Nan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Nan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Nan

Door: ikkeee

12 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

En zo zit je in het drukke Chiang Mai, en zo na een heeeeerlijke busrit van zo n 7 uur zitten we lekker in Nan. Na de bus te hebben veruild voor de carpool taxi aangekomen in Nan s guesthous.
Een fijn onderkomen waar we dan ook weer een aantal nachtjes zullen verblijven.

De eerste dag besteed met het " verkennen" van het dorp.
Nou das andere koek dan Chiang Mai.
Een fijn dorpje met weer een heeeeele berg tempels.
De dag gewoon lekker slenterend door gebracht eigenlijk.

Vandaag lekker een daagje excursi. Met een "jeep" lekker eropuit. Zo zien we nog eens wat van de omgeving he. Eerst richting Sao Dins earthpillars.
Deze door erosie gevormde pilaren doen je denken aan de bijv. Grand Canyon, maar dan anders hahaha. De grond bestaat uit 60%zand en 40% klei.
Door wind en water vormen deze mooie kloven.
Voor hen die het willen zien is het opschietten geblazen want het zal op den duur verdwijnen, maar dat duurd nog wel een jaar of tig maar toch.

Vervolgens richting Doi Samurdaw alwaar ons een geweldig uitzicht zou wachten.
Heelaas door de nevel en de rook was daar dan weer weinig van te zien. Rook komt door de akkers waar ze de resten vsn verbranden. Helaas maar geen pindakaas. Wel een mooi punt.

Dan via een prachtige weg naar een weversfabriek. Eerst moest er gebeld worden om ze aan het werk te zetten hahaha. Wel interesant allemaal weer. Duurd een hele poos eer je een lappie heb geweefd.
En door maar weer. Er is nog een "museum" waar we zekerrrrrrr even moetten langsgaan.
Hier allerlij gebruiksvoorwerpen uit de oude doos totenmet videorecorders!!!! Wat dan weer wel leuk was is dat er volgens mij niet zo heel veel mensen komen want we werden overal vrolijk gefotografeerd. Jaja farrangs zie je niet elke dsg he.

Dat gold ook voor de markt waar we nog even langs moesten. Ik geloof dat we de enige farrangs waren wat weer een hoop bekijks trok.
Enzo komt er weer een einde aan weer een tegekke dag.
Vanavond zullen we zeker nog even gaan kijken op de markt/festival. Toevallig is er vandaag weer een culturele markt begonnen dus kijken maar weer he.
Morgen gaan we alle (of bijna alle) tempels in de buurt bekijken en dat zijn er weer een berg.

Rest mij nog vanachter een heerlijk biertje te proosten en een fijne dag allemaal he

• 12 Februari 2014 - 14:32

Jan En Trudy Terpstra:

hola vecono"s
    nou het klinkt weer zeer goed jullie waren zeker de enige buitenlanders daar !!! Vandaar zoveel bekijks??

Jullie zullen al een hoop fotoos hebben gemaakt zekerrr van al die tempels daar gaan jullie straks nog van dromen joh!

Genieten jullie maar weer en zeker met een heerlijk koud biertje ! Salud!

saludos van jan y trudy

• 12 Februari 2014 - 18:37

Jacqueline:

Hey hallo,
    Welkom bij de club Martijn, met je brilletje! Haha, hij staat heel interessant!
    Jullie zijn goed bezig daar, net bekomen van die enge vliegreis en dan alweer 7 uur de bus in!
    Nog "maar" een maand te gaan hè, de tijd vliegt voorbij!
    Lekker blijven genieten mensen, hier gaat alles gewoon door hoor! Ik mis jullie wel!
    We'll keep in touch.......
    Liefs Jack X

• 12 Februari 2014 - 19:06

Piet En Agnes:

Zo Thailand gangers, weer een busreisje achter de rug begrijpen we. En natuurlijk zijn jullie een bezienswaardigheid!!!!!!!! Zo Mooi en zo knap en zo (h) eerlijk dat zie je in een ogenbliik . Het is moeilijk bescheiden te blijven!!!!!! Nou en morgen worden julllie Tempellores dat weten wij zeker, maar blijf je verslag doen hoor, en genieten is verplicht, Liefs van ons xxxxxxxx

• 12 Februari 2014 - 20:55

Christine En Herman:

Hoihoitjes, weer een leuk verslag! Jullie hebben het wel druk! Maar ja zo zie je tenminste nog wat. En Thailand bestaat gelukkig niet alleen maar uit bomen. Ik had Marianne vertelt dat mijn dochter (Pascalle) , schoonzoon (Stefan) , kleinzoontje (Vincent) en schoonouders ook naar Thailand gingen en dat als dat toevalligerwijs zo zou uitkomen, jullie mekaar misschien eens zouden kunnen treffen (met veel bier...haha want die Oostenrijkers weten daar heel goed mee om te gaan!). Ze zijn nu in Kanchanaburi en gaan morgen (de 13e) naar Koh phanghan (Lucky Resort). De 24e naar Khao sok np. Vanaf de 28e is nog niet beslist: of naar Changmai of naar Kuala Lumpur. Wel een verschilletje!!! Maar goed.... De 7e Maart zijn ze dan weer terug in Oostenrijk. Kijk maar....misschien misschien...zou wel erg leuk zijn....maar niks moet en het zou heeeeel errug toevallig zijn als jullie paden mekaar zouden kruisen! In ieder geval nog heeel veeel plezier!!! Veel liefs van H&C

• 13 Februari 2014 - 21:26

Rinus:

Tempel hier, tempel daar ,ze lijken wel veel op elkaar zong ooit Drs P, maar op vakantie is tempel hoppen een leuke bezigheid en als je dan ook nog culturele marktjes bezoekt, dan kan zo'n dag toch niet meer stuk, zeker als onder het genot van een biertje alles nog eens wordt gereflecteerd.
    Bovendien sieren jullie na de reis menig Thais plakboek, ik neem aan dat farrang het Thaise woord voor vreemde snoeshaan is, maar uitgerekend was in mijn woordenboekje Thais onderweg daar een koffie vlek op gevallen, dus tast ik in het ongewisse , maar laat ons niet in het ongewisse en blijf verhalen over lange busreizen en spectaculaire jeep safari's.
    Groeten: Rinus