Pak chong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Pak chong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Pak chong

Door: Tijno

11 December 2017 | Thailand, Bangkok

Een buitengewoon goedenmorgen allemaal. Daar ben ik weer even. Tis gelukig weer Maandag ennnnnn het sneeuwt heb ik me laten vertellen. Gezellig joh dat witte kleed over het land.

Zoals de goed oplentende lezer al gezien heeft zijn we in Pak Chong.
We hebben Bankok verlaten.
Er was een treinkaartje gekocht en dusssss om 10.05/uur zou de trein komen op het mini stationnetje.
Nou idd de trein kwam. Maar waar was onze wagon??????
Nee u moet hier instappen en op het hoofdstation overstappen en een nieuw kaartje kopen!?!?!? Nee joh ik heb een kaartje tot Pak Chong. Oh nou kijk maar, maar wel nu hier instappen en daar overstappen.
Oke dan doen we dat. Op Bangkok CS uitgestapt en maar even vragen.
De vriendelijkheid van de mensen is er nof steeds in overvloed. De ene neemt ons mee naar een loketje, daar gaat de dame even op onderzoek uit. En jawel we moeten een nieuw kaartje kopen. De trein is al weg hahahaha. We hadden om 10.05 op Bankok CS moetten zijn. Oepssss foutje hahahahaa. Maar voor 32/bath een nieuw kaartje en nu om 11.40/uur de trein genomen. Oke dan maar 2 uur later in Pak Chong..
De trein reis liep als een trein om het zo maar te zeggen.
Het hotelletje licht op zo n 500meter van het station dus lopen dan maar.
Ook hier weer overal: waar moet u heen? Ik wijs de weg wel.

Het hotelletje is totaal uitverkocht en we zijn de enige buitenlanders want er is een groot festival aan de gang in de buurt van het natiinal park.
Ook wordt er al verontschuldigd voor het lawaai vanacht als de Thai dronken thuis komt.
Nou we zien wel.
Pak Chong ligt vlak bij het national park Khao Yai en daar willen we naartoe. Voor de volgende dag een trippie geboekt.
s Avonds nog wat gegeten waar ik niet te veel over zal uitwijden anders word het weer zo n eetfesteinvakantie hahahahahhaha.

Oke de volgende morgen om 7.30 uur opgehaald en opweg.
We zitten met 2 Polen en 2 Franse in de hobbelauto vandaag.
Eerst het bezoekerscentrum bezocht want ja zo heet het dus dan bezoek je het he. Dan opweg.
De tocht voert ons door de jungle over "mooie" paden. Voor Marianne wat lastig maar ik sleur ze er wel doorheen. We zijn op weg naar de wereld beroemde waterval waar Leonardo di Caprio vanaf is gesprongen voor de film the Beach. Nou t zal wel. Geloof ik niet maar goed.
Onderweg toch nog beesten gezien waaronder gibons, makaken hoornvogels(of hoe die ook op goed Nederlands heten), een of ander Viper slang en een water draak (een hagedis die afstamt van Jezus want hij kan over water lopen) en een krokodil. Ja ja mensen we zien wat he oo zo n middagje klunen.
Bij de waterval een lunchie pikken wat bestond uut rijst met groente en tofu wat de gids had meegenomen.

Na de waterval bezocht te hebben op weg met de auto om olifanten te spotten. Zal lasrig worden want tis rete druk in het park.
Maar na enig rond te hebben gereden dan toch de jumbo s gespot.
Ze stonden zout te grazen. Tegek hoor om 5 van die beesten te zien en zo dichtbij. Echt top en dus missie geslaagd.

Hierna terug naar het hotel. Tis druk op de weg dus we dien er even over maar goed. s Avonds nog een happie eten en dan richting lakenstraat want ik ben best moe. Mede door de hele dag onderweg te zijn maar ook omdat ik eigenlijk heel weinig geslapen had. Waarom mag Joost weten, maar die is er even niet dus kan ik het niet navragen voor jullie.

De volgende dag een soort van relax dag. Heerlijk uitgeslapen en dan beneden een geroosterde bam eten en een banaantje.
Er is niet veel te doen hier dus maar wat rondgestruind op de markt en twee tempeltjes bezocht. Ik geef toe het waren niet de mooiste maae ook die verdienen een bezoekje.
Tsja en dan zit deze dag er ook alweer bijna op. Vanavond nog eten en de tas pakken want morgen gaan we met de trein naar Buri ram en dan met de bus waarschijnlijk naar Nang Rong.

Nou veel plezier allemaal met de kou, fijne Maandag en tot de volgende keer hoi hoi

• 11 December 2017 - 18:26

Jackie:

Al heel wat ondernomen in korte tijd! Indrukwekkend om die olifanten in het “echt” te zien! Alles hier z’n gangetje hoor.
    Geniet xxx

• 11 December 2017 - 23:38

Rinus:

Best wel een frequente verbinding naar Pak Chang, dat gaat daar sneller dan op Utrecht centraal want door de overvloedige sneeuwval waren wissels ingesneeuwd en reden er nauwelijks treinen en ook op de weg scoorden we 1000 km. file en heeft Rijkswaterstaat meer dan 10000ton zout over ons goede vaderland gestrooid.Ik vroeg mij al af wat je uitgerekend in Pak Chang te zoeken had, maar op safari gaan is altijd interessant en levert ook nu weer mooie plaatjes op alhoewel we die schoenen foto wel erg leuk vonden maar niet direct in verband konden brengen met de tocht dus zal het wel bij een tempeltje geweest zijn en dat zal dan wel niet de T hoe Phithak Pannaram geweest zijn want dat is 1250 treden klimmen om van het uitzicht te kunnen genieten en ook de Wat Pa Poo Hai Long hebben jullie links laten liggen terwijl die best leuk is,maar in ieder geval is wel het pittoresque marktje bezocht.Vervolgens gaat de reis weer verder en die plaatsjes moet ik straks dan maar even opzoeken.Je ging niet al te veel vertellen over het eten dus kan ik je melden dat er een nieuw drie sterren restaurant bij het Zeeuwse Kruiningen is en voor Kerst 2018 is er nog te reserveren.Verder is de Nederlandse duivensport uitgeroepen tot immaterieel erfgoed en in deze wetenschap zal het toch niet moeilijk zijn de slaap te vatten.Wij wensen je een mooie voortzetting van de reis en zien wederom met belangstelling jullie verdere avonturen tegemoet.

• 12 December 2017 - 23:25

Rinus Van Den Berg:

Ik wil je toch even laten weten dat ik Brui Ram heb gevonden op 410 km. ten NO van Bangkok om precies te zijn op 14.59 NB en 103.06 OL en dan mag je het koning Raam monument niet missen. Waar ze zelf erg trots op zijn is het Wat Khao Angkham tempelcomplex maar pin mij daarop niet vast want ik heb het ook maar van horen zeggen en zoals bekend is er een hoop bepnieuw in omloop dus is waakzaamheid geboden.Aan de oever van de rivier de Mun staat nog een groot Boeddha beeld. Zie maar wat je met deze informatie doet.Tot slot nog graag je mening over het Leo bier. Dat is wel genoeg voor vandaag want aan Bang Drong ben ik nog niet toegekomen dus dat bewaren we voor een volgende keer.Dios!!