El Nido - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu El Nido - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van tijno - WaarBenJij.nu

El Nido

Door: Tijno

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2020 | Spanje, Palma de Mallorca

Ohohohohoh, als er toch even geen Tijno komt is er paniek. Maar oke hier ben ik dan weer met een splinternieuwe Tijno. Ik moet alles van vandaag nog gaan verwerken maar goed, ik ga maar eens aan het typen.

We hebben Boracay Vrijdag weer verlaten. En dus weer terug naar de familie.
We hadden wat vertraging dus er moest gewacht worden door de ophaalbuurmanzwager.
Nu lekker relaxen tot Maandag bij de familie.
Dat ging Vrijdag idd goed, maar Zaterdag ging het mis.
Een hoop geschreeuw en gegil bij de buren( das het huis van Caterina dr halfzus en hun kinderen en kleinkinderen).
Wat is er nu aan de hand.
Wel haar zus deed niet meer ademen en had geen pols meer niks meer.
Iedereen schreeuwen en huilen.
Maar gelukig was Caterina de rust zelve en reanimeerde haar zus met hartmasagen en mond op mond beademing, en gelukig kwam ze weer bij.
Maargoed nu op naar het ziekenhuis en onderzoek doen.
Dat gaat hier wat moeilijker dan bij ons, want ja tis weekend, Chinees nieuwjaar, en nog meer ozin dus 2 ziekenhuizen af om een pil te spreken.

Nou om een lang verhaal kort te maken, heeft ze dus 3 aderen naar dr hart die verstopt zitten. Dus geen genoeg toevoer.
Nu moet er dus onderzocht worden hoe en wat. Maar dan wel zelf betalen want ziekenfonds nee dat kennen ze hier niet.
Kortom mijn meisie wil ik uit roepen tot held van de week. Zo dat staat.

Maar gelukig zijn er ook nog leuke dingen te melden hoor.
Want afgelopen Maandag met Airswift naar El Nido gevlogen. Klein propelor vliegtuigie. Heeelijk beenruimte. Kortom tis weer fijn vertoeven hiero.
Het vliegveldje is een privee ding dus alles mooi en lekker klein. Er is maar 1 vliegmaschien aangekomen ( en das geen grote want das die van ons he, dus de koffers zijn er zo.
Nu met de trisicel naar het hotel. Ja met 2 want 3 is te veel. Howzo dan trisicel???????? Hotel is prima,dus uirpakken en wat rondkijken. Mooie baai met strand.
Pffff warm.dus maar een sappie doen. Ze hebben hier lekker San Miguel appel. Is eigenlijk geen bier maar appelsap met bubbels. Maar ik/ wij vinden het heeeeeeerlijk. En het staat ook nog net echt hahahaha.
Verder niet veel meer gedaan, nou ja s avonds dan zalig Indiaas gegeten maar goed daar val ik jullie niet mee lastg.

De volgende dag werd besteed met uitslapen, relaxen. En alvast een bootticket boeken voor Zondag. Want dan gaan we naar Coron.
Ecxursie voor Woensdag uitzoeken ennnnnnn op het strand liggen. Tering wat hebben wij het DRUUUUUUUK. Nou dat niet aar wel lekker.
We komen onze tijd zo prima door.

Vandaag Woensdag gehaktdag. Vandaag om 8.45uur zouden we opgehaald worden voor de tour van vandaag. We gaan tour A doen. Je hebt hier 4 tours. A,B,C en jawel D.
Op de afgesproken tijd werden we opgehaald en gingen we naar het steand waar we ingescheept werden.
Dit is een hele heisa ,en duurt dus ook gewoon zo n anderhalf uur.
El Nido is best populair zeg maar en de tours ook dus druk. Maar goed ik heb het toch niet zo druk vandaag dus ik vindt het prima.
Na alles 6 keer te hebben gechecked en iedereen bij de juiste tour geplaatst konden we dan op weg.
We zitten met 15 mensen in een bootje. Best te doen.
Tsja en nu komt dus het probleem he. Door mijn haast met shrijven weet ik natuurlikk noooooooooit meer alle ekkiws die we hebben aangedaan.
Ik heb zeg maar werk stress, een soort van deadline.
Maar ik kan wel zeggen dat het fantastisch was. Natuurlijk de big lagoon aan gedaan waar we heerlijk hebben gekayakt, vwrschillende strandjes en snorkelplekken aangedaan. Zo ook de hidden lagoon . Deze kan je allen maar berijken als je door een klein gaatje in de rotsen gaat. Echt hidden dus. Teruggaan doe je dan ook weer door datzelfde gastje. Een soort wedergeboortegevoel zeg maar hahahahaha. Nou was ik niet de enige, want Caterina had dat gevoel vandaag ook. Ook zij wilde proberen te snorkelen. Maar das best lastig als jeniet kan zwemmen, en zelfs bang nent voor het water als je niet kan staan. In haar geval is dat van af zeg maar 1.55m.
Maar toch geprobeerd.
Dus wederom voor vandaag is zij mijn held.
Het mooie is ze krijgt de Tijno ook , maar kan hem.niet lezen hahahahahaha.

Nou mensen ik heb me weer even gemeld.
Heb net vernomen dat de verbouwing thuis ( badkamer) begonnen is dus das fijn.
Wil je nou echt weten waar we allemaal precies geweesd zikn met Tour A.?? Mama google.
Mooi ik rammeldebammel van de trek dus het wordt tijd om te gaan eten. Fijme dag allemaal en dikke kus

  • 29 Januari 2020 - 12:24

    Hans Vt Veer:

    Leuk,gelezen

  • 29 Januari 2020 - 12:29

    Rob:

    Zo, dat was even schrikken. Is ook niet mis wat er gebeurd is. Gelukkig is Caterina daadkrachtig opgetreden en heeft dus het leven gered van haar zus! Bijkomend voordeel, er gebeurde nou eens niet iets met Marianne ;-). Nee geen gekheid. Moet behoorlijk indrukwekkend zijn geweest. Gelukkig hebben jullie de draad weer positief opgepakt en genieten jullie er volop van. Veel plezier!

  • 29 Januari 2020 - 14:38

    Mona Belinda Moret:

    Jeeeeezus Tijn , dat was schrikken

  • 29 Januari 2020 - 19:20

    Boaz:

    Helden!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Filipijnen

Nieuwe reis,nieuw gezelschap

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2020

Nog 1 keer dan

27 April 2020

Daaaag Nijmegen

16 April 2020

Nijmegen

30 Maart 2020

Vluchtelingen

22 Maart 2020

Update 3

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 38482

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 24 Februari 2024

Filipijnen 2024

13 Januari 2020 - 16 Maart 2020

Filipijnen

21 Januari 2019 - 21 Januari 2019

Milaan

06 December 2017 - 30 Januari 2018

Thailand- Laos

14 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Thailand 2014

02 December 2014 - 10 Februari 2014

Thailand/ cambodja

30 November -0001 - 23 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: