Weer thuis aangekomen - Reisverslag uit Tarlac, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Weer thuis aangekomen - Reisverslag uit Tarlac, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Weer thuis aangekomen

Door: Tijno

26 Januari 2024 | Filipijnen, Tarlac

Goeeeeeeeeedenmorgen allemaal. Daar ben ik dan weer hoor. Ennnnnnn nu lekker niet vanuit de kou maar vanuit heeeeerlijk zo n 30 graden. Wat een reis is het toch joh. Ik blijf het een eind vliegen vinden. Maar goed, Woensdag vertrokken vanuit Milaan naar Clark. De eerste vlucht naar Doha was eigenlijk wel goed. Dan zo n 2 uur wachten op het vliegveld. Gezellig rond wandelen en dan weer hup verder. Caterina had pech. Een hele dikke Engeksman zat naast haar. Eigenlijk zouden ze zulke mensen moeten weigeren hahaga. Nee dat niet, maar 2 stoelen mischien??????? Tot overmaat van ramp kotst hij zich ook nog onder zo n 3 uur voor de landing. Kortom gezellig. Natuuuuuuuurlijk niet slapen he standaard. En ja hoor daar zijn we dan. Heeeeeeeeerlijk weer op de Filipijnen. Door de douane( heeft u bewijs van getrouwd zijn??????) ja hebben we toevallig bij, masr waarom???? Nou ik weet niet of er een Joost tussen de mensen zit die dit lezen, maar zeg het even waar dit over gaat. Nu de koffers oppikken. Altond een verassing wat er aan komt. Nou gooi je die dingen tegelijk af bij het incheken. Waarom komt dat dan in delen op de band??? Joost ben je er nog????? En dannnnnnn jawel door de deuren daar staat Caterine dr zus met vriend en zoon en nichtje ons op te wachten. Fijn om elkaar weer te zien. Nu hup in de auto en naar huis. Gelukig in de auto al ETENNNNNNNN. Heerlijk eerst een zoet cakie, dan zoete sticky rice en dan nog pancit( tis mog geen uurtje rijden he ). Wel super lief ennnnnnnn LEKKER. Thuis aangekomen de koffers uitpakken( 4) stuks), en de cadeaus verdelen. Elke koffer bevat ongeveer 20kg aan zeep, chocola, pasta, koffie en nog meer van die dingen. Daarna jawel aan tafel. Lekker gesmoorde kip. Zoooooooooooo lekker.Na het eten het jaarlijkse uitje:de kermis. Wat een feest, het hele dorp loopt uit voor oa bingo soort luna park maar dan anders en jawel centje gooien. Als hij op het nummer komt krijg je dat aantal terug. Maaaaaaaar hij miet wel in het midden van het vakje komen. Dussssss nooit prijs. En dan rond 23 uur eindelijk slapen.

Maarja, rond 2.30 uur plinggggg lekker weer wakker. Toch nog blijven liggen maar rond 6uur eeuit gegaan en naar de bakker gestekkerd. Zoete broodjes( met cocos) zoute met hawel zout. Heerlijk. En dan on 9 uur hebben we ons in een tricecle gehesen en op naar de stad. Zoals de meesten wel weten zijn Caterina en ik getrouwd. Nou moet je sat in Italie bij de Filipijnse consulaat melden. Met die papieren( die 27 euries kosten) ga je hier( in Tarlac) naar de gemeente en meld je dat aan. Nou om een kang verhaal nig langer te maken kan dat pas na 6 maanden van melding bij het consulaat. Kortom over 6 maanden moet ik terugkomen. Dat jullie het vast weten he. Nou daarna weer baar huis lunchen en dan siesta. Vanavond zien we wel weer. Nou dat was het voor nu. Ik fa siesyeren en jullie kijken maar effe hahaha. Nee neem een kop koffie en begin de dag met een lag. Doei

• 26 Januari 2024 - 09:17

Vincent De Jong:

Ha die Tijn, wat leuk om dit allemaal weer mee te kunnen lezen ! Veel plezier !

• 26 Januari 2024 - 09:35

Hans Vt Veer:

Gelezen bedankt

• 26 Januari 2024 - 21:17

Arnout:

Fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn en de eerste verhalen smaken naar meer.

Veel plezier en groeten van ons aan jullie allemaal.

• 27 Januari 2024 - 04:18

Nikki:

leuke foto’s Tijn! [e-1f4f8]

• 27 Januari 2024 - 09:00

Boaz Andreas Van Den Berg :

Heerlijk om zo te lezen dat het weer een feest is met Tijno in het dorp.....Enjoy

• 29 Januari 2024 - 09:42

Jacqueline:

Leuk om weer met jullie mee te reizen! Heel veel plezier en geniet van de mooie momenten, liefs [e-1f618]

• 05 Februari 2024 - 21:24

Rinus Van Den Berg:

hier blijkt maar weer eens dat ambtelijke molens langzaam draaien, maar verschaffen ook veel mensen nodeloos werk wie verre reizen maakt kan veel verhalen en het aardige van teruggaan in de tijd is dat ik inmiddels die verhalen heb gelezen en dan toch met enige vertraging op de hoogte ben 20 kg aan zeep heeft mij verrast, nu maar hopen dat het niet verward wordt met de chocolade, zo heb ik mij jaaaaaren geleden langdurig gewassen met zeep van marsepein dat ook echt marsepein was maar ik vermoedde een grap. ik ben bij het begin aangeland en houd van nu af aan de berichtgeving scherp in de gaten