Bang Krut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Bang Krut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Bang Krut

Door: Tijno

09 December 2014 | Thailand, Bangkok

En ja hoor weer een verslag vanuit het verre Oosten.
Eursel zou zeggen tis hier fantastiesch.

Maargoed we zijn vertrokken uit Hua Hin. We gaan per trein verder naar Bang Krut wat een klein anderhakf uur reizen is.
Oke de trein had een half uurtje vertraging maar ach wie maalt daarom en wat is tijd he?.

Prima stoeltje en hup net opweg en ja hoor daar kwam net als in het vliegtuig de ``stewardes`` met een blaadje met eten.
Vandaag lekker gegratineerde mosselen en een bakkie makreel met chilie saus en een bakkie rijst.
Heeerlijk wat een smullerij.
Omdat we de expre trein hebben niet veel stops dus de vaart zit er lekker in.
Vlak voor we Pratchap Kirikan naderen een hoop rook!!Tsja en dan staat de tjoektjoek stil.

Wat nu??????. Na veel heen en weer gepraat van het personeel met een slakke gangetje verder naar Pratchap Kirikan.
Daar was nog een half uur geen idee wat ze met de volle trein moesten doen. Uit eindelijk allemaal eruit en overstappen op de nieuwe trein.
Mooi maar die is er helemaal niet.
Nee over zo`n 40 minuten komt er een bus. oke.
We moetten nog maar zo`n 35 minuten verder dusssss.

Tsja een bus komt natuurlijk niet he. Maar wel de stoptrein. Ook goed joh, die doet er dan wel een poos langer over maar we gaan dan perslot wel verder he. En wat is tijd.
Nou wat nog maar een minuut of 35 zou duren duurde nu nog zo `n 2 uur.
Kwam ook omdat we een soort van aanrijding hadden met een koe!

Hahahahahaha maar nu zijn we dan toch wel lekker op het volgende plekkie.
Tsja en wat is er nou heerlijker dan een strand van een kilometer of 3 waar niemand is?????. Nou geen idee maar tis wel erug lekker zo hoor.
We kunnen hier dan ook naar hartelust luieren over het strand flaneren lezen beetje slapen, kortom net vakantie zo.

Maaaaaaaaar tis natuurlijk niet allemaal nixen he, er moet ook nog wat gebewogen worden.
Nou bij de receptie een ijzeren ros (een fiets dus maar dat weten julie wel he?) gepakt en huo lekker op de pedalen.
Is toch het mooiste wat er is he, in het zonnetje lekker een beetje rond trappen.
Op weg naar de Thongchai Tempel die dan weer gelegen is op de jawel Thongchai Mountain ( nou heuvel hoor).
Leuke tempel met een tegek uitzicht over zee en ons prive strand.
Toen lekker weer naar beneden en tsja tis warm en na een bakkie tempelkoffie krijgt een mens dorst dus langs de weg was een tentje waar ze wat te drinken verkochten dus nou een watermeloen smooti dan maar. Hmmmmmmmmm lekker hoor.
De man van het vrouwtje was een Hollander en hup die moest ook maar even langs komen om te babbelen. Kortom was weer een gezellige boel hahahahaha.

Nu weer op de pedalen en nog maar een stukkie verder gaan.
Eigenlijk terug en dan nog wat verder terug/door want daar was nog een guitig klein pitoresk tempeltje en ja nu we er toch zijn he. Dus ook de Khiriwong tempel hebben wij met een bezoekje vereerd.

Nu was het wel genoeg dus maakte we het rondje maar dicht en dus op naar huis.
En wat is er dan lekkerder na een inspannde fietstocht????? Ja dat ook maar dat hahahahaha. Nee lekker even wat zwemmen in het zwembad. Goed voor de spieren he.
Vervolgens nog een jawel overheerlijke Chang bier ertegen aan en het feest is compleet.

Nou voor de rest kan ik nix melden buiten dan dat het eten vandaag weer heerlijk was en ik me alweer lekker op het ontbijt van morgen ga verlangen met hopenlijk weer Nasie of Phad Thai.
Mensen maak er een mooie dag van (hebben wij al gedaan) en tot de volgende keer he dikke kussssssssssss
Hoi

• 09 December 2014 - 16:06

Marjo En Mathieu Wolthuis:

Hola Martijn en Marianne, Zoals we gelezen hebben, hoeven jullie je geen minuut te vervelen.
    Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben.
    Hier is het al een dag of 5 stráááálend weer, de wind is soms een beetje fris maar de zon is heerlijk warm.
    Zaterdag gewandeld met 31 mensen van Altea naar La Nucía, ook weer gezellig.
    Zondag met Marleen, Evelien en Wim naar Jijona geweest, naar de kerstmarkt, nou, daar was het dus écht koud. Later zijn we afgezakt naar El Campello en hebben daar op de boulevard een hapje gegeten.
    Komende zaterdag doen we een informatieve wandeling door La Nucía en gaan we na afloop eten bij Oase.
    Zo zie je ook wij vermaken ons.

Lieve vrienden wij wensen jullie veel reisplezier en zijn jullie reisverslag weer graag komen.

