Kampot - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Kampot - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Kampot

Door: Tijno

05 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Jajajajajaja het heeft even geduurd, maar daar zijn we weer he . En wat is er allemaal weer een berg gebeurd zo de laatste dagen. Mensen komen terug van een verre reis en maken zich op voor weer een nieuwe, de euro is in de vrije val geraakt en staat zo laag als maar zijn kan, waarvan wij dus de dupe zijn want we krijgen steeds minder Khmer Riel voor de Eurrie. De winterstop is er dus hup het getrek en in de verkoop van spelers is weer begonnen, kortom het nieuwe jaar heeft zijn intrede gedaan hahahahahaha.

Maar gelukig zijn er ook nog genoeg fijne dingen te melden he.
Zo hebben wij het rete drukke Phnom Pnen alweer ruim verlaten en zitten wij alweer een paar dagen in het pitoreske Kampot.
De reis ernaartoe ging alweer een stuk beter dan het vorrige bustourtje dus we gaan vooruit.
Nou en hier zitten we dan. We verblijven in het Two Moons hotel. erg mooi allemaal en wordt uitgebaat door 2 Hollanders. Nou prima dus.
Nee echt een tegek stekkie en met uitzicht op de rivier. Kampot is niet echt een wereld stad/dorp, en wat meteen ons opvalt is de rust. Geen krioelende massas brommerts enzo. Maar gewoon lekker relaxed. Ook kan je gewoon over de ``boulevard`` die naast de rivier loopt lopen. heel appart.

We waren lekker vroeg aangekomen en de kamert is nog niet klaar. Geen probleem dan een stappie naar het dorp toe joh en eens kijken he.
Nou wat dacht je van een lekker bakkie pleur????. Gaat er altijd in. Zo gezegd en nog fijner gedaan. Zitten we op een teassie aan de koffie, denk ik goh bekend gezicht. Nou das echt toeval maar daar zaten mensen uit Gouda die we eerst 8 jaar geleden in Laos bij de bank zijn tegengekomen, daarna 6 jaar geleden op Phu Quok in Vietnam en nu dus hier in Kampot!!!!!!!! Das toeval he dat kan gewoon niet.
Was een leuk weerzien moet ik zeggen en lekker even bijgekletst. Hun zitten in Kep wat een km of 20 hiervandaan is dus ben benieuwd waneer we elkaar weer zullen zien en vooral waar????
Na deze ontmoeting weer terug naar het hotel waar de kamer lekker voor ons klaar is. Zitten er nog meer Nederlanders en ik dacht al goh bekend geicht, hebben ze een jaar of 8 op Mallorca in oa De Slok gewerkt. Nou ik hoop niet meer toevaligheden hahahahahaha.

Tsja tis wel lekker relaxed hoor, zo doen we lekker een morgentje fietsen, voor zover dat mogenlijk is op deze fietsen die volgens mij nog stammen uit het Franse koloniale tijdperk hahahahaha. Maar toch brugie over tempeltje bezoeken kortom we vermaken ons wel he. Dan hebben ze ook nog een sunset cruise dus daar doen wij zekers aan mee. Kost het godsvermogen van $5 maar das dan inkluis een drankje. En daar begint het gelazert.
Ga ze maar wijsmaken dat je niks hoeft. Nee dankjewel, maar t hoort er bij hoor u krijgt een biertje. Nee sorry ik hoef niet. Maar mag ook een frisje zijn h, nee dankjewel. Nou en 5 minuten later weer de hele riedel. Nou nee dankje eigenlijk zit zo wel prima hahahahahahaha.
En zo was het ook een mooie rit met de boot en genieten van de ondergaande zon. Schiterend. Mooie dag want de laatste hechting is ook vandaag uit Mar dr been gerosd dus was weer prima.

de volgende dag met de tuk tuk door het platteland getourd. Was weer een fijne dag. We werden om 9.30 uur opgetukt en hup op weg.
Eerst naar de zoutvelden want ook daar is Kampot bekent om. Fijn om te zien dat de mensen zo lekker met water kenne kliederen. Er word eerst zeewater op de velden gedaan, dat laat men opdrogen en voila daar hebben we ZOUT. Vervolgens naar een grot met een oude Ankoriaanse tempel(tje) erin. Mooi hoor ook de weg ernaartoe. Lekker hobbelen en stofhappen hier op het platte en vooral ook droge land. Wel leuk om het verschil in landschap te zien met de vorige plattelandstour in............ presies u weet het weer in Siem Reap.
Het is toch iewat groener hier en daardoor beter bebouwbaar. Na de grot opweg via het secred lake, waar iedereen langs komt dus wats secred he, naar de peperplantages. Jawel Kampot en omstreken staat bekent om zijn wereldberoemde pepers. Kijk dat je dat maar even weet he. Wist ik niet hoor maar kijk maar eens op het internet en je zal het zien. Als je eenmaal de Kampotpeppers hebt geproefd wil niks anders meer. Nou ben benieuwd.
Vervolgens gingen we naar Kep om te lunchen. En waar staat Kep dan weer bekent om???????? Om zn krab.
Nou heb ik nog nooit eerder verse krab op hoor dus ben benieuwd. Hoe eet je dat eigenlijk????
Nou met veel gehannes dus en veel werk en weini eten! Vond ik dan he de kenners zullen me wel weer een kultuurbarbaar vinden maar jammer dan.
En na deze ``maaltijd`` weer rustig aan op huis aan en lekker een pils nemen om het stof lekker weg te spoelen.

