Familie uitje - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Familie uitje - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Familie uitje

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2024 | Filipijnen, Bolinao

En hup tis Zondag dusssssss type maaaaaaaar. Gister ( eigenlijk Vrijdag al hoor), besloten om met de familie op stap te gaan. In eerste instantie was het plan om met Caterina haar zus en vrien en zoontje een tour naar mount Pinatubo ( of zoiets) te gaan doen. Deze berg is halverweg de jaren 90 uitgebarsten. Wel vreemd want het is geen vulkaan. Er zijn mensen, zoals mijn zwager, die denken dat de Amerikanen toen ze hier vertrokken, de berg hebben volgestauwd met explosieven en ander wapentuig en hem toen hebben laten ontploffen. Kijk maar wat je er van denkt. Maar goed we zouden dat dus rventueel gaan doen maaaaaaaaar nee. Toch maar besloten om een daagje strand te doen want dat vinden de kinderen leuker. Ook maar de rest van de neven en nichten meegevraagd en die vonden dat natuurlujk een heeeeeeeeele leuke uitnodeging. Maar ja dan moest er wel geslapen worden. Dus op zoek naar een hotel of zoiets. In eerste instantie een slaapzaal maar bij nader inzien toch maar gekozen voor 2 week kubos. Kubos zijn een soort van hutten. In de ene slapen de zus en kund en vriend en wij en in de andere de rest. We zijn al te samen met zn 11. Aangeziwn je de bus niet kan reserveren maar besloten om een van te huren met koetsiee. Wel zo makenlijk. Nou nu alles geregeld was konden we gaan pitten en dan Zaterdag vertrekken. De chaufeur was er om 10 uur zoals was afgesproken. Maar nu de rest nog he. 10 uur Filipino time. Dus zo rond 10.45 gingen we op pad. Het zo n 4 uur rijden naar Bolinao. Prachtige rit weer. Luzon heeft veel suikerriet en rijst velden. Daar doorheen dan de snelweg met op de achtergrond de bergen. Kan slechter volgens mij. Aangekomen op de plek van bestemmi g bleek dat we in het Holy Land hadden geboekt hahahaha. Nou moet goed gaan dus lijkt mij. Nu alles uitladen. Alles? Zoveel? Ja hehe. Filipijnen gaan niet weg zonder eten mee te nemen. Dus de wagen zit vol. Men eet hier ongeveer 5 keer per dag. Lekker aan het strand de lunch genutogd. Natuurlijk rijst, das zeg meer net zoals voor ons mayonaise op de frikandel ofzo, das niks habaha. Bij de rijst dan barkens adobo, eieren( zowel gezoute als normale) groentes die je moet uitkauwen maar niet moet doorslikken. Heb ik wel een keer gedaan natuurlijk de sukkel. Net bamboe en niet lekker habaha. En nog meer. Ma de schrans partijnde dames aan het werk vor het dine en de kids zwemmen in het zwembad en de zee. De mannen?????? Geen idee wat die gedaan hebben. Een siesta ofzo. Ik heb de dames wat geholpen en heb me toen in het zwembad laten plonzen. Lekker verfrissend in het brakke water. Tis niet zout en niet zoet hahaha. Hierna wat laten opdrogen en vond ik het wel tijd voor een San Miguel appel flaverd biertje. Na enig zoeken hebben ze dat voor mij gevonden dachten ze weet je wat we kopen er maar gelijk 5 voor de baardman hahaha. Tis net appelsap met prik en dan een heel klein beetje alcohol nl 3 %. Savonds moest er weer gegeten worden, maar ik heb bedankt. Ten eerste zit ik nog vol en ten tweede weten de beter ingelichte lezers dat ik geen fan ben van sardienes in het zuur, schelpen krab en ander zee tuig. Maar eerlijk is eerlijk ik zat gewoon nog vol. Oke een mango kan dan nog maar dan is klaar hoor. Daarna lekker niksen, zonsondergang kijken beetje een een sappie drinken, kortom genieten geblazen. Rond een of 22.30 uir vond ik het wel genoeg en was het tijd om te gaan slapen. De eerste dagen slaap ik weinig. Jetlag denk ik. Gelukig prima geslapen en wel tot een uur of 6. Lekker. Nu we zo aan het strand zitten wat is er fijner dan de dag te beginnen met een strandwandelingetje. Heerlijk. Zonsop en ondergang zijn toch mooie momenten. Na deze geweldige inspanning tijd voor ontbijt. Maar dat moest eerst nog wel gemaakt worden. Rijst uiteraard. Zoete gehakt worstjes zonder velletje( vandaar de naam skinless) egplant in ommelet en dan natuurlijk de overblijfsels van de vorige dag, want weggooien is er niet bij he. Daarna de kinderen nog wat zwemmen en de dames en ik opruimen en wat relaxsen. S middags moest er weer gegeten worden maar ik bedank. Rond 13.30 uur weer alles inladen en naar huis. En daar zit ik dan op het platje te typen. Het weekend zit er na een heerlijke douche beurt( nee geen douche maar lekker met de emmer) op. Was zalig. Morgen een soort van relax dag . Er moet naar de bank gegaan worden want Caterina dr bankpas is verlopen. En dan Dinsdag met Caterina richting Baguio. Maar das nu nog niet he. Nou mense de dag is hier gelopen, bij jullie nog lang niet. Geniet van de Zondag en tot de volgende keer


  • 29 Januari 2024 - 14:49

    Marianne:

    Was weer een geweldig weekend voor jullie. Op naar de volgende trip.


  • 29 Januari 2024 - 14:56

    Mona:

    Toppie [e-2763]️


  • 29 Januari 2024 - 18:31

    Falko:

    Fijne vakantie kerel!


  • 29 Januari 2024 - 23:58

    Iris:

    Genieten!!


  • 05 Februari 2024 - 21:14

    Rinus Van Den Berg:

    typjes voor Amerikanen om de boel niet netjes op te ruimen maar het zakie te laten omploffen weg is weg maar goed het is een mooi cluppie zo bij elkaar en het deed mij goed dat er altijd aan de inwendige mens word gedacht en dat het pallet best divers is en wij ook hier weer mochten waarnemen dat over smaken best te twisten valt, maar voor elk wat wils valt ook veel te zeggen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Bolinao

Filipijnen 2024

Op reis

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2024

Manila

16 Februari 2024

Boracay

12 Februari 2024

Sagada

11 Februari 2024

Kalinga

11 Februari 2024

Kalinga

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 38268

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: