Chiang Rai - Reisverslag uit L'Albir, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit L'Albir, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Door: ik zelf

22 Januari 2014 | Spanje, L'Albir

Zo daar zijn we dan weer een keer he. Ach ach ach wat een mooie dag. Eigenlijk aachen en dagen maar goed.
De afgelopen dagen hebben we Chiang Rai "onveilig" gemaakt.
En ik moet zeggen het was top hier.

De eerste dag ( Zaterdag) hebben we aardig lopen dwalen hoor. Maar goed aldoende leert men en nu kennen we de weg prima. Dus tijd om weer verder te gaan hahahaha.

We hebben de omgeving lekker ontdekt, eerst per fiets.
Das toch het leukste he lekker rond pedelen en maar zien waar je uitkomt. En das nooit waar de planning heen gaat maar tis vakantie joh en alles is leuk toch?

Na de eerste fietsdag kwam een excussiedag aan want op de fiets kom je niet overal he.
Eerst naar de witte tempel, oke idereen moet die zien. Maar waarom uitgerekent waneer ik er ook ben??? Mensen wat een drukte en ach zo heeeel bijzonder is het ook niet .
Wel leuk dat je eerst door de "hel" moet en dan in de hemel komt de tempel zech maar.
Vervolgens nog een Hilltribe dorp bezocht met verschillende stammen waaronder ook de Karen of zoals wij ze noemen Longnecks. Blijft toch heel appart om te zien hoe de vrouwen hun nek "oprekken" dmv ringen die eigenlijk hun sleutelbeen naar beneden drukt.
Ook stond er een blik op de alom bekende gouden driehoek gepland.
Tsja in Holland hebben we Vaals. Niet echt super allemaal hoor. Ben ook niet zo van de nu links kijken en dan rechts zeker alles missen!!!! Maargoed lekker van de straat joh.
Vandaag daarintegen was weer Top met een met recht grote T. Lekker weer een fiefsje gehuurd en er lekker zelf op uit.
Eerst een bakkie pleur in het dorp kopen want de koffie is top hier.
Dan naar de bwnk om cente te scoren. Is ook altijd wat. Lekker een meiske wat alles nog moet leren dus om de twee seconden solly solly. Geeft niks joh ik heb de tijd.
Vervolgens ol de pedalen en dan lekker zweven door de achterlanden van Chiang Rai. Tegek!!!!! Prachtig mooi.
En ook hier een golfbaan en zoals overal liggen die tegek. Alleen hier ligt er dan ook nog een of andere militaire basis tussen.
Waar wil je heen??? Nou eeeh daaro. Ligt toch een uitkijkpunt???
Ja hoor komt u maar door de poort en dan onder zeg maar een militaire escort gaan we verder hahahaha een heerlijk land hier echt. Iedereen is aardig gewoon omdat ze zo zijn en niet om een centje ofzo heerlijk.

Na het grandioze uitzicht weer op de pedalen en hup over de brug en dan weer zwerven. Lekker naar een paar "grotjes" gekeken met natuurlijk aBudha beelden met als klap op de vuurpijl de Budha cave!!!! Jajaja die moet je toch gezien hebben hoor hahahaha. Nee maar tis wel tof hoor zeker omdat we lekker zo met zn twee op pad zijn en niet met een heel bussie.

Nou en dan komt er ergens een of ander iets met stoelen enzo en jawel daar verkopen ze BIERRRRR nou lekker hoor.
Daarna nog een tempel bezoekken en dan door de spits op naar huis.
En daar zij we nu n wderom aan een biertje.
Dan vanavond nog een keer heeeeeeeeeeerlijk eten ergens en dan de tas pakken want morgen gaan we weer een stukkie verder en wel naar Thaton of Tha Ton daar zijn de meningen over verdeeld.
Nou mensen helaas om 18uur het volkslied gemist en das jammer want het blijft te gek om te zien dat iedereen dan in een klap stil staat. Moette we in Europ ook maar in gaan voeren.

Mensen een fijne dag en een dikke kus uit heerlijk Thailand

• 22 Januari 2014 - 12:37

Annemie:

Hallo Marianne en Martijn

Weer een leuk verslag van jullie activiteiten.
    Al weer veel gedaan en gezien in een vrij korte tijd goed hoor!!!
    Wel af en toe even relaxen hè en bijkomen van alle indrukken.

Geniet van al het moois!!!!

