Central/Siargao - Reisverslag uit Tarlac, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Central/Siargao - Reisverslag uit Tarlac, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Central/Siargao

Door: Tijno

20 Februari 2020 | Filipijnen, Tarlac

Jajajajajajaa, daar ben ik dan eindelijk weer hoor. Het heeft even geduurd, maar hier is dan weer een gloednieuwe Tijno voor jullie.
Ik heb weer wat te vertellen dus hier gaat die dan he.

We waren dus geblevwn in Central. Het pitoreske dorpje( waarniet zo heel veel te beleven valt). Het buitenlanderpercentage is goed gestegen. Hoe dan???? Nou Antonio,de man van Wella, is ook aangekomen en dus zijn er nu wel 3 buitenlanders in het dorp.
Kan de aandagt lekker verdeeld worden hahahaha.

Is er dan echt niks te doendan? Nou buiten onze dagenlijkse wandeling en boodschapperij nee niet veel hahaha.
We zijn wel nog naar de sky ranch geweesd. Das een soort van ermanente kermis. Erg leuk voor de kinderen natuurlijk. Wij hebben lekker geshoped. Das ook leuk. De dag werd afgesloten met een bwzoek aan de Mc Donalds. Das ook wederom voor de kids een reuze feest. En ja ook ik heb er van genoten hoor.

De volgende dag zijn we met de heeeeeeeele familie wezen zwemmen. Das een hele toer joh hahahaha. 2 mini vans vol.
Eerst natuurlijk langs de winkel om echt van alles te kopen. Want een feest/ daagje uit in de Filipijnen is niet compleet zonder eet festijn.
Na een klein uuetje rijden aan gekomen bij het zwembad. En dat was dan weer een reuze verassing van mijn kant.
Ik dacht aan een soort van Devel. Zwembad, grasveld en thats it.
Maar neeeeeeeee niks van dat alles. Een atractie. Een of andere mafketel laat een hotel bouwen met zwembadfestijn er bij. En dat allemaal in oud Romijnse stijl. Een klein coloseum erbij en top.
Je huurt een soort van huisje en daar ga je dan met de hele familie lekker zitten. Zwemmen???? Nee joh eerst eten.
Kip varkensvlees, worstjes, eiwren natuurlijk rijst. Echt weer van alles.
Daarna lekker zwemmen en relaxen en genieten. De hele familie is mee dus we zijn met een man of17. Een reuze gezellige boel.

De volgende dag wat niksen thuis en s avondsin pakken geblazen want we gaan weer op vakantie.
Dinsdag om 10.15 uur vertokken we met Antonio en Wella erbij naar Siargao. Das een 2 uur vliegen dus best ver voor een binnenlandse vlucht.
Nadat we de tassen hadden gepakt een bussie geregeld en hop op weg naar ons nieuwe onderkomen.
Een prima stekkie hoor waar e zitten,alleen een beetje ver van de bewoonde wereld. Maaaaaaaaasr we gaan een auto huren dus geen probleem.
Nou en die heb je wel nodig hoor, want het heb een berg geregend hiero das niet normaal dus plassen zo groot als morgen de hele dag.
Eerst maar eens lekker bij mama s grill een happie eten en dan zien we wel joh. Lekker van de bbq gegeten.
Vervolgens wat struine en een koets geregeld. We hebben een wit Mitsoebietsie bussie. Prachtig. Voor 3 dagen want helaas gaan Wella en Antonio Vrijdag al terug omdat het met haar moeder niet goed gaat.
Maar pas Vrijdag.
We hebben dus een auto, dus tourennnnn maar. Het is al eind van de dag dus vandaag niet veel hoor. We zijn bij de sunsetbridge geweesd( jammer ner te laat hahahaha), en vervolgens richting huis voor een douch enzo. s Avonds lekker luxe met de auto uit eten geweesd.

De volgende dag vroeg uit de veren want we gaan op pad. We gaan naar eeehhh de Mopukukou of zo iets water ding.
Das een soort van natuurlijk zwembad in de zee wat alleen met laag water berijk baar is. Een prachtige rit er naar toe. Siargao is een prachtig eiland met heel veel palmbomen en groen. Echt schiterend. En niet zo heel veel toeristen. Nog beter. De meeste komen hier om te surfen want dat kan je hier prima doen. Is vast een Amerikaans achterblijfseltje.
Nou aangekomen bij het natuurlijke zwembad, helaas gesloten!!!!!!!!!!! Hebben wij weer. Volgens het boord wat er staat tot morgen, maar aangezien ze 2 weken later begonne zijn loopt het iewat uit. Jammer maar helaas. Daarom weet ik dus ook niet hoe het preciws heet want ik ben er niet geweesd hahahaha.
Maar wat dan wel????
Nou we touren een stukkie verder en we gaan naar Pasific beach. Ook prima toch.
En nou en of dat prima was. Een prachtig mooi strand met onwijs mooie hoge golven ennnn bijna geen mensen. Top.
Het heet Pasific beach omdathet jawel aan de Pasific oceaan licht. Een top strand echt waar. We hebben ons er prima vermaakt. Zelfs geprobeerd te zwemmen,maar door de sterke stroming snel klaar daarmee.

Op de terugweg nog een kleine stop gemaakt aan de rivier waar ze in bomen klimmen en dan aan een touw slingeren. Nou hardstikke leuk.
Dan weer naar huis. Een topdag gehad.

De volgende dag weer op pad. Nu gaan we naar Alegria beach. Dat moet ook weer zo n top strand.
De weg was weer schiterend. Het is echt prachtig mooi hier.
Alegria beach ligt helemaal in het noorden van Siargao.
Aangekomen daar wederom een wauw moment. Weer een mooi strand weinig mensen en niet zoveel stroming dusssss zwemmen in die plas met water.
Heerlijk zo vakantie vieren. Mooi strand,biertje, fijn gezelschap. Kortom TOP.
Op de terugweg nog de Taktak waterval bezocht. Was ook redelijk. Tis geen super val maar wel leuk.
Toen via de andere kant terug gereden. We hebben het heleeiland rond gereden. En jeeeee wat mooi en fijn hier. Mischien maar eens aan emigratie gaan denken of zo.

Nu weer lekker in ons hotelletje.
Vanavond nog een happie eten en dan zit deze dag er ook weer op.
Nou mensen dat was hem weer voor vandaag. Ik vond het super de afgelopen dagen.
Dikke kus en tot snel

• 20 Februari 2020 - 13:02

Hans Vt Veer:

Leuk ,gelezen veel plezier verder

• 22 Februari 2020 - 09:49

Jackie:

Wat een heerlijke relaxte vakantie hebben jullie zeg, in een prachtige omgeving omringd door familie! Heel veel plezier nog met z'n allen! dikke kus X

• 22 Februari 2020 - 09:49

Jackie: