Op weg - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Op weg - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Op weg

Door: Tijno

16 Januari 2020 | Spanje, Palma de Mallorca

Jajajajaja daar zijn we dan eindelijk weer eens. Ohohoho wat hebben jullie daar lang op moetten wachten he. En oooooooh wat was het weer spannend.

Maargoed, we zijn begonnen met de trip. Allereerst natuuuuuurlijk Milaan. Marianne is de 9e Januarie aangekomen. Eerst natuurlijk lekker even snel in de stad kijken terwijl Wella nog aan het werk was. Vervolgens heerlijk aan de apperetief. Das een Milanees dingetje. Je koopt voor 8 Euries een sappie, en vervolgens kun je onbeperkt eten van het buffet. Kijk das natuurlijk lekker he.

Vrijdag werd besteed aan een bezoekje aan de spa in San Pelegrino ( jawel van het wereld beroemde water). Ohhhhh hier heb ik zo naar uitgekeken. Heerlijk. Echt waar . We waren er zo rond 13.30 uur en hadden dus de heeeeeeeeeele dag. Oke dus lekker bubbelwn, diverse saunas ( natte en droge) , waterbaden voor je benen, kuurbaden voor je benen, relaxen kortom zalig. Om 17.30 uur is het tijd voor jawel apperetivo. Ook hier weer een wijntje happies fruit kaas kortom alles wat eigenlijk wel lekker is hahahahaha.
Hier hoef je natuurlijk niet extra voor te betalen he dat snap je wel, dat hoort bij et hele paket. Rond 21.30 uur was het wel genoeg dus aftaaien maar he. Was een zalige dag, en door de nodige vrijkaarten die we hebben gaan we eind Maart als we terug komen uit de Filipijnen nog lekker een daagje ons zelf verwennen.

Zaterdag eerst bij Marianne op bezoek( diw slaapt bij Wella en Antonio de nicht en man). Daar aangekomen ging Caterina lekker albast het avond eten klaar maken.
S middags lekker naar de stad.
Marianne dr koffer heeft de reis naar Milaan een goede kwetsuur opgelopen dus maar een nieuwe gescored.
Tsja en dan lekker door de stad een beetje rond gedwaald.
Lekker weertje Zaterdag dus lekker druk hahahaha.
s Avonds heerlijk kip asado gegeten en dat smaakte voortreffenlijk hoor.

Zondag zouden we in eerste instantie naar de bergen gaan, maaaaaaaaaar daar is het overdag zo n - 7 en daar zijn we natuurlijk niet op gekleed, dat doen we een andere keer wel.
Dus er stond een daagje Como gepland.
Maar ook dat ging bleek Zondag morgen niet door want daar waren Caterina en ik al geweesd.
Dussssssssss we gingen naar Sirione wat dan aan het Garda meer ligt. Wowwwwww tegek hier. Ik ken het van vroeger dat ze met de caravan en alles naartoe gingen. Ik weet natuurlijk niet hoe het in de zomer is ( ja rete druk ), maar nu in de winter is het gezellig druk. Lekker wat rond geslenterd en s middags een happie scoren daar.
Echt lekker de toerist uithangen zeg maar. En dat zo vlak voor de grote reis.
s Avonds bij Wella en Antonio nog heerlijk gesmikkeld en dan op naar huis.

Maandag de grote dag. En spannend mount Taal barst uit. Een van de meest aktieve vulkanen in Azie. Manila airpoort word gesloten ivm de aswolk. Maaaaaaaaar wij vliegen naar Clark en dat ligt zo n 200 km noordelijker en daar geen probleem.
Nou we hebben al ingechecked dus koffers afgeven en op stap.
Nou reis ik voor het eerst met een koffer, nou eigenlijk 2 want we mogen 40 kilo pp meenemen en daar zitten we ruim aan hahahahaha. Er gaat een hele vracht mee voor de familie daar, oa chocola zeep kleding schoonmaakmiddelwn en weet ik het allemaal. Oh ook nog een koffieapparaat met capsules zodat we daar wel s morgens gewoon koffie hebben.
We vliegen met Quatar Air en daar is niks mis mee. Van Milaan naar Doha, en dan zo n 3 uur later naar Clark.
Goede reis gehad,zowaar een klein beetje kunnen slapen.
En dan een uur vroeger dan gepland stonden we dan in Clark airpoort. Een oude Amerikaanse vliegbazis. Lekker klein dus snel door de duane en dan de berg koffers oppikken.
We zouden een uur later aankomen dus de ophaal auto was er nog niet. Nou dan wachten we toch even.

En dan was er daar de kennismaking met de overige familie die nog hier woont. Helaas is Caterina dr moeder op 12 November onverwacht overleden dus daar maak ik geen kennis meer mee. Maar nog wel 2 zussen met alle kinderen. Een gezellige bende hahahahaha.
Er was na het uitpakken heeeeeeerlijk eten gemaakt voor ons dus aanvallen.
Na nog wat San miguel manzana biertjes genutigd te hebben op naar de lakenstraat.
Lekker vroeg weer wakker natuurlijk dankzoj de "jetlag". Geen probleem.even aanbuurten bij de buren, wat dan een halfzus van Caterina is.
S middags op geld jacht en wat boodschappen doen in de stad. De stad is dan Tarlac en San Miguel.
Hier gelukig ook siesta dus lekker even slapen.
Voor de rest niet zo heel veel gedaan.
Ik krijg het wel lekker gevuld zo dat scherm van jullie hahahaha.
Maar ik zal snel doorgaan naar vandaag en das Donderdag.

Wederom lekker vroeg wakker.
Dus maar even zo rond een uur of 7 door het dorp schuiffelen.
Leuk zo op het platteland. Er zijn geen blanken dus bekijks genoeg. En dan ook nog een witte met een baard?!?!?!?!?!
Bij thuiskomst was Marianne ook wakker en dus ontbijten. Vervolgens nog een kleine wandeling, naar een kerkje. Hier geen tempels maar kerken. Ook leuk joh. En dan lekker een beetje relaxen. Door de reis en alles lekkere dikke voetten dus maar even de poorjes omhoog.

Nou voor nu was dat het weer even. We zijn goed aangekomen hier op de Filipijnen en we worden verziekt door de familie dat wil je niet weten hahahabaa eten eten eten.

Nou mensen ik meld me binnenkort wel weer. Voor nu jullie een fijne dag en dikke kusssss.

• 16 Januari 2020 - 05:23

Jeanne:

Dat was ff leuk lezen zo vroeg in de ochtend, goed aangekomen alle 3, fijne tijdwaarneming maar dat gaat vast lukken met jou als optimist
    Gr aan Marianne, en voor jullie

• 16 Januari 2020 - 10:52

Nikki :

Super leuk Tijn! Super veel plezier daar en rust maar lekker uit!

• 16 Januari 2020 - 13:52

Hans Vt Veer:

Leuk martijn veel plezier verder

• 16 Januari 2020 - 16:57

Mona Belinda Moret:

Super gaaf OUWE ! Genieten ✅ het leven is fijn

• 16 Januari 2020 - 22:09

Bep En Willem:

Fijn weer wat te hioren. We wensen jullie heel veel plezier en kijken uit naar je berichtjes
    Liefs van ons

• 17 Januari 2020 - 13:27

Cees:

Hallo lieve luitjes,
    Hopelijke geneten jullie van deze reis.
    Ik zla proberen er weer iets leuks van de maken.
    Vee; plezier en tot ziens, groetjes van
    Cees

• 17 Januari 2020 - 16:42

Jacqueline:

Gelukkig weer veilig aangekomen! Een hele fijne tijd met elkaar, groetjes aan allen!