Tsja en dan vandaag de laatste dag hier. Wat doen we nu? Nou eerst geld scoren want das altijd fijn he wat doekoe in de zak. Opzich al een hele belevenis hier want je wordt binnengehaald of je de bank komt kopen hahahahaha. Sorry u moet even wachten tis druk. Er zijn op dat moment 4 wachtende voor me?????? En het vroutje wat ons binnen ontving heeft 6 keer gezegd aan het vrouwtje aan de balie dat we geld kwamen wisselen hahahahahahaha. Maar ook dit ging weer lekker. Nu nog maar even de markt bezoeken want das altijd fijn om daarover, eigenlijk meer onderdoor want tis allemaal met doeken overdekt en de mensen zijn niet bijster groot hier dus bukkenmaar. Altijd leuk om te zien waar de lokale bevolking de mosterd haalt, want wij doen dat bij de AH maar die zit hier niet.

Nou dat was Kampot. Morgen vertrekken we naar het sodom en gomorra van Sihanukaville.
Ben benieuwd wat we daar allemaal gaan beleven, maar das toekomst he.
Nou ik denk dat ik zo maar eens een heeeeeeeeeeeerlijke Amok met kip ga bestellen in het dorp(zoek uit wat het is en ik hoor het wel), en dan kunnen jullie ook weer lekker met de dag verder gaan.
Dikke kus en tot de volgend vakantiepraat hoi.

• 05 Januari 2015 - 13:35

Annemie:

Hoi Martijn

Wat een leuk verslag weer ik word er heel vrolijk van.
    Ben heel blij dat het weer goed met jullie gaat en dat jullie zo genieten van alles.

Wat bijzonder om die mensen uit Gouda weer te ontmoeten .
    Kan me voorstellen dat je heel wat bij te praten had.
    Mooie foto's Martijn!!!!!!!

Geniet van alles veel liefs en groeten
    Annemie

• 05 Januari 2015 - 16:43

Piet En Agnes:

Hallo Marianne en Martijn,
    Gelukkig een verslag zonder sores, het vorige verslag hadden we gemist doordat jullie website storing had, en wij daarna het zo druk hadden.
    Lekker genieten mensen ontmoetten en relaxen heerlijk. Goed om te horen. En Nederlandse hotel uitbaters geeft mij toch een gerustgesteld gevoel op de een of andere manier.
    En nu rustig jullie aangepaste programma afmaken .
    Hier alles oke , we hebben de gasten uitgezwaaid zaterdag middag en aanstaande zondag komt ons kind + vriendin ook weer gezellig.
    Vanmorgen het wijntoernooi gehad en enorm veel zoenen gekregen in verband met het Nieuwe jaar en onze afwezigheid van een week op de Jeu de Boules.
    Even wennen weer maar het was gezellig.
    Het weer hier is super zonnig maar als er een windje komt is het frisjes. Geniet maar liefs van ons xxxxxx

• 05 Januari 2015 - 22:56

Jan En Trudy:

Hoi tijn en marianne

Hier weer is een bericht uit albir
    jullie huis staat er nog hoor, en ook de onze nog waha! We zijn met oud en nieuw naar althea geweest en het was lekker druk met een band, champagne en druiven jammie. Het vuurwerk viel een beetje tegen,en om 4uu lagen we op bed. Het was goed koud dacht dat we in spanje waren maar brrrr wat een kou.
    overdags in het zonnetje wel lekker maar wel met laarzen en truitje en jasje aan, vind de wind eng koud en fris.
    verder gaat het met jullie zo te horen gelukkig goed. En wat geweldig dat je uit een vreemd land
    toch weer bekenden tegen komt he! Wat is de wereld toch klein.
    en niets is zomaar daar heb je het alweer.
    genieten jullie met volle teugen van jullie nieuwe trip,en tot horens met jullie nieuwe ervaringen weer.
    dikke kus terug voor beiden en een schouderklop met een hand van jan waha voor tijn.

• 06 Januari 2015 - 10:22

Rinus:

Dat de wereld minder groot is dan menigeen denkt, dat wisten we al wel, maar dat je dan toch uitgerekend bekenden uit Gouda en collega's van de Slok tegenkomt blijft een verrassing. Uiteraard heb ik even de foto's van het penthouse van het Two Moon hotel ( hoezo 2 manen) in Kampot met het fraaie rondom uitzicht over de rivier en het Bokor gebergte en bovendien uitgerust met een king-size bed in ogenschouw genomen. Het is te laat om Rick en Marcel de groeten van mij te doen, maar wellicht een volgende keer. En toen weer 100 km. met de bus van Kampot naar het wereldse en mondaine Sihanoukville waar vast ook wel weer een fraaie riverside prommenade valt te bewonderen, in ieder geval wel de Koh Pous brug en volgens ingewijden heb je vanaf de Wat Leu een mooi uitzicht op de stad en dan was het gisteren ook nog eens volle maan( je moet maar zien wat je met deze informatie doet ) Hier is"" Boer zoekt vrouw "" weer voor de 11-de keer begonnen, dus wij stappen vol vertrouwen het nieuwe jaar in. Wees voorzichtig in Sihanoukville en steek over op de zebrapaden indien aanwezig en tot de volgende keek. Groeten: Rinus.

• 06 Januari 2015 - 12:14

Els Van Meerten:

Hallo luitjes,
    Het was weer een leuk verslag,gelukkig zonder narigheid.Hierna ga ik op internet de plaats en het hotel opzoeken,heb ik tot nu toe steeds gedaan en reis op die manier een beetje mee.Leuk al die bekende weer te ontmoeten,maar dan voel je je toch echt tourist. Blijf genieten en vooral schrijven.
    Groetjes, Els en Boudewijn

• 06 Januari 2015 - 12:14