Bolinao 2 - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Bolinao 2 - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Bolinao 2

Door: Tijno

05 Februari 2024 | Filipijnen, Bolinao

En hoppaaaaaaa daar komt gewoon weer zo n fijn reisverslag. Althans ik hoop dat jullie het leuk vinden. Zo niet laat het me weten en ik doe er lekker niks aan hahahaha. Nou kijken of het nu goed wil gaan en dan wel in 1 keer. Het vorige verslag ging niet helemaal vlekkenloos, maaaaaaar uiteindelijk is het me dan toch weer gelukt.

Nou eens kijken. Aller eerst moeten we natuurlijk allemaal even zingen voor Rick want die is jarig vandaag. Nou Rick nogmaals van harte.

En dan over tot de orde van de dag.

Vandaag wederom weer zo n heerlijke dag gehad. Het begon allemaal lekker vroeg. Rond 5 uur nog wat wakker. Dat heb je wel eens he. Vooral als je rond 21.30 gaat slapen( sorry Rick). Maar dat vroeg wakker worden heeft ook zn voordelen he. Want wat is er nou fijner om ip te staan en te kijken naar de zons opkomst. Prachtig. Wat kraaiende hanen, vogeltjes die fluiten. Heerlijk een mooi moment. Na dit mooie gebeuren was het tijd om te douchen en te ontbijten. Wederom top. Daarna rond 9 uur ioweg naar de 100 islands. Jaeel we gasn op tour. Het is een uurtje rijden en dan ben je er. Ja dan ben je er, maar dan ben je er nog niet. Eerst aanmelden, daarna je formulier inleveren, volgende loket de betaling aanvragen, volgende loket betalen, dan dr paiertjes controleren en dan verder. Op naar de instap plekken voor de boot. Kaartje inleveren, naam invullen, Jezus ( die kwam later), wat een gedoe joh. Maaaaaaaaaar uiteindelijk hebben we ons in de banka gehesen. We zijn maar met zn 2 in de boot dus gezellig. Op weg. We gaan een aantal eilanden bezoeken, rondvaren en nog wat snorkelen. Nou dat belooft wat. Eerste eiland een heeeeeeel groot Jezus beeld( hmmm heb vandaag nog aan hem gedacht). Prachtig uitzigt bij Jezus want hij staat vrin hoog. Echt super. Daarna weer verdrr toeren. Of we even snel een grot in wilden om naar beneden te springen? Nou nee joh dank je wel. We hebben in totaal 3 eilandjes bezocht en lekker even op het strand gelegen. Ook nog even een snorkeltje eruit gegooid ennnnnn het was niet echt vervelend. Kortom lekkere dag zo. Rond 15 uur weer terug naar het startpunt om weer naar huis gebracht te worden. Uirtje rijden en dan zijn we weer in ons paradijs. Nu nog wat relaxen en heerlijk eten. Gebbqde kip met rijst.

De eigenaar is een Arabier en die stond zn eigen potje eten te fabriceren. Rook goed. Of ik wat wilde proeven??? Ha altijd. Ik werd gewaarschuwed dat het een beetje pittig was. Nou dat klopt maar wel super lekker. Morgen gaat hij voor ons ( en voor zichzelf denk ik) macaroni op zn Arabisch maken. Mou spannend.

Oke dat was het weer voor vandaag. Ik ga proberen om het nu gewoon in 1 keer goed up te loaden.

Mensen dikke kus en tot later he hoi hoi

• 05 Februari 2024 - 14:33

Boaz Andreas Van Den Berg:

Ga zekers door met je reisverslag....mooi hoor...

• 05 Februari 2024 - 17:01

Vincent:

Wanneer ga je de overige 97 eilanden dan bekijken maatje ? Whahaha

• 05 Februari 2024 - 20:35

Rinus Van Den Berg:

Sorry dat ik wat laat ben met reageren, maar die pensionado's hebben het hartstikke druk en kijken helemaal niet op de e- mail en dat hadden we beter wel kunnen doen, maar ik ga alsnog alle berichten lezen en de foto's aanschouwen zodat je het niet allemaal voor jan joker hebt gedaan en dan neem ik direct de gelegenheid te baat om je nog te feliciteren met je verjaar dag weliswaar een dag te laat, maar dat komt door de traagheid van geest wat ik al wel begrepen heb dat het aldaar lekker smikkelen is maar hier hadden wij vandaag boerenkool en dat zal je daar moeten missen alhoewel de temperatuur daar vermoedelijk niet naar is je moet nu zeker doorgaan met publiceren want nu ik weet dat er van die leuke vertellingen langs komen ga ik zeker mijn leven beteren Nu snel de andere afleveringen aanschouwen en de foto's

bekijken het standbeeld van jezus heb ik gezien dus snel naar de andere afleveringen.. Ik ben het met Vincent eens 100 eilanden is wat overdreven , zelfs voor de filepijnen.