Milaan 2 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Milaan 2 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Milaan 2

Door: Tijno

24 Januari 2019 | Spanje, Palma de Mallorca

En hup daar zijn we weer. Tis ondertussen Donderdag avond. En oh oh oh wat is er weer een hoop gebeurd.

Ik zal even snel verslag doen, dan kan iedereen met een gerust hart naar bed.
Gister lekker relaxed gedaan want de dag daarvoor veel in de weer geweesd, en het weer is bewolkt en druilerig en dus koud.
Eerst wat boodschappen gedaan voor de komende dagen. Das handig he . Daarna heerlijk stukkie brood met salami en dan op psd.

Een soort van kerkkepad. Eerst natuurlijk naar de Duomo, wat DE katedraal van Milaan is. Er moet een kaartje worden gekocht tegenwoordig, dus dat doen we. Daar sta je zo n 15 min voor in de rij, maaaaar tis binnen en dus niet koud. Nu we het prachtige kaartje voor de kerk in bezit hebben( vanwege slecht weer kan je het dak niet op) , kunnen we nu in de rij gaan staan om naar binnen te mogen. Dit is buiten en tis koud!!!!!!! Nadat we dan aan de beurt zijn geweesd voor de foulliring staan we binnen. Nou oke. Leuk. Maar een beetje een kale boel! Van buiten is de tempel prachtig maar van binnen niet zo hahahaha. Althans dat vindt ik. Maar goed we zijn er geweesd. Vervolgens nog wat andere kerken bezocht waar ik echt de namen niet meer van weet hoor. Ze werden wel steeds mooier dussss prima.

In de middag begon het wat te sneeuwen brrrrrrrr. Dan maar gauw ergens naar binnen voor een heerlijk kommetje warme choco.
Later naar het huis van Wella en Antonio voor diner.
Deze dag was wat bewolkt en koud maar toch weer leuk. Op naar vandaag.

Lekker een zonnetje dus een mooie dag om op pad te gaan.
Eerst naar de ja pest kerk? De San Bernadino de la Ossa. Hier liggen allerlij beenderen van mensen die aan de pestzijn dood gegaan. Gezellig hahahaa. Na wat gewandeld aangekomen bij de San Giovani en conca. Deze kerk( althans wat er van over is) moest helaas wijken voorde modernisering van de stad. Kortom hij is weg. Er staat nog wel een srukkie en ze hebben nog wel wat in de kelder bewaard maar toch hij is weg.
Vervolgens de tram genomen naar de piazza de 24 mei. Daar liggen dekanalen die bedacht zijn door Leonardo da Vincci, om het marmer te vervoeren wat nodig was voor de Duomo. Nu zijn ee allerlij eet en drinktentjes. En dussssss????
Jawel eten. Lekker een Grieks broodje. We zijn per slot in Italie hahahaha.

s Middags gaan we de wereld beroemde av de Napoleon ( geloof ik) bezoeken. Das de Pc Hoofdstraat van Italie. Volgens de Italianen is het DE straat van de wereld.
Het zal, ik vond het prima. Alle meeken van de mode zitten hier. Lekker laten zitten joh , ze zitten er goed hoor.

Tsja en na zoveel vrolijkheid is het tijd voor misere hahahaba. Ze hebben hier ook een begraafplaats. Tering en wat voor een. Man man man. Wat een bouwerken. Een beetje gemiddeld graf is zo groot als mijn huis. Oke ik woon klein, maar jeeeee wat een toeters en bellen zeg. Mischien maar eens gaan reserveren want het ziet er allemaal mooi uit.

Later nog even naar Chinatown gegaan. Om vervolgens naar het moderne Milaan te gaan om een sappie te doen.
Nu is dat in Milaan niet echt goedkoop, maar ze hebben er wat op gevo den, en wel het bekende aperetivo.
Je kooot een drankje voor zo n 8 euro, maaaaaaaar daar staat dan een buffet aan hapjes bij en dat mag je dan lekker allemaal pakken en opeten. Kijk das dan weer goedkoop uit eten gaan. Ik moet zeggen een fijne manier om de dag mee af te sluiten.
Nog even naar de winkel om wat spulletjes te kopen en dan heeelijk naar huis.

Tis vast veemoeiend voor jullie om het allemaal te lezen, maar voor mij om het allemaal mee te maken ook hoor.
Morgen waarschijnlijk wat rust en dus een mooie gelegenheid om de Milanezen kennis te laten maken met oer Hollands gevuld speculaas. Maar das morgen , en dus loop ik te hard van stapel.

Nou tis een mooie tijd om te gaan pitten dus snaveltjes dicht en oogjes toe of zo iets. Dikke kus en tot de volgende keer

• 28 Januari 2019 - 10:25

Rinus:

Had ik nog niet gezien, Vadertje Tijd met zijn zeis vind ik wel wat hebben als grafmonument maar die vleugels hadden voor mij niet gehoeven. gelukkig valt er ook op deze reis weer regelmatig te smikkelen en te smullen zodat de inwendige mens niets tekort komt .By the way, Heb je je 25 jarige dienstverband bij De Zaak al gevierd, of loop ik nu op de feiten vooruit.