Bolinao 3 - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Bolinao 3 - Reisverslag uit Bolinao, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Bolinao 3

Door: Tijno

06 Februari 2024 | Filipijnen, Bolinao

Hup wel ja joh ik kwak er gewoon nog even een Tijno tegen aan, wat kan mij het schelen. Zoals de titel zegt zijn we nog steeds in ons prachtige Bolinao. Echt mensen mocht je plannen hebben om deze kant oo te komen, dan is dit hier wel een heel fijn plekkie hoor. Zowel het stadje( waar we ver vandaan zitten hahahaa), als ook de homestay. Zo deze reclame heb ik dan weer gemaakt he dan kan ik nu weer overgaan tot de normale gang van zaken. Allereerst Evert van harte de laatste op rij die vandaag jarig is. En wat gaan wij vandaag doen??? Nou om te beginnen natuuuuuuuuurlijk lekker ontbijten. Vandaag hadden we Longanisa met rijdt en een gebakken ei. Wat is dit??? Nou dat zijn een soort zoete worstjes, ik hou er van. Daarna? Relaxed bedenken wat we gaan doen. Nou had ik het plan geoperd wat eindigde op het strand. Dusssd rond 10 uur of zo in de Jeep gestapt en op weg. We laten ons vandaag wederon rijden door Ray. Allereerst naar de St James kerk. Deze kerk is gebouwd met zwart koraalsteen en werd gebouwd in 1609. Heeft aardbevingen brand en typhoons overleefd. Nou dan zal het wel een echte heilige plek zijn. Nou tis een leuk oud gebouw. Mooi. Maaaaar niet zo protsierlijk als de kerken in Europa. Maar toch de moeite waard. Na dit bezoek opweg naar the lighthouse ofwel de vuurtoren. Deze is beduidend jonger dan de kerk, maar komt toch nog uit 1905. Best oud. Nou dacht ik met mijn rare gedachte dat je er op kon en dan heb je natuurlijk een prachtig uitzicht. Rond om. 360 graden zeg maar. Klopt allemaal. Maar je kan er niet op. Helaas. Te iud slecht onderhouden van de kusteacht. Joh allerlij excuses, maar t mag niet. Toch wel een mooi uitzicht hoor dast niet van, maar toch jammer. Hierna na nog wat te hebben rondgestruind op naar jawel het strand. Lekkerrrrrrrrr. Kubo tje huren want neeeeeee niet in de zon he hahaha. Nee ezonder dollen tis zalig, natuurlijk beetje zwemmen. Kortom top. Rond 15.30 uur weer in de rammel jeep gestapt en op naar huis. De tijd vliegt joh niet normaal. Thuis aangekomen beetje douchen en dan dan is er een prachtig moment en wel do zonsondergang. Zowel de zonsopgang als de zons ondergang zijn mooie momenten van de dag. Lekker rustig, wat fluitende vogeltjes. Heerlijk.

Tsja den dsn??? Nou de baas had ons gister verteld dat hij macaroni op zn Arabisch ging maken voor ons. Nou dat heeft hij gedaan. Wow super lekker ennnnnnnn een beetje pittig, maar daar hou ik van.

Kortom we kunnen zeggen dat deze dag wederom super geslaagd was. Morgen gaan we niks doen ( fijn voor jullie dan eorden jullie niet lastig gevallen), en dan Donderdag allerjezus vroeg ( de bus gaat om 5 uur, uur van te voren aanwezig zijn) terug naar Baguio. Das dan maar voor 1 nachtje. Daarna een toer door de berg provincie. Maar goed das allemaal later. Voor nu dikke kus allemaal en maak er een mooie dsg van, dat hebben wij ook gedaan.

• 06 Februari 2024 - 12:53

Marianne:

Is weer een leuk verslag, en het eten ziet er weer lekker uit. Dat is een belangrijk onderdeel he van zo,n fijne dag.

Ook mooie foto,s weer.

Nu geniet er masr van, ik geniet mee hoor.

• 06 Februari 2024 - 16:53

Jeanne Vossenberg:

Nou dat is weer een feestje om te lezen. Jullie verdienen een rustdag, dus tot later!

• 07 Februari 2024 - 06:52

Boaz Andreas Van Den Berg:

Jaaaaa leuk hoor weer mee te lezen met jullie reis......geniet.....

• 12 Februari 2024 - 14:24

Rinus Van Den Berg:

Wij zijn enthousiast over je reisverslagen en soms loopt ons het water uit de mont van de smakelijke gerechten Have a nice trip.