Daar zijn we weer hoor - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer hoor - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer hoor

Door: Tijno

25 December 2014 | Thailand, Bangkok

Goeddendag allemaal. Jullie lekker aan de eerste kerstdag wij in de zonnnnnnnnnnnnn.
Gelukig kan ik melden dat alles weer redelijk zn gangetje gaat. Gister nog even bij het ``ziekenhuis`` geweesd (waar je als verwende westerling dus eigenlijk niet wil komen!!!!!!!!!!!)Gelukig spraken zowel de verpleger als de dokter Engels.
Ze hebben naar de verwondingen gekeken en nog eens schoongemaakt. Het ziet er allemaal goed uit. Over een week mogen de hechtingen eruit en dan zal het wel weer nog beter gaan.Mar is nog goed beurs aan alle kanten, maar ook dat gaat wel weer beter. Zeker als je bedenkt hoe vriendelijk en lief en zorgsaam de mensen zijn. De taxi naar het ziekenhuis hoeven we niet te betalen, zoals ook de ziekenhuisbehandelingen. Op de vraag wat krijgt u van ons steevast het antwoord:for free you pay nothing!!!!!!
Echtwaar ongelofenlijk de vriendelijkheid hier.Nu vandaag gaat het alweer nog wat beter en hebben we zelfs alweer een klein wandelingetje door het dorpje gemaakt. Allemaal hutjes en vrolijke kindertjes die je allemaal hallo komen zeggen. Net Sinterklaas en Z****e Piet.

Maar genoeg over het ellendige busongeluk (wat ook in de Spits te lezen viel), we hebben ook nog wel wat leuke dingen temelden.
Siem Reap afgesloten met de laatste dag wat tempeltjes in het dorp bezocht. Zijn dan wel niet de Ankor tempels maar toch ook wel zeker de moeite meer dan waard hoor.
Na Seam Reap naar Kampong Cham. De bus kwam ons om 6.30 uur ophalen!!!!!!!!! Of ze agterlijk zijn zo s morgens in de vroegte.
Na een uurtje wachten enzo gingen we dan eindelijk opweg.
Redelijke bus met ook een redelijke weg.
Redelijke bus dan want om het uur moest er worden gekeken of alles ernog opzat hahahahahhahaha. Nee alleen of de koeling ed nog werkte. Dus ook deze rit duurde wat langer. Maar goed toch aangekomen in Kampong Cham wat mooi aan de Mekong rivier ligt. Van toerisme is hier nog niet zo heeeeeeeeel veel sprake maar tis wel guitig.
We zijn hier maar anderhalve dag maar das vast genoeg.
De aankomstdag nietzo heel veel gedaan dus lekker vroeg op bed.

Na een goede nachtrust lekker op ontbijtjacht. En daarna op naar de bamboobridge. En een geluk dat we hebben dat we er nu zijn want in de regentijd istie foetsie. Leuk wandelingetje over deze super verende brug. Vervolgens nog een jawel tempel bezocht.Hierna een fietsje gehuurd en op weg naar nog meer moois. Eerst op weg naar de wat Nokor. Deze tempel komt ook uit de Ankor tijd en is een mooie oude tempel.
Vervolgens weer op de pedalen om nog naar een tempel op jawel een bergje te gaan.
Ook weer niet te versmaden. s`middags op het teras nog een pils met een loempiaatje genutigd en dan weer klaar maken voor vertrek morgen.

Nou over die busrit hoeven we het niet meer te hebben. Mensen dat was in een vogelvlucht weer een verslag van de afgelopen dagen.
We maken het naar omstandigheden prima en hebben vandaag alweer gelagen en zelfs alweer wat plannetjes gemaakt dus het komt allemaal goed.
Maak er mooie dagen van en eet niet te veel he.
Dikke kus hoi hoi

• 25 December 2014 - 11:30

Piet En Agnes:

Lieverdjes.
    RUSTIG AAN < MEER HEBBEN WE OP DIT MEDIUM NIET TE MELDEN XXXXXXXX

• 25 December 2014 - 14:06

Christine En Herman:

Lieverds, we wensen jullie heeeel veeel beterschap! Zodat jullie weer met volle teugen van alles kunnen genieten!!! Wel fijn dat de mensen zo lief voor jullie zijn! We denken aan jullie!!!
    Knuffel/kus H&C

• 25 December 2014 - 14:54

Jeanne Vossenberg:

nou ja ik ben blij dat jullie al weer zo veel kunnen en doen, maar maak het niet te gek, doe even rustig aan he?
    jullie hebben echt veel mazzel gehad,
    veel plezier nog verder, gr

• 25 December 2014 - 16:16

Jan & Trudy:

Nou toch nog een vrolijk kerstfeest voor jullie, wat een verhaal zeg.
    Ik ben net terug uit Angola, ook een wereldreis gemaakt via Nigeria en Algerije maar uiteindelijk na 7 weken in West Afrika toch weer vaste voet op Schiphol. Als je ziet hoe de mensen wonen en leven in o.a. de Kongo en Ivoorkust waar ik nu geweest ben dan klaag je nooit meer en ze zijn nog vriendelijk ook, althans degenen die ik ontmoet heb wahha.
    Fijne reis verder en veel plezier met de lokalen.
    Groetjes, ook van Trudy die lekker staat te koken. Adios, Jan

• 26 December 2014 - 12:41

Rinus:

Jullie berichtgeving is gelukkig positief en dat zou kunnen betekenen dat je over de ergste schok heen bent, wellicht is de vriendelijkheid die je bij de mensen ontmoet eveneens een pleister op de wond en nu maar hopen dat het herstel voorspoedig mag gaan en de hechtingen niet gaan ontsteken en jullie deze opgaande lijn weten te continueren. Volgens ingewijden geeft Kratie een blik op het authentieke Cambodja en dat is dan een mooie plaats om tot rust te komen en te herstellen en een biertje te pakken in het Red Sun Falling restaurant met uitzicht over de Mekong. In ieder geval hebben jullie de highlights van Kampong Cham nog ongeschonden kunnen aanschouwen met de Wat Nokor en de magnifieke bamboe brug; lijkt mij een belevenis om daar over te lopen. Nu maar rustig aan de recuperatie werken, want dan breekt het lijntje niet. Wellicht is een boottochtje over de Mekong te overwegen. Beterschap gewenst en nu vast een goede jaarwisseling, maar daar zullen we nog wel over vernemen. Groeten: Rinus.

• 28 December 2014 - 10:03

Naomi:

Joh wat een verhaal! Geluk hebben jullie zeker
    Gehad! Veel plezier!! En nog een beetje beterschap
    Xxx van ons