Groet annemie

• 22 Januari 2014 - 12:38

Linda Roos:

He Tijn, het gaat helemaal goed lees ik.
    Begrijp dat de witte tempel bordevol toeristen was, dat is altijd jammer.
    Volgens mij viel het bij ons wel mee, ik heb foto's zonder toeristen, ik weet wel dat je binnen geen foto's mocht maken .. grrr ..vreselijk vind ik dat ! maar verder wel lekker appart toch ?!
    Geniet van je vakantie !!
    Groetjes Lin

• 22 Januari 2014 - 16:53

Rinus:

Wat een prachtig reisverslag, daar zou een mens jaloers van worden en dat kan nooit jouw achterliggende bedoeling zijn, dus met volle teugen ervan genoten en dan is dubbele vreugd driedubbele vreugd of iets in die geest. Vooral doorgaan met die mooie verslagen!
    Het is altijd leuk om in den vreemde rond te fietsen, want dan kom je relatief ver en zie je een hoop en fietsen is goed om de extra calorieën te verbranden, want in een land waar het eten goed is en het bier niet te versmaden moet men op de pondjes passen.
    Het zal je verbazen, maar hier is het nog steeds boven nul graden en nog steeds zijn de rajonhoofden niet bij elkaar gekomen, dus ik vrees het ergste, maar voor de gas rekening is het wel gunstig.
    Ik wens je een fijne voortzetting van je reis en doe uiteraard de groeten aan Marianne en zien nu al uit naar de eerstvolgende reisbeschrijving.
    Groeten: Rinus.

• 22 Januari 2014 - 17:55

Piet En Agnes:

Hallo Marian en Martijn,
    Heel leuk om jullie verslagen te lezen, zo zijn we er ook een beetje bij. Lekker hoor fietsen dat moet je toch niet verleren dus bijhouden!!!!!!!En zo kunnen jullie je steeds laten verrassen door alles wat op je pad komt, daar geloven wij toch in!!!!Hier in Albir niets schokkends . ik ben gisteren naar de lady,s day geweest en heb het volgehouden tot de lunch die had ik niet geboekt gelukkig!!!!! Nog een middag LADY voerde iets te ver. Dus Piet gebeld en lekker over de boulevard gelopen naar Altea en daar een vino tinto met tapas het leukste part van de dag. Gegraai in kledingrekken , nagelversiersels en rimpelvullers zijn toch niet aan mij besteed, ik heb een jongere man (13 dagen) en een jonge verloofde dus wat moet ik nog mooier worden, hopelijk ben ik geliefd door mijn innerlijk, uiterlijk is er niets meer te redden, het verval is reeds begonnen, en jullie gaan naar oudheden kijken dus!!!!!!!!!!!!!!
    Piet ligt nu te ronken op de bank, we zijn net terug van jeu de boule. Piet tegen Miep, dus zijn teleurstelling ligt hij nu weg te dromen God weet waarover, ik gun hem zomaar een overwinningsdroom tegen wie dan ook.
    Genieten jullie maar van het vervolg van de reis , nog bedankt voor de app jes !!!!!!!!
    dikke kus van ons xxxxxxxxxxx

• 22 Januari 2014 - 20:48

Jan En Trudy:

Beste buurtjes, leuk he dat reizen in den vreemde, wij genieten ook zo. Wij hebben gisteren een ballonvaart gemaakt over de woestijn met kamelen en gazelles die ons probeerden bij te houden onder ons alleen wij zaten op 1400 meter hoogte, geweldige ervaring tijdens de zonsopgang. Vandaag op de hoogste toren van de wereld gestaan 852 meter maar wij mochten slechts tot 424 meter op de 124e verdiepng, een super uitzicht we hadden een geweldig heldere dag getroffen. Gelukkig via internet kaartjes gescored 3 weken geleden al, is iedere dag ver van tevoren al uitverkocht had ik al gehoord. Biertje en wijntje is hier gelukkig ook geen probleem. Geniet ze en voorzichtig verder. H. Groetjes van ons.

• 23 Januari 2014 - 07:40

Evert:

Hoera ,ik kan nu meegenieten van jullie avonturen,het begin is al enerverend,ga zelf a 's zondag weg dan gaan we watsupjes proberen. Veel plezier

• 23 Januari 2014 - 17:50

Els:

Had al eerder gereageerd,duidelijk iets fout gedaan.Elke morgen kijk ik of er al weer een nieuw verslagje is.Reuze spannend allemaal.Wat zullen jullie genieten!De E reader blijft zeker in de rugzak,daar heb je echt geen tijd voor,Marianne.Heeeel veel fun!!! Ik blijf het volgen.

• 25 Januari 2014 - 03:16

Boaz: