Vluchtelingen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van tijno - WaarBenJij.nu Vluchtelingen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van tijno - WaarBenJij.nu

Vluchtelingen

30 Maart 2020 | Nederland, Nijmegen

En ja hoor tis weer Maandag dus ik vind het tijd om weer eens wat van me te laten horen over ons hoe en wel.

We zijn dus zoals bekend in Nederland. De eerste dagen opgevangen door Christine en Herman waarvoor nogmaals hartelijk dank. Valt niet mee om in eens 3 " vluchtelingen" onderdak te verschaffen. Dat moet je maar even 1,2,3 doen. Top dank jullie wel. We zijn daar goed verwend met heerlijk ontbijtje, s middags yoghurt met fruit en s avonds diner. Ik ga zeker de broodandijvie oven schotel proberen. Ook nog van de omgeving genoten zoals Kinderdijk,Dordrecht en pitoresk Papendrecht. Natuurlijk hebben we ons wel aan de voorschriften gehouden en dus oa genoeg afstand bewaard met andere mensen.

En nu??? Nu zitten we alweer een paar dagen in Nijmegen waar Ingrid (Ink) ons heeft opgenomen. Ook Ink zijn wij natuurlijk onwijs dankbaar voor deze gulle hand die zij ons aanrijkte.

De afgelopen dagen hebben we vooral gebruikt om te proberen een beetje bij te komen van de toch wel lange en stressvolle reis.

Lekker slapen, beetje boodschapje doen, en daardoor een frisse neus halen.

Maar ja hoe nu verder. Marianne en ik kunnen natuurlijk " gewoon " terug naar Spanje omdat wij daar resident zijn. Helaas is Caterina dat niet en dus kan die niet " gewoon" terug naar Spanje.

Alleen de afgelopen 2 jaar is ze steeds meer in Spanje geweesd en daardoor steeds minder in Milaan.

Dusssssssss tsja wat dan???

Nou we zijn bezig om uit te vogelen wat de mogenlijkheden zijn. Zo hebben we de Nederlandse ambassadeur in Spanje ge bericht maar ook het Spaanse conculaat in Nederland. Hier hebben wij ons probleem voorgelegd en gevraagd of er een mogenlijkheid is dat zij een soort van pardon krijgt.

Mocht dat niet kunnen dan zoeken we een onderdak voor de komende tijd. Er is gelukig al iemand die dit aangeboden heeft ( vriendje Arnout), maar we zoeken zoveel mogenlijk uit.

Nou dat was de Maandag Tijno dan weer.

Nogmaals iedereen die ons geholpen heeft en helpt onwijs bedankt. Ik hou iedereen nog regelmatig hier op de hoogte.

Voor nu dikke kussssssss

• 30 Maart 2020 - 19:22

Mona Belinda Moret:

Das mooi klote ouwe .... duimen voor een pardon voor jullie

• 01 April 2020 - 15:35

Rinus:

Wie had dat kunnen denken dat wij ook nog een foto van een molen zouden ontvangen. Wel een bizarre reis gehad en nu maar zien hoe een en ander zich zal gaan ontwikkelen. Hopen maar dat een laisser passe tot de mogelijkheden zal kunnen behoren, maar ambtelijke molens draaien langzaam en in corona tijd niet of nauwelijks en dan moet het luchtruim ook nog eens open gaan of een avontuurlijke treinverbinding. Vooralsnog blijft de"" Tyno waar ben jij "" nog wel even in de lucht vermoed ik dus kunnen we binnenkort beelden van Nijmegen ontvangen. houdt jullie haaks en GOOD LUCK!!!