Phnom Pnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu Phnom Pnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van tijno - WaarBenJij.nu

Phnom Pnen

Door: Tijno

01 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Zo mensen de oliebollen kunnen nog even op tafel, maar het is weer klaar ermee he.
Het nieuwe jaar is weer aangebroken. 2015 wat zal dat allemaal in petto hebben?????
Tsja dat weten we niet he. Maar goed en oude traditie is om op de eerste van het nieuwe jaar alle bekende een gelukig nieuwjaar te wensen.Nou let op daar gaatie dan he. Allemaal een heel gelukig en vooral ook een gezond 2015.
Zo die verplichting hebben we dan weer gehad he, kenne we weer een heeeeeeeeeeel jaar tegen.

Maargoed voor de opletende lezer, die er vast nog zijn hahahahahahaha zitten we nog steeds in Phnom Pnen. Dit hebben we expres gedaan ivm eventueel dokters/ziekenhuisbezoek.
Nou ik kan zeggen het gaat allemaal goed hoor. Gister bij mij de hechtingen eruit gehaald en bij Mar allemaal op 1 na. Die vond de dokter beter om nog maar een dag of 4 te laten zitten want op het scheenbeen is wat lastig.
Ook heeft Mar dr laatste pil van dr nieuwe antibioticakuur vanmorgen genomen. Alweer?????? Ja het was iets gaan ontsteken maar niet ernistig. Was meer een voorzorgsmaatregel. Dus een koe is geen mus, komt het allemaal wel weer goed zo.

Maargoed Phnom Pnen dus, de hoofdstad van dit fijne land. Nou waren we hier al eens geweesd 8 jaar geleden. Toen was er nog niet zo heel veel, meer een grote bouwput.
Nou ik kan vertellen dat de stad zich de laatste jaren enorm heeft ontwikkeld. Echt een grote stad met een drukte van belang. Drukte met verkeer, auto s brommers tuk tuk fietsen alles. Alles gaat ook kris kras door elkaar hee, en komt dus ook van alle kanten op je af hahahahahahaha. Spannend met oa oversteken.

We hebben de afgelopen dagen lekker aan de relax gedaan. Gaat hier in het hotel dan ook prima want er is een heerlijk dakteras met bar en zwembad(je).
Lekker vertoeven na wat dwaal uurtjes door de stad.
Gister dan eindelijk de lang verwachte sunset ``cruise`` gedaan.
Gelukig was dat prima. Lekker rustig en genieten vanaf het water van de stad.
Rond 16.30 uur opgehaald met de tuk en op weg naar de boot.
Niet een heele grote boot en met ons nog 8 mensen aan boord.
Lekker biertje erbij en hup rondtouren.
Nou dacht ik dat de zonsondergang niet zo heel mooi zou worden, maaaaaaaaaaar ik moet zeggen door de wolken zakte de koperen ploert mooi naar beneden en gaf ons een mooi schouwspel.
Rond 19.00 uur was dit festein weer voorbij en waren we weer met bijde benen op de kant. Wat nu?
Wel vroeg maarja. Nou weten we hier een heeeeeeeeeeeeeel fijn Indiaas resturant en we lopen er langs! Precies NASSEEEEEEEEE.
Heerlijk de laatste maaltijd van het jaar daar genutigd(ben bang de eerste van het jaar ook).
Vervolgens wilde we lekker rustig terug slenteren, maar de hele stad loopt vast. Iedereen wil de ``countdown`` in de stad mee maken. En iedereen komt met de auto brommert tuk tuk en alles wat maar kan rijden.
Een gekkenhuis en tis pas 21.00 uur!!!!!!
Nou daar heb ik geen zin an. Ik g ervanuit dat de buschaufeur nuchter was, en ik wil niet weten hoe ze rijden met vastwel de nodige alcoholische versnaperingen op.
Dus via een sluiproute naar het hotel en lekker op het dakterras gaan zitten.
Gelukig net op tijd want t wordt druk.
Nou geloof ik dat het hotel vrij nieuw is en dat ze nog geen nieuwjaar hebben meegemaakt. Hahahahahahaha was geweldig om te zien. Organisatories klopte er helemaal niks van. Maar voor ons wel een hele belevenis.
Verder ben ik er ook van overtuigd dat de smartphone voor de Aziaat is bedacht. Ze wonen er nog meer in dan bij ons. En als er ooit en wereldkampieoenschap foto`s/selies maken komt kunnen wij dat wel op onze buik schrijven want dat winnen ze hier hoor.
Gelukig zaten we hoog en om 00.00 uur hier (18.00 uur bij de meeste van jullie) was er ook hier vuurwerk. Wij zaten eerste rang en konden alles goed zien.
Mooi ook om te zien dat wij (westerlingen) elkaar een gelukig nieuwjaar wensen en hullie volgens mij niet hahahahahahaha. Toch al vreemd dat ze nieuwjaar zo masaal vieren, want het Cambodjaanse nieuwjaar is pas in April. Maargoed dan ben ik er weer niet he.
Na de vuurwerkshow (en ook tijdens al) gaat de Cambodjaan zijn weg en barst buiten op straat een wirrewar van gekrieoel van voertuigen los die allemaal weer er vandoor gaan. Zo ben ik blij dat we daar niet tussen staan tering.

Kortom toch wel weer een memorable jarwisseling. Morgen 2 Januari gaan we weer verder en komt het tere punt van de busreis weer aan de orde.
Ik geef eerlijk toe zie ik weer een beetje tegenop.
Maargoed hier blijven word je ook niet vrolijker van dus morgen vol goede moed op naar Kampot en vanaf daar hoop ik toch weer leuke verslagen te doen.

Nou mensen een hele fijne dag verder en vanuit Cambodja dikke kusssssssss

• 03 Januari 2015 - 17:39

Els En Boudewijn:

Heeeeel gelukkig Nieuw Jaar en vooral heelhuids thuiskomen.!!!!!

Els en Boudewijn

• 04 Januari 2015 - 20:21

Rinus:

De kop is er af en ligt 2014 achter ons en richten wij ons op een probleemloos 2015. Nu nog even de laatste hechting verwijderen en de antibiotica kuur afmaken en in alle rust de blauwe plekken laten wegtrekken zodat jullie je weer vol overgave kunt gaan overgeven aan de geneugten van het reizen al zullen de verplaatsingen per bus nog wel even een heikel punt blijven temeer als je weet dat de afstand Phnon Penh naar Kampot ruim 150 km. bedraagt dus dat wordt nog even afzien ,maar Kampot ( 10.36 NG en 104.10 OL ) heeft een relaxte atmosfeer en ongetwijfeld voldoende mogelijkheden om weer bij te komen. Hier hadden wij lange rijen voor de oliebollenkramen en dat zal in Cambodja wel een stuk minder het geval zijn geweest. Je memoreerde al het drukke en chaotische verkeer en de vele brommers, nog boeiender is te zien hoeveel personen er op een bromfiets vervoerd kunnen worden soms zelfs hele gezinnen en 4 personen is geen uitzondering. Na de bamboebrug is de oude Franse brug ook een bezienswaardigheid en als je er toch bent en voldoende tijd hebt, altijd een probleem,in de vakantie, dan is Kep ook een heel leuk badplaatsje waar je lekker verse krab kunt eten en wellicht de Wat Treuy Koh kunt gaan bezoeken alsmede de Kampong Trach met zijn kalksteengrotten Wij zijn benieuwd. We wensen jullie tot slot nog een goed 2015 zonder trammelant. Groeten :Rinus.