update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

update

Door: tijno

23 December 2014 | Thailand, Bangkok

Ja hallo goedendag allemaal. Hier even een korte update die helas niet op de kaart stond.
Vandaag vanuit Kampong Chang met de bus vertrokken naar Kratie.
Helaas zo n 30 km voor Kratie een mega busongeluk waarbij onze bus helaas ook betrokken was.
Een grote ravage in de bus.
we zijn uit de bus door het raam naar buiten geklommen.
Gelukig lagen onze tassen binnen dus die konden we eruit halen.
De voorkant van de bus is een grote puinhoop, en ik denk dat de chaufeur en ook de bijrijder( die los op een campingstoeltje zat) het niet hebben overleefd.
Gelukig is de lokale bevolking ontzentend lief en er komen gelijk mensen op brommertjes aan die ons naar het plaatsenlijke ``ziekenhuis`` brengen.
Mar heeft een paar hechtingen op dr scheenbeen nodig, en heeft een iewat dikke neus en een blauw oog. De neus is niet gebroken maar heeft de klap opgevangen.
Ik kom er af met een paar hechtingen in mn kin en een stijve knie.

Na de ziekenhuisbehandeling kwam er op aanraden van de politie een minibus aan die nog plek had voor 4 personen.
Een Frans stel en wij mochten als eerste mee.Nu zitten we in Kratie in ons hotel.
We hadden hier hele plannen, maar die zullen wel veranderen. Morgen nog maar eens naar het ziekenhuis en dan kijken we wel weer eens verder.Jullie horen nog wel hoe het allemaal verder gaat.Fijne Kerstdagen en tot snel weer.
Dikke kus hoi hoi

• 23 December 2014 - 13:18

Christine En Herman:

Ach lieverds wat een misere! Heel erg eng allemaal! Maar we zijn heeeel blij dat jullie er nog "redelijk" heel er vanaf gekomen zijn!!! Maar wat een schrik!!! Jullie laten het er nu toch wel bij, he??!! Alleen maar leuke en fijne dingen beleven...dat wensen we jullie!!!!
    Sterkte (hou je taai!), liefs (en fijne dagen), H&C

• 23 December 2014 - 13:49

Joke Blok:

Lieve Marianne en Martijn,

Jeetje wat een verhaal zeg, we zijn blij dat jullie er zo vanaf gekomen zijn.
    Wel wat ongemakken maar jullie leven nog!!!
    De lol zal er wel een beetje af zijn maar jullie hebben elkaar gelukkig nog en kunnen elkaar steunen. (Mar heeft wel dubbele pech, eerst haar vinger en nu dit)
    We leven hier met jullie mee, probeer er samen nog wat van te maken.

Ondanks alles fijne kerst en liefs met een dikke kus van Frans en Joke xxxx

• 23 December 2014 - 16:26

Patricia:

Hoi Martijn

We wensen jullie het allerbeste toe

groet patricia en Hans

• 23 December 2014 - 21:00

Rinus:

Ai, a narrow escape, gelukkig zijn jullie er met wat kwetsuren afgekomen, maar zoals je weet is het ook met schrammen en builen oppassen geblazen, want dat heeft de duim van Marjan wel aangetoond. Dat zal me een schrik en consternatie gegeven hebben maar bij het reizen door ZO Azië heb ik mij vele malen verwonderd over het feit dat het doorgaans net goed ging net iets te hard op de doorgaans smalle wegen. Zo'n ongeluk laat wel zijn sporen na dus eerst maar in Kratie geheel herstellen van de verwondingen en de opgelopen schrik. het licht in de lijn der verwachtingen dat jullie de Kerst in Kratie zullen doorbrengen en wellicht was dat niet de bedoeling, in ieder geval mooi dat er een ziekenhuis is om de nood te lenigen Ondanks deze negatieve ervaring wens ik jullie een voorspoedig herstel en maak er het beste van onder de gegeven omstandigheden en hoop dat jullie snel weer je reis kunnen vervolgen en dan verheugen wij ons nu al op minder spectaculaire verslagen van lekker eten en fraaie uitzichten vanaf mooi gelegen tempeltjes. Voor nu beterschap en voor Martijn een gewoon verslag over het vieren van Kerst op een ongewone locatie
    Ik heb ook nog wat te melden, vandaag kreeg ik van Edwin Juen een Nieuwjaarskaart waarin hij melding maakte dat zijn zus Rosmarie, de vrouw van Norbert, was overleden zij is 65 jaar geworden en wij hebben haar nog gekend toen we bij Edwin in Tschagguns logeerden.Het allerbeste en hoop op positievere verhalen Groeten en een voorspoedig herstel: Rinus.

• 23 December 2014 - 22:35

Piet En Agnes:

Bekijk het positief jullie hadden alle twee een engeltje op de schouder dat kan niet anders. Het was vast een Kerstengeltje . Jullie kunnen nog kerstfeest vieren en de chauffeur helaas niet.Er zal ongetwijfeld nog iets komen , maar ik beloof jullie dit wordt positief, in kan instralen dat weten jullie toch!!!!!!!!
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen of dag EEN dag is eigenlijk genoeg. Het zal heel gezellig worden jullie zullen het beleven ik beloof het bij deze!!!!!!!! Hier alles oke lekker weer en daar kwamen we voor de rest en er is heel veel rest is meegenomen. Zondag komen onze gasten en ze logeren in het appartement van Elly en Hugo. dus helemaal goed, wij kunnen badderren plassen en ????? wanneer en hoelang we willen. We gaan voor een goed gevulde koelkast zorgen zodat ze zelf het ontbijtje kunnen maken, wij geen last van ochtendhumeur of extreme vrolijkheid in de ochtend . Hoe het verder gaat lopen gaan we jullie melden. Dit gaan we pas doen als jullie aan ons al het leuke gezellige mooie enz die ik zojuist beloofd hebt is uitgekomen.
    Lekker rustig aan voorlopig , denk eraan luisteren naar de Arts , er komen nog genoeg dagen Pluk de dag
    Liefs van ons en enorme dikke kussen van ons voor jullie ( zie je wel een ding komt al uit) Agnes en Piet XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

w

• 24 December 2014 - 15:36

Anita & Gerrie:

Lieverds, wat laten jullie ons schrikken.
    Wat een groot geluk dat jullie beiden enigszins ongeschonden uit de strijd zijn gekomen. Hopelijk kunnen jullie de komende dagen wat van de schik bekomen en het vakantieplezier toch weer oppakken.
    Goede rustige feestdagen en alvast all the best voor 2015! xxx Gerrie & Anita

• 25 December 2014 - 07:38

Arie:

Godsamme, heb sinds 2 nov een facebook en msn stilte. Lees je bericht schrik me helemaal de .........
    Die datums rond de kerst willen ook niet goed zijn. Ben blij dat het het weer goed gaat ondanks de schrik en de pijn. Ik weet niet hoeveel tijdverschil er is maar app me ff om bij te snollen.Zat net het laatste van mn eten weg te werken zat al met de telefoon in mn hand om de ambasade te bellen was meteen in de paniekmodus. Ei. Ff rustig aan en appen