Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van tijno - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van tijno - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

02 Januari 2018 | Laos, Luang Prabang

En hup daaaaaaar is het nieuwe jaar. Dus jawel mensen ik begin even formeel, let op he daar komt het.

Ik wens jullie allemaal een heel goed en vooral gezond 2018.

Zo dat hebben we gehad, en nu weer verder naar de gewonen onzin.

Er zijn mensen die bouwen ergens heeeeeel verweg een huis (of 2), er zijn mensen die gaan achter leeuwen aan. Maar wij, wij gaan lekker weer verder op reis.

We hebben Thailand verlaten en we zijn aangekomen(met het vliegtuiiiiiiig hahahahaha) in Luang Prabang, en das in jawel noord Laos. Nu zijn we hier ooit al eens in een heeeeeeel ver verleden geweesd.

Om een Thais visum te omzijlen moeten we even het land uit. Als je nl langer als 30 dagen in Thailand verblijft moet je een visum hebben. Nou dan gaan we even op vakantie naar Laos ja toch.

Luang Prabang is een prachtig dorp wat vol ligt met tempels. Het hele dorp staat op de werelderfgoedlijst van Unesco.

We hebben eerst een hotelletje voor een paar dagen en daarna zien we wel.

De eerste dagen gewoon wat lekker rond geslenterd soor het pitoreske dorpje. Een paar tempels hebben we bezocht. Een paar want we hebben ze allemaal eigenlijk al gezien, en overal moet je entree betalen en die is gewoon zo n 3 eurie per persoon. Er liggen hier wel een stuk of 25 tempels, en om de godenlijke schatkist nou zo zwaar te maken mmmmmm nee. Dus een paar bezoeken we er wel en een hoop slaan we lekker over.

Oudjaarsavond hebben we lekker bij de tempel gevierd. De locale bevolking was masaal uitgelooen om voor ons (en ook voor zichzelf hoop ik) lekker te bidden. Voor gegaan door een aantal moniken. Heul fijn om te horen en mee te maken. De moniken lieten zich niet storen door de klok, dus om 12 uur gewoon nog steeds gepreuvel en op de achtergrond vuurwerk. Nou vuurweek nee er waren wat pijlen hahahahaha. Verder is het wel grappig dat alles rond 23 uur gewoon dicht ging, behalve de tempel dan . Want voor Budha is er altijd tijd. Nou de komende dagen blijven we lekker hier dus er zullen vast nog wel wat leuke verhaaltjes komen. Zo staat er uiteraard een tochtje op de Mekong in het vooruitzicht. Maar das pas van de week he. Nou fijne dag allemaal en tot de volgende keer dikke kus hoi hoi

• 02 Januari 2018 - 13:03

Patricia: