Lekker rustig - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu Lekker rustig - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

Lekker rustig

Door: Tijno

18 Januari 2020 | Spanje, Palma de Mallorca

Met het weekend voor de deur. Jajajajaa het is weer Zaterdag geloof ik. Maar zeker weten doe ik het niet hahahaha. De dagen vliegen voorbij joh. En om nou te zeggen dat we heel veel doen? Nou nee niet echt. Voornamenlijk relaxen en gezellig bij de familie zijn enzo.
Boodschapje doen, bank bezoeken.
Kortom niet zo druk dus.
Doen we dan echt niks nutigs zo hier in het warme dorp???
Jawel wel iers natuurlijk.
Zo spekken wij ook hier zo af en toe de economi door een magnetron te kopen voor de zus van Caterina. Ziknnet zo duur hier als in Europa dus voor de mensen hier een godsvermogen.
Ook gekeken wat een laptop kost want die willen we dan aan de andere zus geven. Maar dat komt later hahahaha,Rome is ook niet in 1 dag gebouwd he.
Ook zijn we bij het graf van Caterina dr moeder wezen kijken.
Zo en dan helemaal niks leuks?????
Tuuuuuuuuuuuurlijk wel. Gister op " excursie " geweesd naar her klooster van Tarlac.
Dar is een stukkie rijden vanaf hier en ligt in de heuvels.
Prachtige rit door het platte land hier. Rijstveldje hier,suikerriet plantage daar. Kortom een soort van groente groothandel hahaha.
Bij het klooster aangekomen nog een kleine wandeling en dan sta je oog in oog met een groot Christus beeld( zo iets als in Nrazilie maar dan anders). Hij kijkt op ons neer en ook mooiher dal in. Een prima plekkie om te staan. Nou staat hij er al een poos,wij wat korter.
Dus na uitgekekn te zijn weer in de brullende beschuitbus gestapt om ons weer terug te laten rijden naar het dorp en dus huis.
Jeeeeeeeee wat is iedereen toch blij dat we hier zijn. Iedereen stapt ook lekker massaal in de auto op het moment dat wij er oook aan komen tuffen, en dat geeeft dus weer een soort van verkeersopstopping. Hahabaha lekker druk zo.
Maar goed eenmaal thuis aangekomen stond er weer een heeeeeerlijke maaltijd op ons te wachten.

Vandaag zijn we lekker vroeg op pad gegaan. We zijn om 9 uur mee gereden met de buren( de zwager en nicjtenmet kinderen) naar de mangoplantage.
Een kleine 45 min hier vandaan hebben die een stuk land gekocht en hebben daar 100 mangobomen op gepland. Helaas is het mango seizoen pas in April ofzo dus geen vruchten helaas. Idd helaas want de Azieatische mango s zijn niet te versmaden. Lekker zoet en sappig. Gelukig kan je ze wel kopen dus wel.smullen dus. Verder op de boerderij bananen bomen tamarindebomen kippen hanen, die dan aan een touwtje zitten anders worden ze gejat hahahaha. Een haan is meer waard als een kip, en dat snap ik weer niet want DIE leggen de eieren. Maargoed.
Heerlijk relaxen onder de bomen en af en toe een plons maken in het kleine zwembadje. Natuuuuuuuuuuuurlijk moet er gegeten worden dus smullen van de pansit, loempia s ( die hier ook gewoon zo heten), en kip. Kortom lekker relaxen.
Jullie zijn we hebben het druk.

Nou jullie boffen want de dag zit er hier weer bijna op.
Vanavond vast nog wat eten. Gevulde vis. Wat ??? Ja gevulde vis. Daar is al zn vlees en graten uitgeperst. Dat is gekookt, waarna al de graadjes eruit worden gehaald. Dan gaat dit gehakt soort weer terug in de jas van de vis en word die gebraden. Een lekkernij.
Weee eten dus jahahaa.

Morfen gaan we de familie even verlaten en gaan we voor 6 dagen naar Boracay. Maar dar horen jullie later wel weer.

Voor nu prettig weekend en dikke kus.
Hoi hoi

• 18 Januari 2020 - 14:40

Jacqueline:

Lekker rustige vakantie tot nu toe! Wij maken ons op voor de Jota Fria, die wordt morgen verwacht. Veel plezier, liefs X

• 18 Januari 2020 - 16:39

Mona Belinda Moret:

Hoi tijno & co....
    Hoop day jullie ver weg van de vulkaan

• 19 Januari 2020 - 13:40

Bojas:

Prachtig tijno,, ik zou niet weggaan bij de familie... Mis je de lekkere lunch 6 dagen

• 21 Januari 2020 - 20:59

Rinus:

hebben inmiddels begrepen dat jullie geland zijn op Clark airport op het eiland Luzon wat tevens het grootste eiland van de Filipijnen is maar best nog ver van de hoofdstad Manilla. Tarlac city is eveneens op het zelfde eiland en dat hebben we gevonden op 15.30 NB en 120.30 OL met veel rijst en suikerriet velden volgens jouw berichtgeving hebben ze daar ook een klooster. maar jullie gaan nu een weekje naar de hagelwitte stranden van Boracay dat maar 7.5 Km. lang is en 700 m. breed, dus een rondje strand is te doen en het hoogste punt is ook slechts 100m met de fraaie naam Mount Luho dus daar kan je helemaal tot rust komen en lekker zwemmen mag ik hopen. Zijn toch wel benieuwd naar de economische toestand op de Filipijnen en zo kan ik mij nog herinneren dat ze op het Boracay eiland een grote schoonmaak hebben gehouden, een soort Opzomeren . Weet nu een klein beetje waar jullie uithangen en zien het eerstvolgende reisverslag met belangstelling tegemoet, want ik neem aan dat het eilandhoppen steeds met de boot, pont moet geschieden. Groeten aan allen die daarvoor in aanmerking wensen te komen en tot schrijfs.