er zijn er een stuk of 60 die dit moetten doen dus datduurd even. Hierna koffie en op pad.

Eerst kijken bij de wereld beroemde poort van de vrede. Er zijn er 5 in Milaan van deze poorten, maar deze is wel het mooist van allemaal hoor.
Als je bij de poort bent loop je door het park( Sforzisco park) loop je zo naar het kaseel Sforzisco. Makenlijk mwt dezelfde naam hahahahaha. Allemaal leuk om te zien.
Aan de voorkant is er een fontijn. Ja nou zo wat zou je zeggen. Nou het water in de vijver is hier en daar bevroren dussssss tis koud.

Na dit culturele hoogstandje de stad in.
Milaan is de mode stad van de wereld dus overal jawel kleding winkels. Man man man. Wat een poespas om een stukkie stof hahahaha. Wel mooi is natuurlijk s werelds eerste winkelcentrum la galaria. Prachtig echt waar. Alle dure merken hebben er een winkel. Als je dan aan de zijkant naar boven gaat kom je bij een terras van Aperol. Echt waar een schiterend teras. Uitzicht op de Duomo( de katedraal waar we later natuuuuuuuuurlijk nasrtoe gaan). Nee echt schitterend. Maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Jeeeeeee hahahahaha. 3 sappies(Aperol orange) en 3 club sandwichs kosten net zo duur als een goed diner voor 4. En dan is het een diner met voor hoofd na hahahahaha. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Na deze gewldige lunch weer verder op pad. Wella moest ons heelaas verlaten( ze is eigenlijk een soort van ziek hahahaha). Nu dus lekker samen verder op pad. Of ik even een winkelcentrum wilde zien van binnen??? Ah net als de Corte Ingles? Ja maar dan duur. Nou prima, dus op naar Rinascente. Tering. Ik weet niet meer hoeveel verdiepingen maar ik geloof een stuk of 6. Allemaal met alle dure merken. Noem ze maar op, echt allemaal. Vol met Koreanen en Japanners en die kopen zig het ongans aan die dure onzin. Onzin sorry dat vind ik dan. Als ze een t shirt nemen en ze kakke er op en zetten hun naam erin dan verkopen ze het ook.
Wel leuk om een keer gezien te hebben dat wel, maar met de mode heb ik niet veel.

Na deze cultuurshok lekker aan de wandel en na veel omzwervingen aangekomen bij de ijssalon waar Emanual( Maney) werkt, en das 1 van de 3 broers van Caterina. Leuk om kennis te maken en nog leuker een heerlijke ijsco gegeten. Jawel ook hier af en toe wat happen hahahaha.

Vervolgens met de bus terug nasr de stad om met de tram richtin het huis van Wella en Antonio te gaan. Daar s avonds lekker gegetrn en dan dan was deze eerste dag in Milaan ten einde. Ik moet zeggen ik vond het een prima begin van de vakantie.
Voornu een fijne Woensdag verder en tot de volgende keer.
Hoi hoi

  • 23 Januari 2019 - 05:55

    Jeanne:

    Mooi zoals je het beschrijft, ik was er ook eens maar door jouw ogen ziet het er ietwat anders uit! Leuk verhaal fijne vakantie verder gr

  • 23 Januari 2019 - 06:45

    Marianne:

    Hallo Martijn en Caterina, wat heb je weer een mooi verslag geschreven, echt op jou manier. Ik was er weer helenmaal bij. Voor vandaag weer een fijne dag voor jullie saampjes. Met veel kijkplezier.

  • 24 Januari 2019 - 08:07

    Rinus:

    Zo weet je niks, zo heb je een heel verslag en dan rijzen toch de vragen , wie is Caterina, vermoedelijk je nieuwe vriendin, zou zo maar kunnen, maar ik tast toch in het duister al weet ik dan weer wel dat ze nog drie broers heeft en dat een ijsje eten bij min 4 hartverwarmend kan zijn .En dan zijn we ook opeens geconfronteerd met Antonio en Wella. maar goed Milaan, en daar valt veel te zien en nog veel meer te kopen als de buidel goed gevuld is .Ik ben verheugd weer iets van je te vernemen en dan kan ik je tevens een gelukkig nieuwjaar toewensen en zo te zien is het jaar al goed voor je begonnen.. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal zal volgen, dus houdt mij op de hoogte. een mooie voortzetting van je vakantie toegewenst en maak er zoals van je gewend is een mooi verslag van. Tot slot ,groeten aan Caterina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Milaan

Op zoek naar??????

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2019

Milaan 6

01 Februari 2019

Milaan 5

29 Januari 2019

Milaan 4

27 Januari 2019

Milaan 3

24 Januari 2019

Milaan 2

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 38251

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: