Banaue - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu Banaue - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van tijno - WaarBenJij.nu

Banaue

Door: Tijno

09 Februari 2024 | Filipijnen, Banaue

Een hele goedendag allemaal daar aan de andere kant van het scherm. Daar ben ik weer eens een keertje. Man man man wat is dat alweer lang geleden zeg, nou nou. Maar goed hier ben ok en waar waren we gebleven dan???? Oh ja Bolinaou. Nou de laatste dag was siper relaxed. We hadden besloten om lekker niks te doen. Dussssss beetje slapen, beetje eten beetje wandelen. Kortom niet veel. We vertrokken op Donderdag morgen om zo 4 uur s morgens!!¡¡!!!!¡! Tering annie woe had dat bedacht???? De bus vertrekt om 5 uur dis gij zikt op tijd. Maargoed waar gaat de bus jeen dan???? Nou terig naar Bahuio. Is het daar dan zo leuk??? Nee maar we startrn daar een toirtje van een paar dagen dis bandaar. Nou rond 11 uur in Baguio aan gekomen en op naar het hotel. Tja vroeg incheken kost 100 pesos per iir extra. Ja ben hek ga geen 350 pesos netalen om eerder naar binnen te kunnen. Dan de tas maar afgeven en naar het park. Lekker rond gedwarreld en heerlijk loepiatje gesnackt. Vervolgens terug klunen naar boven. Mn sandalen die ik jeb laten repareren waren klaar. Voor 100 pesos weet je alles. Om 14 uur in het hotel en daar niet meer uitgeweesd hahahaha. Beetje tv kijken en slapen. Pff best vermoeiend dat vroeg opstaan. Gelikig de volgende dah( vandaag dus) weer vroeg uit de beren want we gaan op tour. Om 5.30 uir zoiden ze ons komen halen. En daar gaan we dan. We zitten in een mini van met eem chaufeur( gelukig) een tour begeleidster een tour gide en wij met met zn 2. Jajaja we hebben lekker luxe de ruimte. De reis diirt zo n 7 uur vandaag dus best een stukkie karre. Maar wow wat mooi. De gehele rit gaat door de bergen. Prachtig. Rond 12.30 iir in Banaue. Wat doe je daar vraag je je af? Nou daar heb je de reistvelden. Rijstvelden? Maar die heb je toch wel op meer plekken? Ja klopt maar deze zijn zo n 2000 jaar oud. Nou hebben we een beetje pech want ze zijn in December ingezaaid en dus niet super groen. Maar mensen kinderen wat prachtig. Natuurlijk als je er bent ga je naar Batad want daar zijn ze nog mooierder. Wow nee echt wow. We hebnen een soort hike gedaan( tijnstrainingskamp op reis). Je loopt langzaam naar beneden en krijg zo de mooiste beelden op de velden. Wat een pracht echt. Maarja, alles wat je naar beneden gaat moet je ook weer terug klimmen he. Dussssss weer naar boven. En dan dan kom je lekker bij de mini van en wacht daar een zak met versnaperingen. Water en koekjessssss. Lekker chocolade zoette meuk. Heerlijk. Goed verzorgd moet ik zeggen. Na deze schranserij op naar de slaapplek. We verblijven in een home stay. Enwel in de Rice teras home stay. Nou ook dat is SUPER. We hebben een pracht van een kamer met balkon nee teras, en een super zacht groot bed. Kortom heerlijk om je vermoeide botten te laten rusten hahaja. Nou ik vond dat we een biertje hadden verdiend. Heerlijk op ons terrassie. s Avonds suoer lekker groente curry en butter chicken gegeten. Nee niet de Indiase bersie maar de locale. Lijkt op babie pangang. Maar dan anders, met kip oa hahaha.

Nou voor vandaag denk ik dat het wel mooi is geweesd. Morgen om 8 uur ontbijt en gaan we weer verder en wel naar Kalenga. Daar gaan we de oudste tattoo mevrouw op zoeken. Maaaaaaaaar das voor morgen he. Nu ga ik lekker slapen.

Memse fijne dag, dikke kus en tot morgen he.

• 09 Februari 2024 - 14:56

Marianne:

Is weer een leuk verslag. Morgen weer een nieuwe dag met uitzicht over de rijstvelden.

Ik wens jullie een fijne reisdag toe.[e-1f603][e-1f603][e-1f44d][e-1f44d][e-1f48b][e-1f48b]

• 09 Februari 2024 - 15:40

Rick :

Ja mooie plaatjes. Een heerlijke wandeling door de rijstvelden

• 10 Februari 2024 - 08:36

Boaz Andreas Van Den Berg:

Mooi hoor....geniet...

• 12 Februari 2024 - 14:20

Rinus Van Den Berg:

Het voordeel van vroeg opstaan is wel dat je dan nog wat van je dag hebt en je weet, de morgenstond heeft goud in de mond en dan ook nog met volle teugen genieten van de rijstvelden. Weer schitterende foto's Mooi dat we kunnen meegenieten van je reis.