Saludos uit Albir van Marjo en Mathieu.

• 09 December 2014 - 20:42

Piet En Agnes:

Hallo Marianne en Martijn,
    Leuk verslag om te lezen. Met al dat wachten tot je weer verder kon met de trein, bij Piet zou het niet zo makkelijk gaan hoor daar is tijd tijd en wachten taboe!!!!! Maar gelukkig zijn jullie makkelijk wat dat betreft Gisteren het wijntoernooi gehouden 30 deelnemers dus succesvol voor de Jeu de Boules kas. Vandaag naar de tandarts Piet mee want hij moet er tenslotte tegenaan kijken. Het gaat goed komen vrijdag is het klaar als alles goed gaat. Minimaal 30 jaar jonger met mijn nieuwe fietsenrekje , dus Martijn we groeien redelijk naar elkaar toe.!!!!!!!!Intussen maken jullie een hoop mee, en wij de was en de boodschappen dit zijn toch ook hele evenementen niet waar. Morgen ons dekbedje erop , het gaat tijd worden , Piet houd me niet meer warm !!!!!!!!Jullie kunnen lekker transpireren in de warmte, ik alleen nog van de opvliegers!!!! Toch maar niet he Martijn, want dat kunnen ze niet wegkrijgen!!!!!. We horen jullie belevenissen wel weer. Liefs Agnes en Piet xxxxx

• 10 December 2014 - 14:58

Christine En Herman:

Hallo jullie daar in verweggiestan, wat een prachtige foto's! Leuk om jullie gang daar weer te kunnen volgen. Kunnen jullie niks meer vergeten en wij "kouwe kikkertjes" kunnen dan wel weer even wat vergeten: die nare kou hier! Thanks!
    Geniet ervan,maar niet met mate haha!
    Liefs H&C

• 10 December 2014 - 15:12

Linda:

He Tijn en Marianne, met wachtwoord werkt t ook ;-)
    Mooie foto's.
    Doei doei
    groetjes Lin

• 12 December 2014 - 15:05

Els En Boudewijn:

elsavanmeerten@hotmail.com

• 12 December 2014 - 15:09

Els En Boudewijn:

Gelukkig is alles opgelost met het wachtwoord,ik begreep er niets van. Ik denk dat jullie nu wel aan een beetje rust toezijn,na al het openbaar vervoer,het woord vervoer kun je eigenlijk wel weglaten.Rust lekker uit,neem een biertje,dan doen wij een wijntje.
    Gr.Els en Boudewijn

• 15 December 2014 - 20:38

Rinus:

Dat ik nu pas inhaak heeft er mee te maken dat ik aanvankelijk door griep was geveld en aangezien dat maar niet overging de medicijnman geraadpleegd en die constateerde een bronchitis dus wederom bed houden en een antibiotica kuur maar vanaf heden ben ik koortsvrij en kan ik weer volop van je verslagen genieten dus ik haak in bij Hua-Hin wat ik mij heb laten vertellen het Benidorm van Thailand zou zijn en daar is uiteraard niets mis mee temeer daar de avondmarkt levendig is te noemen en wellicht ook nog eens pittoresk en daar is het de toeristen toch om te doem Omdat jullie met de trein kwamen heb je ook dat prachtige stationnetje mogen aanschouwen alhoewel ik mij nauwelijks kan voorstellen dat daar heden ten dage daadwerkelijk nog een trein stopt is dat is wellicht de reden dat het nog bestaat helaas ontbrak een foto van de Wat Huay Mongkol met het grote beeld van Luang Phor Thuad maar het is begrijpelijk dat jullie rustig van start zijn gegaan ik zal voordat ik weer alles kwijt ben dit stukje eerst plaatsen dan kan ik vervolgen met Bang-Krut tot vervolg dan maar

• 15 December 2014 - 20:55

Rinus:

Zo het eerste stukje is zonder problemen verlopen want ik was net goed op dreef toen het scherm zwart werd en dan is alles foetsie, dus de draad oppakken bij Ban Krut waarvan de grootste kwaliteit is dat het ongerept is en wellicht kan je dat bevestigen ook kan je aldaar heerlijk inktvis en garnalen eten is dat kan nooit een staf zijn wat wel duidelijk was dat enig oponthoud met het vervoer tot een prachtig verslag kan leiden en doorgaans versterkt dat de saamhorigheid en dat is natuurlijk nooit weg een ander pluspunt was ongetwijfeld dat er maar drie tempeltjes zijn en dat houdt het in ieder geval overzichtelijk toch de Khao Thong Chai tempel niet vergeten is er overigens in de Golf van Thailand te zwemmen of is dit af te raden ik denk dat ik nu wel zo'n beetje bij ben en dan kan ik nog melden dat wij hier de eerste nachtvorst hebben gehad en het krabben geblazen was en zo zullen wij ons morgen gaan bezig houden met het versieren van de kerstboom want dat zit er ook al ras aan te komen vanaf deze plaats de hartelijke groeten en wij zien je nieuwe verslag met belangstelling tegemoet wederom naar ik hpop verlucht met enkele foto's